Θοδ. Τσούχλος στο Ράδιο ΕΝΑ: Κυβερνητικό «λάθος», που όμως, δεν κατάλαβαν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

«Δυστυχώς η ΟΛΜΕ επιβεβαιώθηκε» υποστήριξε ο πρόεδρος των καθηγητών

Για τους χιλιάδες που έμειναν εκτός πανεπιστημιακών τμημάτων λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής μίλησε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή, χαρακτηρίζοντάς την ως κυβερνητικό «λάθος», που όμως δεν κατάλαβαν. Ανέφερε ότι ως ΟΛΜΕ ζήτησαν να γίνει διάλογος, ώστε να παρθούν οι σωστές αποφάσεις, ενώ θεωρεί ότι αν οι μεθαυριανοί υποψήφιοι καλεστούν να κάνουν διπλό μηχανογραφικό θα δημιουργηθούν εκ νέου προβλήματα.

50 τμήματα έχουν από μηδέν έως 30 καινούργιους φοιτητές!

«Δυστυχώς η ΟΛΜΕ επιβεβαιώθηκε και ήταν αυτή που προσπαθούσε να βρει την αλήθεια με την ελάχιστη βάση εισαγωγής», ήταν τα πρώτα λόγια του κ. Τσούχλου. Μάλιστα εξήγησε ακριβώς ότι προσπαθώντας να καταλάβουν το μαθηματικό αυτό μοντέλο συνειδητοποίησαν ότι ανεξάρτητα από τη βαθμολογία ή τον μέσο όρο κατεύθυνσης του κάθε παιδιού, θα υπήρχαν χιλιάδες υποψήφιοι οι οποίοι θα έμεναν εκτός πανεπιστημιακών σχολών. Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα την Σχολή Ευελπίδων η οποία με την ελάχιστη βάση εισαγωγής έχει κενά θέσεων, αλλά και το Πολυτεχνείο στην Ξάνθη, όπου έχει μηδενικούς εισακτέους. Αριθμητικά ανέφερε ότι 50 τμήματα έχουν από μηδέν έως 30 καινούργιους φοιτητές, πανεπιστημιακά τμήματα μάλιστα που κινδυνεύουν του χρόνου να κλείσουν σε περίπτωση που η διαδικασία δεν τροποποιηθεί ή να συγχωνευτούν με άλλα.

«Χτυπήθηκαν και πολύ καλοί ή ακόμα και άριστοι μαθητές»

Ο κ. Τσουχλός σχετικά με τους μαθητές που θεωρούνται επιτυχόντες στις εξετάσεις, αλλά λόγω της Ε.Β.Ε. έμεινα εκτός της σχολής επιλογής τους, εικάζει ότι είναι ένα λάθος της Κυβέρνησης που ίσως δεν είχε καταλάβει. «Βάζοντας αυτές τις παραμέτρους όσον αφορά στην εισαγωγή θα έδινε την δυνατότητα σε μαθητές και υποψηφίους που είχαν γράψει άριστα να βρεθούν εκτός Αρχιτεκτονικής Σχολής, εκτός από το Μεταφραστικό της Κέρκυρας, αλλά και σε άλλα Τμήματα. Είχαμε δηλαδή κενές θέσεις σε πολλά τμήματα , κάτι το οποίο οφείλεται στην Ε.Β.Ε. Δεν είναι ότι χτυπήθηκαν μόνο οι μαθητές που γράψανε μέτρια και τις προηγούμενες χρονιές είχαν τη δυνατότητα να περάσουν σε πολλά τμήματα , αλλά ότι χτυπήθηκαν και πολύ καλοί ή ακόμα και άριστοι μαθητές», ανέφερε σχετικά με το θέμα.
Στο σημείο αυτό μάλιστα πρόσθεσε ότι πολλά τμήματα εισηγούνταν συγκεκριμένο και μικρότερο αριθμό φοιτητών, κάτι το οποίο ο κ. Τσουχλός δηλώνει ότι θα έπρεπε να λάβει υπόψη η Υπουργός Παιδείας, ώστε περίπου 60 με 60.000 να κάλυπταν τις πραγματικά υπάρχουσες θέσεις. «Βέβαια θα μου πείτε ότι με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο θα έπαιρνε ένα πολιτικό κόστος. Τώρα δεν το πήρε αυτό το πολιτικό κόστος;», διερωτάται.

«Αυτά τα παιδιά πρέπει να τα βοηθήσουμε και όχι
να τους δημιουργήσουμε πρόσθετα προβλήματα»

Διάλογος είναι αυτό που θεωρεί ότι χρειάζεται σε αυτή την περίπτωση ο κ. Τσουχλός για να αλλάξουν τα πράγματα, ένας διάλογος που η Υπουργός Παιδείας δεν πραγματοποίησε με κανέναν εκπαιδευτικό φορέα. Μάλιστα τονίζει ότι ως ΟΛΜΕ είχε προτείνει στην κ. Κεραμέως να γίνει ένας εκτενής διάλογος μαζί με άλλα τμήματα, αλλά και πανεπιστημιακούς και Πρυτάνεις για να αλλάξουν οι στρεβλώσεις του προηγούμενου συστήματος και να βελτιωθούν.
«Τα παιδιά φέτος που περνούσαν όλοι αυτή τη δύσκολη κατάσταση, που από τον Μάρτιο του 2020 ουσιαστικά ήταν εκτός σχολικής χρονιάς. Δεν δημιούργησαν ίσες ευκαιρίες στους υποψήφιους. Επίσης, θα μπορούσε να νομοθετήσει τέλη Αυγούστου, αφού είχαμε συζητήσει, και να ήξεραν τα παιδιά της φετινής Γ’ Λυκείου τι αναμένεται. Δυστυχώς, προχώρησε σε αυτά που ήθελε και είδατε τα αποτελέσματα, τα οποία πλέον είναι ψυχροί αριθμοί», εξήγησε ο κ. Τσούχλος.

«Το διπλό μηχανογραφικό, θα
δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα»

Συνέχισε λέγοντας ότι το διπλό μηχανογραφικό, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα, αν υφίσταται και του χρόνου, πλήττοντας όχι μόνο τους μαθητές που είναι κοντά στη βάση, αλλά πλήττοντας και τους καλούς μαθητές. Μάλιστα, κατέρριψε και το επιχείρημα της Υπουργού, τα παιδιά να επιλέγουν σχολές που είναι σχετικές με την μελλοντική τους θέληση, εκτιμώντας ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα επόμενα παιδιά της Γ’ Λυκείου. Σημείωσε ότι τα παιδιά που τώρα θα καλεστούν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις έχουν μικρή εμπειρία της δια ζώσης εκπαίδευσης. «Αυτά τα παιδιά πρέπει να τα βοηθήσουμε και όχι να τους δημιουργήσουμε πρόσθετα προβλήματα», κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.