Ο καπετάνιος του πρώτου ηλεκτροκίνητου ιστιοπλοϊκού σκάφους, έπιασε Βόλο και μίλησε στο «Ράδιο Ένα»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Ο Λουκάς Γκουρτσογιάννης, Δόκτωρας μεταλλειολογίας, ξεκινά απ΄την πόλη μας, δράσεις για το περιβάλλον

Με ιστιοπλοϊκά χαμηλών ρύπων από τον Βόλο ξεκίνησε η εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή και την προστασία της μεσογειακής φώκιας. Πρόκειται για την εθνική εκστρατεία ενημέρωσης SealGreece — που σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε από κοινού από τη συμμαχία MonkSealAlliance και τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής ( ΟΦΥΠΕΚΑ ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας— και σαλπάρει στα αρχιπελάγη της Ελλάδας με στόχο την προστασία της μεσογειακής φώκιας Monachusmonachus, ενός από τα πλέον ευάλωτα θαλάσσια θηλαστικά στον κόσμο . Η καμπάνια της Ιστίας Αιγαίου/Aegean CargoSailing, με επικεφαλής τον πρόεδρο και καπετάνιο του ιστιοφόρου “Pelago”, κ. Λουκά Γκουρτσογιάννη,Δόκτωραμεταλλειολογίας με διεθνή καριέρα σε ερευνητικά προγράμματα, συνδυάζει την οικολογική μεταφορά προϊόντων με την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για την κλιματική κρίση και την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Προστασία της φύσης και δράση για το κλίμα

Μιλώντας στο Ράδιο Ένα 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή, ο κ. Γκουρτσογιάννης τόνισε ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη έχει ήδη ξεπεράσει το κρίσιμο όριο του 1,5 βαθμού, κάτι που χρειάζεται πλέον άμεση και συλλογική δράση. Συγκεκριμένα, η καμπάνια επικεντρώνεται φέτος και στην ανάγκη προστασίας της μεσογειακής φώκιας, ένα είδος που απειλείται σοβαρά στην Ελλάδα. «Περισσότερες από τις μισές φώκιες δεν επιβιώνουν. Το σημαντικότερο είναι να μην τις ενοχλούμε, ιδιαίτερα στις θαλάσσιες σπηλιές όπου γεννούν και μεγαλώνουν τα μικρά τους», υπογράμμισε.
Θαλάσσιες μεταφορές χωρίς καύσιμα
Η «Ιστία Αιγαίου» επιχειρεί από το 2017 να αντικαταστήσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων στις θαλάσσιες μεταφορές. Χρησιμοποιώντας πανιά και ηλιακή ενέργεια, μεταφέρει οικολογικά προϊόντα από τα νησιά προς την Αθήνα, αλλά και στο εξωτερικό. Μέσω συνεργασιών με οργανισμούς όπως η SlowFood, ελληνικά φυσικά προϊόντα φτάνουν στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, χωρίς κανέναανθρακικό αποτύπωμα. «Δείχνουμε ότι μπορούμε να μεταφέρουμε προϊόντα στη Μεσόγειο κατά 85% με πανιά και 15% με ηλιακή ενέργεια», ανέφερε ο ίδιος.

Η καμπάνια συνεχίζεται σε όλο το Αιγαίο

Η δράση θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου, με κορύφωση στα τέλη Αυγούστου στη Χίο. Τα δύο ιστιοπλοϊκά σκάφη θα προσεγγίσουν όλα τα σημεία του Αιγαίου — Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Βόρειο και Νότιο Αιγαίο — ενώ σε κάθε λιμάνι θα πραγματοποιούνται δράσειςευαισθητοποίησης και συναντήσεις με τις τοπικές κοινωνίες. Όπως σημείωσε ο κ. Γκουρτσογιάννης, «η προστασία της φώκιας και οι πράσινες μεταφορές είναι δύο στόχοι που πάνε μαζί. Αν δεν προστατεύσουμε το περιβάλλον, δεν θα μείνει τίποτα για να μεταφέρουμε».
Συγκεκριμένα, από τις 7 Ιουλίου έως τις 30 Αυγούστου , σε συνεργασία με την Aegean CargoSailing οι Λουκάς, Σουζάν, Νόρα, Τζον και Άραν — ένα διεθνές, διαγενές πλήρωμα ναυτικών, επιστημόνων και αφηγητών — θα ταξιδέψουν με οικολογικά ιστιοπλοϊκά σκάφη,. Το ταξίδι περιλαμβάνει δράσεις ευαισθητοποίησης σε λιμάνια και νησιά από τις Σποράδες έως τις Κυκλάδες , και από την Κέρκυρα έως τη Ζάκυνθο .
Αξίζει να σημειωθεί πως το σκάφος “Pelago” διαμορφώθηκε στον Βόλο από τον Κώστα Ρέπο, τον ναυπηγό, γνωστό για τη συμβολή του στο εγχείρημα της «Αργούς». Ένα ταξίδι, λοιπόν, έχοντας ως αφετηρία τον Βόλο και προορισμό ένα μέλλον πιο καθαρό, πιο βιώσιμο και πιο συνειδητοποιημένο.

Δήλωση Λ. Γκουρτσογιάννη στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ

Με την άφιξή του, στον Βόλο, χθες το μεσημέρι, ο κ. Λουκάς Γκουρτσογιάννης, μίλησε στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ, τονίζοντας, ότι «αν και παλαιότερα η μεσογειακή φώκια ζούσε σε πολλές και εκτεταμένες περιοχές του πλανήτη, σήμερα σχεδόν οι μισοί εκπρόσωποι του είδους βρίσκονται στη χώρα μας – γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα σημαντική την ευθύνη της προστασίας τους. Όπως σημειώνει, «ευτυχώς στην Ελλάδα οι πληθυσμοί πηγαίνουν σχετικά καλά, αλλά δεν χωράει εφησυχασμός».
Ο κ. Γκουρτσογιάννης τονίζει επίσης ότι η κλιματική αλλαγή είναι πλέον μια άμεση και σοβαρή απειλή. Όπως υπογραμμίζει, η ανάγκη για δράση είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Μεταξύ των προτάσεών του είναι η στροφή προς πιο βιώσιμα μέσα μετακίνησης στη θάλασσα, όπως η χρήση πανιών και ηλιακής ενέργειας. «Αυτό το αποδεικνύουμε με το μικρό μας πειραματικό σκάφος», σημειώνει, τονίζοντας ότι «η λύση υπάρχει και είναι στα χέρια μας».

«Δείχνουμε ότι μπορούμε να μεταφέρουμε προϊόντα στη Μεσόγειο κατά 85% με πανιά και 15% με ηλιακή ενέργεια»

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.