Όνειδος είναι τα πολεοδομικά ζητήματα στην Ελλάδα, κάτι που έχει αποτέλεσμα να υπάρχει στασιμότητα στην ανοικοδόμηση εδώ και χρόνια, τόσο σε οικισμούς, όσο και στα εκτός σχεδίου οικόπεδα, ενώ η λανθασμένη νομοθέτηση του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, φέρνει αλλαγές και εκπλήξεις 13 χρόνια μετά!
Τα παραπάνω ανέφερε ο Μάνος Κρανίδης πολιτικός μηχανικός και γραμματέας επικοινωνίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ενώ ήταν επικριτικός για το ζήτημα του Πηλίου, του ΝΟΚ, των ανελκυστήρων, τονίζοντας ότι το κράτος δεν λειτουργεί σοβαρά και τα πράγματα πρέπει να απλοποιηθούν για να μπορούμε να λειτουργήσουμε λίγο απλά στη ζωή μας.
Ελληνικό παράδοξο
το θέμα με το Πήλιο
Για το Πήλιο, τόνισε ότι έχει μπλοκάρει η διαδικασία, βγήκε ένα Προεδρικό Διάταγμα που δεν είναι ολοκληρωμένο, πρέπει να περιμένει τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια και γενικότερα υπάρχει ένα «πάγωμα».
Το στέλεχος της ΠΟΜΙΔΑ είπε ότι το θέμα είναι παγωμένο για πολλά χρόνια και οι αρμόδιοι πρέπει να δώσουν χρονοδιαγράμματα, γιατί είναι ελληνικό παράδοξο – όπως και όλα τα πολεοδομικά ζητήματα – τόσα χρόνια να έχουμε τους οικισμούς και να μην τους έχουμε οριοθετήσει.
Ο κ. Κρανίδης τόνισε ότι υπάρχει στασιμότητα εδώ και χρόνια, λόγω λάθος νομοθέτησης και ο κόσμος που έχει μια περιουσία δεν ξέρει τι να κάνει, αν μπορεί να χτίσει, να πουλήσει ή όχι.
Ακόμη είπε, ότι «παγωμένα», είναι και τα εκτός σχεδίου ακίνητα, εδώ και δύο χρόνια και δεν έχει βρεθεί μια λύση για την εφαρμογή των όρων δόμησης και η κάθε Πολεοδομία κάνει ό,τι θέλει.
«Η κυβέρνηση κάνει μια προσπάθεια… Πρέπει να οριοθετήσει τους οικισμούς, να εξηγήσει στον κόσμο τι ακριβώς γίνεται, να ενημερώσει τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες να έχουν ενιαία γραμμή, ώστε επιτέλους το κράτος, να αποκτήσει μια σοβαρή και αξιόπιστη μορφή επιτέλους», ανέφερε το μέλος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.
Λάθος νομοθετημένος ο ΝΟΚ
Αναφερόμενος στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, ο κ. Κρανίδης είπε ότι βγάλαμε έναν νέο ΝΟΚ, νομοθετήθηκε όπως φάνηκε λάθος, δεν έγινε ένας προέλεγχος από το ΣτΕ και μετά από 12-13 χρόνια που τα συγκεκριμένα άρθρα που είχαν τα μπόνους δόμησης και ύψους δεν είχαν όρια, για να μη γίνονται υπερβολές, αποδείχτηκε ότι ήταν λάθος νομοθετημένα…
«Βρισκόμαστε πλέον στο σημείο να υπάρχουν δύο και τρεις ταχύτητες, ανάλογα ποια περίπτωση είναι ο καθένας και πως έχει χρησιμοποιήσει τα μπόνους, να μπορέσει να ολοκληρώσει την οικοδομή και άλλοι να μην μπορούν καν… να την ξεκινήσουν! Στην ίδια χώρα, με τον ίδιο νόμο και τα ίδια άρθρα…», ανέφερε χαρακτηριστικά ο μηχανικός στο επάγγελμα.
Όπως εξήγησε, όποιος έχει βγάλει άδεια με μπόνους και δεν έχει ξεκινήσει μέχρι 11/12/2024, μπορεί να συνεχίσει με τα μπόνους, ενώ όποιος δεν το έχει κάνει, θα υποστεί τη μεγαλύτερη ζημιά και από κει και πέρα δεν υπάρχουν μπόνους!
Ρίσκο να ξεκινήσεις οικοδομή σήμερα…
Ο κ. Κρανίδης τόνισε ότι το ρίσκο είναι μεγάλο για κάποιον που ξεκινάει μια οικοδομή σήμερα και δεν ξέρει τι θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, με τις όποιες αλλαγές προστίθενται…
Ακόμη ανέφερε, ότι όπως προχωρά να εκδοθεί, ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα εξειδικεύει το πρώτο, το ίδιο πρέπει να γίνει με τον ΝΟΚ και αυτά όλα να μπουν σε έναν κώδικα, να ενημερώσουν τις Πολεοδομίες, τους μηχανικούς και όλους τους ιδιοκτήτες, να ξέρει ο καθένας τι να κάνει σε ένα σταθερό πλαίσιο που έχει εγκριθεί από το ΣτΕ και όταν ξανακάνουν πολεοδομικό νόμο, να τον ελέγχουν πιο πριν από το ΣτΕ, χωρίς να έρχεται μετά να βγάζει αποφάσεις και να ανατρέπει αυτό το πλαίσιο.
Ο ίδιος είπε ότι έχουν γίνει προσπάθειες με τα ηλεκτρονικά δεδομένα, υπάρχουν πολλά προβλήματα με τα συμβούλια αρχιτεκτονικής, ενώ πρέπει να περιοριστεί ο ρόλος της Αρχαιολογίας εκεί που υπάρχει ανάγκη. Και αυτό, γιατί όλες οι υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες και πρέπει να βρεθεί τρόπος να γίνουν πιο εύκολα τα πράγματα.
Δεν έχει γίνει το μητρώο πιστοποίησης
Για το θέμα των ανελκυστήρων είπε ότι δίνονται συνεχώς παρατάσεις, γιατί δεν έχει γίνει το μητρώο πιστοποίησης. Όπως ανέφερε ας γίνει μια πλατφόρμα για την καταχώρηση και μετά να προχωρήσει με ένα σωστό χρονοδιάγραμμα και να δοθεί μια επιδότηση για τους παλιούς ανελκυστήρες. Ο κ. Κρανίδης είπε ότι πρέπει να γίνουν απλά πράγματα και ουσίας και όχι να τα μπλέκουμε συνεχώς σ’ αυτή τη χώρα.
Απόδοση συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος































