Λυχναρόπουλος στο Ράδιο ΕΝΑ: Λάθη υπαλλήλων οδηγούν σε υπερβολικές χρεώσεις τους καταναλωτές !

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Στέλνουν λογαριασμούς ως έναντι, παρά το γεγονός, ότι έχουν καταργηθεί

Τα μάτια τους δεκατέσσερα θα πρέπει να έχουν οι καταναλωτές αναφορικά με τους λογαριασμούς έναντι που λαμβάνουν, παρά το γεγονός ότι έχουν καταργηθεί, και οι οποίοι παράλληλα, περιλαμβάνουν υπερβολικές χρεώσεις!

O πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, Κώστας Λυχναρόπουλος, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή για την τακτική εταιριών ενέργειας, οι οποίες προχωρούν στην έκδοση λογαριασμών που χαρακτηρίζονται ως έναντι. Μάλιστα η χρέωση ανά μονάδα της κιλοβατώρας είτε στη θερμική είτε στην ηλεκτρική ενέργεια, εμφανίζεται αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τον εκκαθαριστικό λογαριασμό.

Κοστολογείται παραπάνω από τον εκκαθαριστικό!

Τονίζεται ότι από τον Απρίλιο του 2024 ο έναντι λογαριασμός έχει καταργηθεί και έτσι οι πάροχοι θα πρέπει να δίνουν εντολές στους διανομείς, να κάνουν τις καταμετρήσεις τους κάθε μήνα. «Υπάρχει ένα ΦΕΚ που τους δίνουν το δικαίωμα να χαρακτηρίζουν τους λογαριασμούς ως έναντι, επειδή οι υπάλληλοι των διανομέων, στην περίπτωση της Μαγνησίας η ΕΔΑ ΘΕΣΣ και για το ρεύμα ο ΔΕΔΔΗΕ, όταν δεν μπορούν να κάνουν μέτρηση μέσω του μετρητή, τότε επιλέγουν μέσα από το τάμπλετ τους την εκτίμηση.

Όταν έρχεται μετά από μια εβδομάδα η συνθήκη της εκτίμησης, ξεκινούν με ιστορικότητα του λογαριασμού κάνοντας εκτίμηση. Αυτή κοστολογείται παραπάνω από τον εκκαθαριστικό, αλλά μέχρι να έρθει ο συγκεκριμένος λογαριασμός ο καταναλωτής έχει δυσκολευτεί να πληρώσει τους προηγούμενους έναντι» ανέφερε ο κ. Λυχναρόπουλος.

Ως μια κάποια λύση στο πρόβλημα αναφέρει το να έχει ο καθένας το ρολόι του σε εμφανές σημείο έτσι ώστε να μην μπορούν να κάνουν επίκληση στον νόμο και το ΦΕΚ.

Τεχνικά προβλήματα… σε βάρος των καταναλωτών

Όταν κάποιος υπάλληλος πραγματοποιεί την καταχώρηση, υπάρχει η περίπτωση η συγκεκριμένη να μην έφτασε στον κεντρικό σερβερ. Το πρόβλημα αυτό εμφανίζεται στις περιοχές, όπου το 4G δεν είναι αρκετό και εμφανίζει προβλήματα. Το κόστος όλου του αυτού το πληρώνει ο καταναλωτής, καθώς για παράδειγμα εάν ο εκκαθαριστικός έρχεται 27 λεπτά ανά κιλοβατώρα ο έναντι μπορεί να φτάνει τα 32 λεπτά.                                                                                                                                    Ωστόσο, έρχεται ο συμψηφισμός, αλλά μέχρι να φτάσει ο καταναλωτής έχει πληρώσει περισσότερα χρήματα εκείνη την ώρα απ’ όσα αντέχει. Όσοι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα μπορούν να στέλνουν απευθείας τις μετρήσεις στις ιστοσελίδες της ΕΔΑ ΘΕΣΣ και του ΔΕΔΔΗΕ, με την προϋπόθεση ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η αποστολή να βγάλει ο καταναλωτής φωτογραφία για να έχει αποδείξεις.

 

Έτσι εάν ο καταναλωτής δεν ικανοποιηθεί από τις απαντήσεις των τμημάτων πωλήσεων έχει τις φωτογραφίες που αποτελούν πανίσχυρο αποδεικτικό στοιχείο. Συν τοις άλλοις οι εταιρείες αλλάζουν κατά το δοκούν το χρώμα του τιμολογίου, αφού μπορεί κάποιος που έχει μπλε τιμολόγιο να πέσει στο πράσινο χωρίς προειδοποίηση.

Οι χρεώσεις θυμίζουν δείκτη του χρηματιστηρίου

«Καλύτερα ο καταναλωτής πριν κάνει μια αλλαγή στο συμβόλαιό του να μπει στην επίσημη ιστοσελίδα όπου έχει τον κατάλογο με τις καθαρές χρεώσεις των παρόχων στα προγράμματα που έχουν. Εάν κάποιος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο μπλε τιμολόγιο καλό είναι να εξετάσει στα μπλε τιμολόγια ποιες είναι αυτές οι προσφορές, οι οποίες αλλάζουν κάθε μήνα. Παράλληλα και οι χρεώσεις θυμίζουν δείκτη του χρηματιστηρίου, αφού κάθε τρεις και λίγο αυξάνονται ή μειώνονται.

Γι’ αυτόν τον λόγο καταβάλλονται προσπάθειες να εκπαιδευτούν οι καταναλωτές να φέρονται έξυπνα, γιατί όταν γίνεται κάτι τέτοιο, οι εταιρείες δεν μπορούν να τους κοροϊδέψουν με κάποιο τρόπο». Σύμφωνα με τον ίδιο τις περισσότερες φορές για τις υπερβολικές χρεώσεις και τα λάθη που εμφανίζονται δεν ευθύνονται οι εταιρείες, αλλά είναι προϊόν παραλείψεων υπαλλήλων. Επίσης έχει παρατηρηθεί (και διαπιστωθεί μέσα από χρήση καμερών) το φαινόμενο ορισμένοι που πραγματοποιούν μετρήσεις να μην μπαίνουν καν στον κόπο να ελέγξουν το ντουλαπάκι του μετρητή…

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.