Σε ενάμιση χρόνο πλήρως λειτουργική η σιδηροδρομική γραμμή του άξονα, μετά τις ζημιές λόγω πλημμυρών!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Τόνισε , ο Γ. Μανώλης αντιπρ. της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης. Άγνωστη η εξέλιξη για το Βόλος-Λάρισα...

Σε κακή κατάσταση λόγω ζημιών, βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή στη Θεσσαλία, κάτι που αποτελεί αγωνία εκτός από το επιβατικό κοινό και για τους εργαζόμενους, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Γιώργος Μανώλης, μηχανοδηγός, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης. Σύμφωνα με τον υπουργό, η γραμμή του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λάρισας, θα είναι πλήρως λειτουργική σε 1,5 χρόνο από τώρα, δήλωση που φέρνει μεγάλη αναστάτωση στο επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους.
Για την αβεβαιότητα που υπάρχει με την αποκατάσταση των ζημιών ο κ. Μανώλης τόνισε ότι το ερώτημα αυτό θέτουν καθημερινά σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και οι εργαζόμενοι και οι απαντήσεις δεν είναι σαφής και όταν είναι σαφείς, είναι… απογοητευτικές.

Αδικαιολόγητο και αδιανόητο !

Σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, μόλις προχθές ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταϊκούρας στη ουσία ενημέρωσε ότι η αποκατάσταση της γραμμής του άξονα, χωρίς να μιλάμε για την περιφέρεια και τις γραμμές Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα, θα είναι πλήρως λειτουργικός σε 1,5 χρόνο από τώρα!
«Είναι ένα χρονικό διάστημα που για μας είναι αδικαιολόγητο και αδιανόητο μόνο να το ακούμε, γιατί μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό για το επιβατικό κοινό, για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, για την εταιρία και φυσικά για τους εργαζόμενους», ανέφερε ο κ. Μανώλης.

Στην Πελοπόννησο και εκεί… με προβλήματα
και από Ραψάνη μέχρι Θεσσαλονίκη !

Ο ίδιος είπε ο σιδηρόδρομος λειτουργεί στην Πελοπόννησο, στο κομμάτι του άξονα προς Θεσσαλονίκη λειτουργεί από την Αθήνα μέχρι το Λιανοκλάδι και από την Ραψάνη (μετά τη Λάρισα) μέχρι Θεσσαλονίκη. Επίσης ο προαστιακός Λάρισας – Θεσσαλονίκης, εδώ και 45 μέρες δεν λειτουργεί ολοκληρωμένα, τα δρομολόγια μέχρι τη Ραψάνη γίνονται με λεωφορείο, που ξεκίνησε πρόσφατα και από κει και πέρα ο κόσμος χρησιμοποιεί τρένο.

Ζητήθηκε συνάντηση αλλά δεν έγινε…

Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, είπε ότι γνωρίζουμε πως είναι τα χρονοδιαγράμματα στην Ελλάδα και όταν τίθεται ένας τέτοιος χρονικός ορίζοντας από τα πιο επίσημα χείλη, δεν μπορούμε παρά να είμαστε ανήσυχοι για το μέλλον.
Επίσης είπε, ότι τα τρία Σωματεία που δραστηριοποιούνται στην Hellenic Train, έχουν ζητήσει από κοινού συνάντηση με το αρμόδιο υπουργείο εδώ και αρκετές ημέρες, αλλά δεν έγινε, ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν οι πλήρη εικόνα και να γνωρίζουν τι θα επακολουθήσει από δω και πέρα.

Καμία ενασχόληση με κατά τόπους ζητήματα

«Αυτό που ξέρουμε σ’ αυτή τη φάση, είναι ότι ενώ οι ζημιές είναι πάρα πολύ μεγάλες, βλέπουμε να μην υπάρχει ενασχόληση με τα κατά τόπους ζητήματα, όπως στην περιοχή του Βόλου για την οποία δεν ακούγεται το παραμικρό», επισήμανε ο συνδικαλιστής.
Ο κ. Μανώλης υπενθύμισε την πολιτιστική αξία που έχει το τρενάκι του Πηλίου και τόνισε ότι γι’ αυτά τα ζητήματα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.
Υπάρχουν μεγάλες οφειλές στην Hellenic Train
Την ίδια στιγμή είπε ότι στην Hellenic Train οφείλονται πάνω από 120 εκ. € από τις κρατικές επιχορηγήσεις για να εξυπηρετούνται τα άγονα δρομολόγια, τα χρήματα αυτά δεν έχουν αποδοθεί εδώ και 2 χρόνια, ενώ επίσης δεν έχουν αποδοθεί τα χρήματα της ενίσχυσης για τον Covid και το ενεργειακό κόστος που εκτοξεύτηκε, ενώ τα χρήματα αυτά δόθηκαν σε αεροπορικές εταιρίες και ΚΤΕΛ με μεγάλη ταχύτητα. «Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε οικονομικό στραγγαλισμό την εταιρία και μπορεί να έχει μη προβλέψιμες συνέπειες σύντομα, όπως η μη λειτουργία των ζημιογόνων γραμμών και γενικά η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη», σημείωσε ο κ. Μανώλης.

Έγιναν προσπάθειες μετά τα Τέμπη

Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης είπε ότι έγιναν κάποιες προσπάθειες μετά το δυστύχημα – έγκλημα των Τεμπών, διότι οι λόγοι ήταν η εγκληματική αμέλεια πολλών ανθρώπων που εμπλέκονται, για τα φωτοσήματα και την τηλεδιοίκηση, παρόλα αυτά, τα προβλήματα ήταν πολλά και ένα βασικό πρόβλημα που έχει σήμερα ο ΟΣΕ είναι η πλήρης υποστελέχωσή του.
Όπως είπε, όταν ο διαχειριστής της υποδομής είναι υποστελεχωμένος και το δίκτυο είναι σε τραγική κατάσταση, όλος ο σιδηρόδρομος απαξιώνεται, οι εταιρίες δεν επενδύουν αυτά που πρέπει να επενδύσουν και επιπλέον δεν αποδίδονται τα ποσά από την Πολιτεία, οι τρεις σιδηροδρομικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας θα έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα, αν δεν αποκατασταθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα οι ζημιές και αν δεν λυθεί άμεσα το ζήτημα με τις εκκρεμείς επιχορηγήσεις.
Ο κ. Μανώλης τόνισε ότι τα τελευταία 4-5 χρόνια υπάρχει μια συνεχόμενη απαξίωση με βάση τις πολιτικές αποφάσεις που παίρνονται ή δεν παίρνονται και αν σκεφτεί κανείς τι χρονιά έχει ζήσει ο σιδηρόδρομος, περισσεύουν τα λόγια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.