Θανάσης Τσούχλος στο Ράδιο ΕΝΑ: Πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο (ηχητικό)

Τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων

Ημέρα ανακοίνωσης των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θανάσης Τσούχλος έστειλε το μήνυμα πως οι μαθητές θα πρέπει να δείχνουν εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο, το οποίο από την πλευρά του μπορεί να παρέχει ευρύτερη και ουσιαστική παιδεία. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σχολίασε τη φετινή μεγάλη αποχή των μαθητών της Γ΄Λυκείου από την επαναλειτουργία του σχολείου, αλλά και την απόφαση του Υπουργείου να μεταβάλει τα ωρολόγια προγράμματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ιδίως στο Λύκειο.

Για την αλλαγή των εποχών αναφορικά με τις προτιμήσεις των νέων για τις σπουδές τους, αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση έκανε λόγο ο κ. Τσούχλος επισημαίνοντας πως πλέον οι “καθηγητικές” σχολές δεν οδηγούν σε πληθώρα επιλογών για εργασία στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως γίνονταν πριν αρκετά χρόνια.
Πλέον άλλες σχολές και τμήματα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων γιατί υπάρχει πιο σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.
Η φετινή χρονιά ήταν η πιο δύσκολη, περίεργη και πρωτόγνωρη, όμως αρκετά περίεργα ήταν τα πράγματα και στην επανεκκίνηση των σχολείων, μετά το δίμηνο lockdown. Οι περισσότεροι μαθητές της Γ΄Λυκείου έστρεψαν την πλάτη τους στο σχολείο και δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για εκπαίδευση δια ζώσης.

“Το φαινόμενο αυτό στη Γ Λυκείου υπάρχει σε κάποιο βαθμό και θα πρέπει να το εξαλείψουμε ή τουλάχιστον να το μειώσουμε γιατί το σχολείο παρέχει τα πάντα. Αν κάποιος παρακολουθεί το σχολείο μέχρι την τελευταία μέρα, σίγουρα θα πάρει πάρα πολλά πράγματα. Είναι λάθος το παιδί, εάν δεν υπάρχει πρόβλημα, να εξαφανίζεται και να χάνεται από το σχολείο τον τελευταίο μήνα, τις τελευταίες ημέρες ή για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, κρατώντας απουσίες ή τώρα εκμεταλλευόμενο κι άλλες καταστάσεις.
Πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο, όπου εκεί οι εκπαιδευτικοί παρέχουν άριστη παιδεία κι έχουμε δει ειδικά σε απομονωμένα σχολεία, σε δυσπρόσιτα, σε δύσκολες περιοχές μαθήτριες και μαθητές να αριστεύουν μόνο μέσα από το σχολείο”, υπογράμμισε ο κ. Τσούχλος.

Αναφορικά με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σχολίασε πως υπήρξαν ενστάσεις από επιστημονικές ενώσεις για θέματα που επελέγησαν στις εξετάσεις και αυτό θα πρέπει να προσεχθεί. ” Είναι διαφορετικός ο βαθμός δυσκολίας κι άλλο τα θέματα να είναι στα όρια της διδασκαλίας. Αυτό μας προβληματίζει”, είπε ο ίδιος και συμπλήρωσε πως το Υπουργείο Παιδείας και η Κεντρική Επιτροπή κράτησε το επίπεδο των εξετάσεων υψηλό.

Μάλιστα έδειξε τον προβληματισμό του για τα θέματα της έκθεσης, σημειώνοντας πως εκεί ίσως τα παιδιά βρήκαν δυσκολίες, καθώς χρειάζονταν από τους μαθητές να έχουν εμβαθύνει στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, να γνωρίζουν από ποίηση κτλ.
“Γι’ αυτό τα παιδιά πρέπει να γυρίσουν στο σχολείο. Το σχολείο τα παρέχει αυτά, παρέχει μία γενικότερη παιδεία. Ένα φροντιστήριο παρέχει τις κλασσικές, αυστηρές γνώσεις, όπου μερικά από τα θέματα που “έπεσαν” δεν περιλαμβάνονται σ’ αυτή την αυστηρότητα των θεμάτων, των λεγόμενων sos. Το σχολείο παρέχει μία γενική παιδεία σε όλες τις τάξεις του Λυκείου αλλά και στο Γυμνάσιο”, τόνισε ο κ. Τσούχλος.

Βέβαια επεσήμανε πως τα παιδιά που διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές, θα πρέπει να εισέλθουν στο Πανεπιστήμιο δυνατά και να σπουδάσουν με ζήλο, όμως θα πρέπει από την πλευρά της και η πολιτεία τα βοηθήσει στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Όλα τα μαθήματα, χρειάζονται
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ όμως μίλησε και για το θέμα που έχει αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα και είναι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
Ανέφερε πως εκτός από τους εκπαιδευτικούς των καλλιτεχνικών μαθημάτων, πλήττονται και κοινωνικοί, πολιτικοί επιστήμονες και νομικοί, ενώ τόνισε πως χάθηκε το μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής που διδάσκονταν στη Β’ Λυκείου, όπου τα παιδιά βρίσκονται σε μια ηλικία που ψηφίζουν και διαπλάθεται το δημοκρατικό τους ήθος. Αυτό, όπως και τα υπόλοιπα μαθήματα, δεν θα έπρεπε να φύγει από το ωρολόγιο πρόγραμμα, επεσήμανε ο κ. Τσούχλος.

Επιπροσθέτως, ανέφερε πως όλα τα μαθήματα χρειάζονται στο σχολείο, οι ξένες γλώσσες, οι κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες, η γυμναστική, τα καλλιτεχνικά και σημείωσε πως “θέσαμε στην Υπουργό το θέμα των εξεταζομένων μαθημάτων όπως είναι το σχέδιο, τα ιταλικά, η μουσική, τα οποία θα πρέπει με κάποιο τρόπο τα παιδιά στο δημόσιο σχολεία να τα διδαχθούν, γιατί είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και δίνοντας ένα από αυτά τα μαθήματα, περνούν στο Πανεπιστήμιο. Εάν δεν τα παρέχει το δημόσιο, τότε το παιδί πάει στην παραπαιδεία και αυτό σημαίνει και οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών”, ενώ συμπλήρωσε πως τα παιδιά θα πρέπει να λαμβάνουν κι ένα πτυχίο ξένων γλωσσών από το σχολείο.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ υπογράμμισε γι’ ακόμη μια φορά την ανάγκη μόνιμων προσλήψεων στα σχολεία, καθώς την τελευταία δεκαετία έχουν αποχωρήσει από τη Δευτεροβάθμια 25.000 εκπαιδευτικοί.
Όλη η συνέντευξη του προέδρου της ΟΛΜΕ στο Ράδιο ΕΝΑ

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.