Αρχές του έτους οι διαγωνισμοί αξιοποίησης για τα περιφερειακά λιμάνια

O Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.
Τόνισε από τον Βόλο ο Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών Ευ.Κυριαζόπουλος

Εντός των πρώτων μηνών του 2020 θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην προκήρυξη των πρώτων διαγωνισμών για την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμένων της χώρας. Όπως τόνισε μιλώντας στο συνέδριο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ο Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, το ΤΑΙΠΕΔ ως μοναδικός μέτοχος των οργανισμών που κατέχουν τα λιμάνια, έχει εκπονήσει ειδική μελέτη για την αξιοποίησή τους την οποία και έχει παρουσιάσει στο αρμόδιο υπουργείο. Όπως είπε ο κ. Κυριαζόπουλος το κάθε λιμάνι για αξιοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο, καθώς οι ανάγκες κάθε περιοχής είναι διαφορετικές, προσθέτοντας ότι στόχος είναι τουλάχιστον 2-3 ίσως και περισσότεροι διαγωνισμοί να βγουν στον αέρα. Η αξιοποίηση όπως είπε θα γίνει με διάφορους τρόπους, όπως οι υποπαραχωρήσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η μερική ή η πλήρης απόκτηση μετοχών των Οργανισμών Λιμένων. Αναφερόμενος στα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών είναι τα διαφορετικά καθεστώτα που υπάρχουν, όπως εταιρίες εισηγμένες και μη αλλά και Δήμοι με λιμενικά γραφεία ή με λιμενικά ταμεία ή ακόμη και διαδημοτικά λιμενικά ταμεία τα οποία έχουν ως κύριο σκοπό την διαχείριση της χερσαίας ζώνης για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων και τα οποία δεν έχουν παρά ελάχιστο προσωπικό. Στόχος είναι, όπως είπε, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες να αναπτυχθούν οι λιμένες τόσο προς τη θάλασσα όσο και στον χερσαίο χώρο.

Σε ότι αφορά το λιμάνι του Βόλου ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε τα εξής:

«Όλοι μας καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτή η υποδομή στις συνδυασμένες μεταφορές και γενικότερα στο εμπόριο. Και όλοι μας καταλαβαίνουμε πόσο άμεσα συνδεδεμένη η ανάπτυξη του λιμένα με την παράλληλη ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Στην κατεύθυνση αυτή συνηγορούν μεταξύ των άλλων και δύο κείμενα, δηλαδή, το Εθνικό (Στρατηγικό) Σχέδιο Μεταφορών 2019-2037, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε φάση ολοκλήρωσης, και το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών, το σχεδιασμό ενός διαλειτουργικού και υψηλής ποιότητας σιδηροδρομικού δικτύου και τη βελτίωση της περιφερειακής κινητικότητας μέσω της σύνδεσης δευτερευόντων κόμβων με τις υποδομές περιλαμβανομένων των διατροπικών κόμβων και ενός δικτύου εμπορευματικών κέντρων. Και μια τέτοια περίπτωση εξέχουσα θέση έχει και ο λιμένας του Βόλου».

Το δεύτερο θεσμικό κείμενο του 2018 είναι το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Θεσσαλίας το οποίο σε συνέχεια μελέτης και τοπικής διαβούλευσης προτείνει συνοπτικά την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα σε όλους τους τομείς, δηλαδή επιβατικούς, επιχειρηματικούς, τουριστικούς, αλιευτικούς και εμπορευματικούς. Την λειτουργική σύνδεση του λιμένα με σιδηρόδρομο και την σύνδεσή του με περιφερειακό εμπορευματικό κέντρο. Την βελτιστοποίηση της σχέσης του λιμένα με την πόλη. Την περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμένα. Την περαιτέρω ανάπτυξη και οργάνωση των ιδιωτικών βιομηχανικών λιμενικών εγκαταστάσεων της Περιφέρειας.

«Ενθαρρύνω τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου και όλους τους ενδιαφερόμενους να αντιμετωπίσουν με δυναμισμό και εξωστρέφεια τις δυνατότητες που διανοίγονται και να αναζητήσουν συνεργασίες, προκειμένου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν συναφή έργα και υπηρεσίες. Δεδομένων των ολοένα αυξανόμενων απαιτήσεων, η αποτελεσματικότητα και η ανταγωνιστικότητα των λιμένων και των θαλάσσιων μεταφορών θα εξαρτηθούν από την επιτυχία μας να ενσωματώσουμε καινοτόμες λύσεις και να προάγουμε την επιχειρηματικότητα στη λιμενική και μεταφορική βιομηχανία, τις συνδυασμένες μεταφορές και τις αλυσίδες logistics. Αυτήν την περίοδο εξετάζονται, όπως γνωρίζετε, όλες οι ρεαλιστικές πιθανές λύσεις για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων της χώρας, μεταξύ αυτών και ο Βόλος. Σύντομα θα ανακοινωθούν οι μέθοδοι και τα εργαλεία αξιοποίησης του κάθε λιμένα ξεχωριστά και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ενεργειών μας, έτσι ώστε να κεφαλοποιηθεί και να αναπτυχθεί η λιμενική βιομηχανία στην χώρα, η οποία αποτελεί κινητήριος μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.