Σε έξαρση η λειτουργία παράνομων συνεργείων

Σύμφωνα με τον γραμματέα του ΣΙΣΑΜ Ν. Πλουμιστό

Σε αγώνα δρόμου, ώστε να μην υπάρχουν παράνομα συνεργεία αυτοκινήτων, έχει επιδοθεί ο Σύλλογος Ιδιοκτήτων Συνεργείων Αυτοκινήτων Μοτοσικλετών Ν. Μαγνησίας, που υπολογίζει ότι υπάρχουν περίπου 50 συνεργεία εκτός Συλλόγου και κάνει προσπάθεια ώστε να γίνουν και αυτά νόμιμα.

Ο Νίκος Πλουμιστός γραμματέας του Συλλόγου, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και είπε ότι υπάρχουν επαφές με την αντιπεριφερειάρχη και την αρμόδια υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας, προκειμένου να βρεθεί λύση.
Ο κόσμος πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι στο αυτοκίνητο βάζει ό,τι πολυτιμότερο έχει: τον εαυτό του και την οικογένειά του και χρειάζεται να γίνουν συνείδηση κάποια πράγματα, όπως η ασφάλεια που πρέπει να υπάρχει και θα μας αποζημιώσει τη στιγμή που κάτι δεν θα πάει καλά, ανέφερε ο κ. Πλουμιστός.

«Ξεκίνησαν συντηρήσεις»

Σύμφωνα με τον γραμματέα του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων, το αυτοκίνητο είναι ένα εργαλείο που είναι φτιαγμένο για να κυκλοφορεί και όταν μένει στάσιμο (όπως στην περίοδο του lock down λόγω κορωνοϊού) παρουσιάζει βλάβες που δεν έχουν προβλεφθεί, όπως τα ελαστικά, τα λάδια στον κινητήρα κλπ.
Συνεπώς, ανέφερε, παρατηρείται μια επιφόρτιση σε προβλήματα σε αυτοκίνητα, που ήδη υπήρχαν από τη μη καλή συντήρηση, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ο κόσμος ξεκίνησε συντηρήσεις των αυτοκινήτων και ενόψει καλοκαιριού, αν και τα συνεργεία δεν έμειναν κλειστά στην περίοδο του περιορισμού της κίνησης λόγω της πανδημίας, αλλά με πολύ περιορισμένη κίνηση.
«Πρέπει να αρχίσει να γίνεται συνείδηση ότι το αυτοκίνητο είναι μέρος της οικογένειας, πρέπει να έχει θέση στον οικογενειακό προϋπολογισμό, για σέρβις, λάστιχα και άλλες απαραίτητες εργασίες, καθώς είναι σημαντικά για την ασφάλεια και για τη μεταπώληση του αυτοκινήτου», επισήμανε ο Νίκος Πλουμιστός.

Πιο ακριβά τα παράνομα συνεργεία

Ο γραμματέας του ΣΙΣΑΜ ανέφερε ότι, ειδικά την περίοδο της καραντίνας και μετά, τα μέλη του Συλλόγου διαπίστωσαν ότι υπάρχει έξαρση στην παρανομία, που είναι ένα πάγιο πρόβλημα.
«Στον κλάδο μας έχουμε αντιμετωπίσει πολύ σημαντικά προβλήματα. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι τα νόμιμα συνεργεία – μέλη του Συλλόγου, είναι σηματοδοτημένα με το σήμα ΣΙΣΑΜ (Σύλλογος Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών Ν. Μαγνησίας) και τηρούν περιβαλλοντικούς όρους», ανέφερε ο γραμματέας του Συλλόγου.
Ο ίδιος τόνισε ότι είναι πολύ εύκολο κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος, λόγω της κατάστασης να μπει στη διαδικασία και να απευθυνθεί σε ένα παράνομο συνεργείο που λειτουργεί απόγευμα ή και βράδυ, νομίζοντας ότι θα είναι και πιο φθηνό.
Ο κ. Πλουμιστός τόνισε, ότι τα επίσημα συνεργεία, λόγω και του όγκου δουλειάς, πάντα έχουν καλύτερες τιμές στα ανταλλακτικά, κάτι που ένας παράνομος εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να προσφέρει.
«Το πρόβλημα των παράνομων συνεργείων»
Ο γραμματέας είπε ότι υπάρχουν πολλές καταγγελίες από πελάτες που πάνε στα συνεργεία και υποστηρίζουν ότι ακόμη και αυτά που πλήρωσαν σε παράνομα συνεργεία, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που χρεώνουν τα νόμιμα και είναι σαφώς υψηλότερες.
Για να καταπολεμηθεί το πρόβλημα των παράνομων συνεργείων, ο Σύλλογος ξεκίνησε συνεργασία με τη Διεύθυνση Μεταφορών και την αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας κα Κολυνδρίνη, υπάρχει διάθεση και ελπίδα να δοθεί λύση.
Ο Ν. Πλουμιστός εξήγησε ότι ένα συνεργείο, είναι υποχρεωμένο να τηρεί τους περιβαλλοντικούς όρους και πληρώνει 1,20 € το κιλό, για να δώσει με ασφάλεια τα επικίνδυνα απόβλητα ενός αυτοκινήτου, που συγκεντρώνονται σε βαρέλια (λάδια, φίλτρα λαδιού, αντιψυκτικά, υγρά φρένων κλπ.), κάτι που δεν συμβαίνει με τα παράνομα συνεργεία.
Τα νόμιμα συνεργεία διαθέτουν ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων, που είναι υποχρεωτικό από την Πολιτεία. Ο Σύλλογος Συνεργείων Αυτοκινήτων αριθμεί 150 μέλη, από το σύνολο των 200 και πλέον συνεργείων και στόχος είναι να γίνουν μέλη και τα παράνομα σήμερα συνεργεία.
Η χωροθέτηση των συνεργείων
Ο κ. Πλουμιστός ανέφερε ότι στόχος του Συλλόγου είναι η τήρηση της νομιμότητας από τα μέλη του και ένα μείζον θέμα που τους απασχολεί είναι η χωροθέτησή τους στην πόλη του Βόλου, με βάση το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Σήμερα, τόνισε μπορεί κάποιος να ανοίξει συνεργείο στο Βιοτεχνικό Πάρκο (Α’ ΒΙΠΕ), στο Πεδίον Άρεως που είναι κορεσμένη περιοχή και στην οδό Φιλ. Εταιρίας, μέσα από τη Λαρίσης και ανέφερε ότι είναι πολύ περιορισμένος ο χώρος, καθώς άποψη του Συλλόγου πρέπει να είναι ότι τα συνεργεία πρέπει να είναι παντού, με σωστούς όρους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.