Την πρότασή της, που μεταφράζεται στη σύνταξη ενός κανονισμού λειτουργίας άρδευσης του Δήμου Βόλου, παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου σήμερα η παράταξη «Δρόμοι Συνεργασίας», που ζητά η διαχείριση του νερού άρδευσης να γίνεται από τον Δήμο Βόλου (Γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης) και όχι από τη ΔΕΥΑΜΒ, να υπάρχει η λογική της ανταποδοτικότητας και να συμμετάσχουν οι τοπικές κοινωνίες.
Η παρουσίαση του νέου κανονισμού έγινε από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαργ. Πατσιαντά, από τον εκπρόσωπο της παράταξης στο ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ Κώστα Γαργάλα, από τους δημοτικούς συμβούλους Γιάννη Μολοχίδη και Ελένη Μεϊκοπούλου – Ανδρέου, καθώς και από το μέλος της Δημοτικής Κίνησης Δημ. Δημητριάδη.
Κάνοντας την παρουσίαση ο επικεφαλής της παράταξης Μαργ. Πατσιαντάς υπογράμμισε ότι η γεωργία είναι ο κύριος τομέας πρωτογενούς παραγωγής στο Δήμο Βόλου και είναι ώριμες οι συνθήκες για να ψηφιστεί ο Κανονισμός Άρδευσης, που θα τεθεί σε ισχύ από την ημερομηνία που κριθεί νόμιμη, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας, η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, ενώ τόνισε ότι είναι θέμα πολιτικής βούλησης η ψήφισή του, καλώντας τη Δημοτική Αρχή και τις μειοψηφίες να το πράξουν.
Ο Γιάννης Μολοχίδης, επισήμανε ότι, ανεξάρτητα από την εικόνα που παρουσιάζεται στα δημοτικά Συμβούλια η παράταξη των «Δρόμων Συνεργασίας» παράγει έργο με συγκεκριμένες προτάσεις και έγγραφα, που οφείλει να εξετάσει ο δήμαρχος Βόλου, αντί να χλευάζει. «Αποδεικνύουμε καθημερινά ότι αυτά που πάει να περάσει ο δήμαρχος δεν θα περάσουν και θα αναγκαστεί να βάλει νερό στο κρασί του», ανέφερε.
Ο Κώστας Γαργάλας, που έκανε την παρουσία του Κανονισμού Άρδευσης, τόνισε ότι ο Δήμος μέσω του κανονισμού πρέπει να θέσει στόχους την παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση του Δήμου, τη συντήρηση, επέκταση των υπαρχόντων και την κατασκευή νέων αρδευτικών δικτύων μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, την αναβάθμιση των υπηρεσιών στους αγρότες εκ μέρους του Δήμου, τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη γεωργία. Ακόμη πρέπει να επιδιώξει την ανάπτυξη τεχνογνωσίας για την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού που ασχολείται με τον πρωτογενή τομέα, την προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων, την αναβάθμιση των υποδομών και της ποιότητας ζωής και τη βελτίωση ανταγωνιστικότητας της γεωργίας.
Επίσης, ο Δήμος Βόλου, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, τους αγρότες και τα συλλογικά τους όργανα, πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση επίτευξης των στόχων, ώστε η γεωργία να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης.
Με την έκδοση του Κανονισμού, αναφέρουν οι «Δρόμοι Συνεργασίας» προσδιορίζεται η σχέση του Δήμου και των αγροτών, ως προς τη χρήση των αρδευτικών δικτύων που ανήκουν στο Δήμο Βόλου, για την άρδευση γεωργικών καλλιεργειών με στόχο την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του Δημοτικού Δικτύου άρδευσης, την ορθολογική διαχείριση των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων και την αειφόρο διαχείριση των υδατικών πόρων της περιοχής.
Τοπικές Επιτροπές
Το άρθρο 6 του Κανονισμού προβλέπει σε κάθε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα, όπου λειτουργεί δημοτικό δίκτυο άρδευσης και στο πλαίσιο αυτοδιαχείρισης, να συστήνεται Τοπική Επιτροπή Άρδευσης, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία, την αποδοτική διαχείριση και την εποπτεία του δημοτικού δικτύου άρδευσης που βρίσκεται στην περιοχή κάθε Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, με συνεργασία των όμορων περιοχών.
Οι Τοπικές Επιτροπές προτείνεται να είναι τριμελής και αποτελούμενες από τον πρόεδρο της Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, εκπρόσωπο του αγροτικού συλλόγου ή συνεταιρισμού, όπου υπάρχει ή των μειοψηφιών της Δημοτικής Ενότητας ή του Τοπικού Συμβουλίου και εκπρόσωπο του Γραφείου Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου.
Η Τοπική Επιτροπή έχει αρμοδιότητες επόπτευσης της λειτουργίας και διαχείρισης του δικτύου άρδευσης, παραλαμβάνει και εξετάζει τις αιτήσεις που υποβάλλονται, καταρτίζει το γενικό πρόγραμμα άρδευσης, καθορίζει την περιοχή ευθύνης της, εισηγείται στον δήμαρχο την έναρξη και λήξη της αρδευτικής περιόδου, βεβαιώνει τις αρδευτικές παραβάσεις και τις βλάβες στο δίκτυο, αποφασίσει τη διακοπή και τη λειτουργία ενός δικτύου και ελέγχει τη λειτουργία των υδρονομέων όπου υπάρχουν.
Λογική ανταποδοτικότητας
Όσον αφορά στα τέλη άρδευσης ο Κανονισμός προβλέπει την επιβολή τελών άρδευσης, που είναι ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου και προορίζονται να καλύψουν κάθε συναφές έξοδο της υπηρεσίας άρδευσης, ιδίως τις δαπάνες συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας αντλιοστασίων, γεωτρήσεων, ηλεκτρικών παροχών, αρδευτικών καναλιών, δικτύων άρδευσης, έξοδα μισθοδοσίας των υδρονομέων καθώς επίσης και τις δαπάνες απόσβεσης των επενδυμένων κεφαλαίων. Τα τέλη άρδευσης μπορούν να καταβάλλονται εφάπαξ ή σε τρεις ισόποσες δόσεις στην αρχή της αρδευτικής περιόδου, στη μέση και στο τέλος αυτής και με ελάχιστη δόση καταβολής που ορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Κανονισμός Άρδευσης, που προτείνει η μείζονα μειοψηφία προβλέπει ότι σε κάθε νέα παροχή, σε κλειστά δίκτυα άρδευσης θα τοποθετείται το υδρόμετρο και ένας σφαιρικός κρουνός αντίστοιχης διαμέτρου, πριν το υδρόµετρο και μέσα στο κλειστό φρεάτιο όπου αυτό είναι εφικτό. Ο καταναλωτής είναι υποχρεωμένος αμέσως μετά το υδρόµετρο να τοποθετήσει δικό του κρουνό προκειμένου να ελέγχει την παροχή του. Τον κρουνό ελέγχου είναι υποχρεωμένοι να τοποθετήσουν όλοι οι καταναλωτές που αρδεύονται από κλειστά δίκτυα.
Τέλος, ο Κανονισμός αναφέρει ότι στη δαπάνη σύνδεσης περιλαµβάvoνται το κόστος του υδροµέτρου, των υλικών και η εργασία σύνδεσης, ενώ οι τιµές θα µεταβάλλονται ανάλογα µε την διάµετρο της παροχής και θα καθορίζονται µε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.































