Ανάπτυξη του τοπικού γαστρονομικού χάρτη

Παρουσίαση του προγράμματος “Γαστρονομικές Κοινότητες» από τον Γιώργο Πίττα

Ως οικοσύστημα χαρακτήρισε ο κ. Γιώργος Πίττας, επικεφαλής του Ελληνικού Πρωινού του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ιδρυτής της ιστοσελίδας Greek Gastronomy Guide και βραβευμένος συγγραφέας την γαστρονομία ενός τόπου, επισημαίνοντας στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας, πως για να καταστεί ένας προορισμός γαστρονομικός, χρειάζεται αλληλεγγύη και συνέργεια όλων, επιχειρηματιών, παραγωγών, εμπόρων, ξενοδόχων και όλων των επαγγελμάτων που περιστρέφονται γύρω από την παραγωγή.


Για τη φιλοδοξία του να δημιουργήσει τον γαστρονομικό χάρτη της Ελλάδας μίλησε ο καταξιωμένος στο χώρο της γαστρονομίας κ. Πίττας, ο οποίος ήταν ο πρωτεργάτης της εισαγωγής του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία της χώρας. Στόχος του πλέον να δώσει με το σύγγραμμά του «Γαστρονομικές Κοινότητες – Γαστρονομικοί Προορισμοί» ένα οδικό χάρτη στους επαγγελματίες, προκειμένου να οργανωθεί η γαστρονομία κάθε περιοχής.

«Η έννοια της γαστρονομίας είναι διευρυμένη, γιατί μπορούν να ενταχθούν ξενοδόχοι, παραγωγοί, εστιάτορες, εμπορικά καταστήματα που πωλούν τοπικά προϊόντα. Τα βήματα είναι ότι θα πρέπει να πιστέψουν πρώτα σ’ αυτό το πρόγραμμα, έπειτα φτιάχνεται μία ομάδα, γίνονται διάφορα εκπαιδευτικά σεμινάρια, γύρω από την τεχνική της συνεργασίας. Παλιά υπήρχαν διάφορα Project που λεγόντουσαν τα σύμφωνα ποιότητας, που ήταν κάτι cluster, που όσο υπήρχαν λεφτά σ’ αυτά τα προγράμματα , συμμετείχαν όλοι. Από τη στιγμή που σταματήσαν τα προγράμματα πάψανε όλοι. Εδώ θέλουμε να υπάρχουν συνειδητοποιημένοι άνθρωποι. Αφού εντοπίσουμε και κάνουμε κάποιες συνεργασίες, να αρχίσουμε να καταγράφουμε τον πλούτο της περιοχής», εξήγησε ο κ. Πίττας σχετικά με τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την χαρτογράφηση και την υλοποίηση του προγράμματος γαστρονομίας.

Ο ίδιος σημείωσε πως θα πρέπει να υπάρχει ένας οδικός χάρτης των γαστρονομικών αγαθών της περιοχής, με προϊόντα και εδέσματα που ο ταξιδιώτης διερχόμενος να ξέρει ότι πρέπει να δοκιμάσει δέκα γεύσεις και όχι μόνο το μπουμπάρι, την μπρασκοουρά που υπάρχει στα τσιπουράδικα ή το σπετζοφάι.
Θα πρέπει να ξέρει που είναι οι αγορές, όταν θέλει να ψάξει να βρει προϊόντα να γνωρίζει που θα απευθυνθεί και το επόμενο βήμα είναι να καταγραφούν και όλοι οι επαγγελματίες που έχουν αυτά τα προϊόντα.
«Φτιάχνεται ένα δίκτυο ποιοτικών καταστημάτων και ταυτόχρονα και ένα δίκτυο αλληλεγγύης . Πρέπει να καταλάβουν επαγγελματίες ότι δεν αρκεί να υποστηρίξεις τις υπηρεσίες και το μαγαζί σου, πρέπει να υποστηρίξεις όλη την περιοχή ώστε φεύγοντας από σένα, η βιωματική εμπειρία από σένα να λειτουργήσει σωρευτικά με τις άλλες και φεύγοντας να έχει μία συνολική εικόνα. Γιατί αν έχει μία καλή από σένα, έχει μετά τέσσερις αποτυχημένες η δική σου ξεθωριάζει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πίττας, τονίζοντας πως στόχος είναι να χτιστεί η ομαδικότητα και η συνεργατικότητα.
Αφού συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Πίττας, αυτά θα τυπωθούν σε έντυπα και θα υπάρχουν και σε ψηφιακή απόδοση σε ιστοσελίδες κι έπειτα θα ακολουθήσουν οι κινήσεις εξωστρέφειας. « Ο Έλληνας ξεχνά τη δημιουργία του περιεχομένου. Όλοι θέλουμε να διαφημιστούμε, όμως έρχεται ο ξένος και δεν έχουμε το περιεχόμενο. Οπότε πρώτα συγκεντρώνουμε το υλικό, προετοιμαζόμαστε κι έπειτα το προωθούμε», είπε ο ίδιος.

Το μυστικό όλων είναι σύμφωνα με τον ίδιο η αλλαγή της νοοτροπίας. « Πρέπει ο κάθε επαγγελματίας , που μπορεί να αφιερώνει 3000 ώρες για την ατομική, επαγγελματική του εξέλιξη, να ξοδέψει 1-2% του χρόνου του στη συλλογική προσπάθεια. Κάθε επιχείρηση ανήκει σε ένα οικοσύστημα,αν δεν ασχοληθείς για το οικοσύστημα, δεν θα πηγαίνει καλά η επιχείρησή σου όσο καλή κι αν είναι», υπογράμμισε ο κ. Πίττας.

Ενδιαφέρον από την Ένωση Ξενοδόχων
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Γιώργος Ζαφείρης ανέφερε πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον των ξενοδόχων για τη δημιουργία του γαστρονομικού χάρτη της περιοχής.
« Ήδη τα ξενοδοχεία στη Μαγνησία είναι από τα πρώτα που υιοθέτησαν το ελληνικό πρωινό. 56 ξενοδοχεία μπήκαν κατευθείαν σ’ αυτό και τώρα θα είναι μία καλή συνέχεια, όπου θα εμπλακούν οι επιχειρηματίες και οι συνεταιρισμοί και όλοι αγαπούν τη δουλειά τους Αυτό το πρόγραμμα είναι για όσους αγαπούν τη δουλειά, δεν πιστεύουν ότι το μαγαζάκι τους είναι το κέντρο της γης για όσους συνεργάζονται και πιστεύουν ότι το κοινό καλό είναι καλό όλων», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, τόνισε πως ήδη η Ένωση σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μαγνησίας και τους κ.κ. Τέλη Μπασδάνη και Θέκλα Καμμένου έχουν προωθήσει τα προϊόντα της περιοχής σε πολλές εκθέσεις και ήρθε η ώρα των εστιατόρων και των μικρών παραγωγών όλων αυτών που αγαπούν τη δουλειά τους να πετύχουν σ’ αυτό το πρόγραμμα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.