Υπό… διάλυση το Πολεοδομικό γραφείο Βόλου και Μαγνησίας

Μόλις ένας υπάλληλος εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης τόνισε η Γραμματή Μπακλατζή

Υπό διάλυση είναι το Πολεοδομικό γραφείο Βόλου, καθώς υπάρχει ένας μόλις υπάλληλος, με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση των πολιτών να καθυστερεί ακόμη και 3-4 μήνες. Η κατάσταση αυτή, υποστελέχωσης της υπηρεσίας έχει προκαλέσει τις διαμαρτυρίες των μηχανικών που ζητούν ενίσχυση στο αρχείο, ώστε να γίνεται γρηγορότερα η δουλειά τους, στους τομείς των μεταβιβάσεων, της τακτοποίησης αυθαιρέτων και του Κτηματολογίου. Αποτέλεσμα της κατάστασης αρμοδιότητες του κράτους να μεταφέρονται σε επαγγελματίες, καθώς η Πολεοδομία να έχει πάει στους μηχανικούς, όπως έγινε με τους λογιστές που ανέλαβαν όλο το κομμάτι της Εφορίας και τους συμβολαιογράφους που ανέλαβαν το κομμάτι των ακινήτων.
Στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δ. Καρεκλίδη, μίλησε η Γραμματή Μπακλατζή τοπογράφος μηχανικός, που κάνει πολύ συχνά παρεμβάσεις Πανελλαδικά, για ζητήματα του κλάδου, με αρθρογραφία πανελλαδικά, κάτι που αναγκάζεται να κάνει από τη στιγμή που τα πολεοδομικά γραφεία βρίσκονται σε διάλυση και δεν απαντούν σε βασικά ζητήματα και προβλήματα που απασχολούν τον κόσμο σήμερα.
Η τοπογράφος μηχανικός είπε στο Ράδιο ΕΝΑ ότι το ακίνητο σήμερα βάλλεται από παντού, διότι πιάνονται στην «τσιμπίδα» των αυθαιρέτων, λόγω των δασικών χαρτών, που έχουν «πρασινίσει» το Πήλιο και τον κάμπο και του Κτηματολογίου, από το οποίο προκύπτει ότι η καταγραφή των περιουσιών γίνεται με λάθος τρόπο και θα πρέπει να πάνε δικαστικά για να γίνει διόρθωση, πληρώνοντας πολλές χιλιάδες Ευρώ.
«Για να μεταβιβαστούν τα ακίνητα οι πολίτες ταλαιπωρούνται πάρα πολύ. Έχουμε την ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου που ο μηχανικός πρέπει να βεβαιώσει ότι όλα είναι καλά και για να γίνει αυτό πρέπει να πάρει τον φάκελο από την Πολεοδομία, για να δει τι προβλεπόταν από την οικοδομική άδεια και τι χτίστηκε», ανέφερε η τοπογράφος μηχανικός.
Σύμφωνα με την κα Μπακλατζή το Πολεοδομικό Γραφείο του Βόλου, έχει αναμονή 3-4 μήνες, κάτι που συμβαίνει μόνο εδώ, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει ψηφιακή διακυβέρνηση που διευκολύνει τον πολίτη και τον μηχανικό.
«Πρώτα απ’ όλα πρέπει να οργανώσεις την υπηρεσία σου, καθώς ένας άνθρωπος που δίνει τους φακέλους για όλο τον Βόλο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει. Οι μηχανικοί ζητήσαμε να ενισχυθεί η υπηρεσία με περισσότερο προσωπικό, γιατί υπάρχει πρόβλημα, δεν μπορούν να γίνουν συμβόλαια, δεν μπορούν να γίνουν ταυτοποιήσεις αυθαιρέτων, χωρίς τον φάκελο της οικοδομής, δεν μπορούν να εκδώσουν ενεργειακά πιστοποιητικά κλπ.», σημείωσε η τοπογράφος μηχανικός.
Σύμφωνα με την ίδια, η υπηρεσία της Πολεοδομίας επί της ουσίας έχει μεταφερθεί στον μηχανικό, που τα κάνει όλα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αδειών, αυθαιρέτων ή ηλεκτρονικών ταυτοτήτων κατευθείαν στο υπουργείο, επομένως η ενίσχυση του Πολεοδομικού γραφείου πρέπει να γίνει στην καρδιά του προβλήματος. Να μεταφερθούν οι υπάλληλοι στο αρχείο, προκειμένου ο μηχανικός που έχει την ευθύνη να προχωρήσει σε όλες αυτές τις πράξεις, να διευκολύνεται και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες.
Επίσης τόνισε ότι η μεγάλη γραφειοκρατία που είναι και πλέον ηλεκτρονική, έχει επιβαρύνει την όλη κατάσταση, καθώς ο μηχανικός πρέπει να βρίσκεται με τις ώρες στον υπολογιστή, να περιμένει το αργό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που τις μέρες αυτές είναι εκτός λειτουργίας, για να κάνει τη δουλειά του. Και αυτό διότι ναι μεν γίνονται τα βήματα για την ψηφιακή διακυβέρνηση, χωρίς τις κατάλληλες υποδομές, καθώς η Πολιτεία όφειλε να ψηφιοποιήσει τις παλιές άδειες και να δώσει τη δυνατότητα στον πολίτη να παίρνει την οικοδομική του άδεια ηλεκτρονικά, επισήμανε η τοπογράφος μηχανικός.
Επίσης τόνισε ότι καθυστερούν πολύ οι εγκρίσεις πολλών υπηρεσιών (Αρχαιολογίας, Δασαρχείου, Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου) που απαιτούνται ώστε να γίνουν αιτήσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών, με αποτέλεσμα να χάνονται προθεσμίες και σε πολλές περιπτώσεις και χρήματα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.