Ψηφιακά αναλφάβητοι οι Δήμοι Βόλου, Αλμυρού και Ν. Πηλίου

Ενώ και οι Δήμοι Σκοπέλου και Αλοννήσου χρειάζονται περισσότερη ψηφιακή ενημέρωση

Νηπιακά είναι τα βήματα που παρατηρούνται στον Δήμο Βόλου σε ότι αφορά στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του προς τους πολίτες, όπως έδειξε έρευνα του Παρατηρητηρίου Περιφερειακών Πολιτικών σε συνεργασία με το ΕΛΙΑΜΕΠ και την ερευνητική ομάδα του Καθηγητή Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Γιάννη Χαραλαμπίδη. Ακόμη πιο …μακριά από την τεχνολογία βρίσκεται ο Δήμος Ν. Πηλίου ενώ ο Δήμος Αλμυρού, φαίνεται ότι δεν έχει καμία σχέση με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του προς τους πολίτες καθώς δεν έχει καμία αυτοματοποιημένη ολοκληρωμένη υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών.
Η έρευνα η οποία διεξήχθη κατά την περίοδο Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2022 αφορά στο σύνολο των ιστοτόπων των 332 δήμων της χώρας, οι οποίοι, σήμερα, παρέχουν με βάση τις αρμοδιότητές τους να παρέχουν με ψηφιακά μέσα προς τον πολίτη συνολικά 552 καταγεγραμμένες υπηρεσίες. Επισημαίνεται ότι σήμερα οι δήμοι δεν διαθέτουν τυποποιημένο μητρώο των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες, έργο που προβλέπεται μέσω της υλοποίησης του ψηφιακού έργου ΔΙΑΥΛΟΣ.
Σύμφωνα με την έρευνα για 552 ψηφιακές υπηρεσίες που διερευνήθηκαν, ο Δήμος Βόλου παρέχει μόνο 55, ποσοστό δηλαδή 9,96 %. Παράλληλα, παρέχει μόλις 26 υπηρεσίες του επιπέδου 4 και 5 που αφορά σε υπηρεσίες πλήρους ψηφιακής υλοποίησης- Το σύνολο της υπηρεσίας παρέχεται μέσω ψηφιακού μέσου (διαδίκτυο, κινητή συσκευή) και το αποτέλεσμα της υπηρεσίας αυτής διατίθεται άμεσα στους αποδέκτες, καθώς δεν απαιτείται η φυσική παρουσία τους στον εκάστοτε φορέα- και σε υπηρεσίες προδραστικές, προσωποποιημένες, όπου ο πάροχος έχει φροντίσει η υπηρεσία να παρέχεται με πολύ απλό τρόπο, μόνο ψηφιακά, άμεσα για τον αποδέκτη της υπηρεσίας, συχνά χωρίς να προηγείται η αίτηση του πολίτη/ της επιχείρησης.

Μας ξεπερνούν… μικρότεροι δήμοι

Ο Δήμος Βόλου μπορεί να βρίσκεται στους 25 δήμους της χώρας με τις περισσότερες υπηρεσίες επιπέδου 4-5, που είναι οι πιο ψηφιακά ολοκληρωμένες, ωστόσο από την έρευνα παρατηρείται ότι τον ξεπερνούν Δήμοι πολύ πιο μικροί, όπως ο Δήμος Βέροιας, ο Δήμος Θήρας, ο Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη, ο Δήμος Καλαμαριάς, ο Δήμος Καλαμάτας κ.α..
Στη λίστα αυτή εμφανίζονται όμως και άλλοι Δήμοι της Μαγνησίας. Συγκεκριμένα ο Δήμος Αλμυρού με 18614 πληθυσμό δεν έχει καμία ψηφιακή υπηρεσία του επιπέδου 4 & 5, ενώ ο Δήμος Νοτίου Πηλίου με πληθυσμό 10216 παρέχει μόλις δύο ψηφιακές υπηρεσίες έστω και χαμηλού επιπέδου.
Ακόμη, στην έρευνα εμφανίζονται και οι Δήμοι Αλοννήσου και Σκοπέλου, στη λίστα εκείνων των Δήμων της χώρας στους οποίους παρατηρήθηκε καθυστέρηση στην ενημέρωση του διαδικτυακού τους τόπου. Ο Δήμος Αλοννήσου έμεινε ανενημέρωτος για δύο μήνες και ο Δήμος Σκοπέλου για ένα.
Όπως σημειώνεται συμπερασματικά στην έρευνα από τις 183.264 υπηρεσίες (332 δήμοι επί 552 υπηρεσίες) που θα έπρεπε να εμφανίζονται στους 332 Δήμους, μόνο το 1,2% είναι σε επίπεδα αυτοματοποίησης 4 και 5, δηλαδή πλήρως αυτοματοποιημένες. Από αυτές που παρέχονται, οι περισσότερες αφορούν τις κεντρικά παρεχόμενες, δηλαδή παρέχονται μέσω του gov.gr, όπως είναι οι υπηρεσίες Δημοτολογίου ή Ληξιαρχείου. Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι και σε ιστοτόπους των δήμων, απλά παρέχεται η υπερσύνδεση με τη κεντρική πύλη gov.gr. Από την έρευνα γίνεται ευρέως γνωστό ότι η ψηφιοποίηση είναι κάτι που δεν επενδύουν οι Δήμοι της χώρας, τη στιγμή που έχει μπει δυναμικά στη ζωή όλων. Οι Δήμοι οφείλουν να εξυπηρετήσουν τους δημότες τους και ψηφιακά, ιδίως όταν οι νέες γενιές που έρχονται γνωρίζουν πολύ καλά την τεχνολογία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.