Αθέμιτος ανταγωνισμός για τους εμπόρους του Βόλου η Black Friday

Όπως ανέφερε ο Απ. Οντόπουλος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου

Το γεγονός ότι οι έμποροι του Βόλου δεν θέλουν την εμπορική πρακτική Black Friday, γιατί τη θεωρούν αθέμιτο ανταγωνισμό από τα πολυκαταστήματα και με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία δύο χρόνια δεν υπάρχει στοκ στα καταστήματά τους, επισήμανε ο Απόστολος Οντόπουλος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Ν. Ιωνίας, που μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και το θέμα.

Όπως είπε, η Cyber Monday δεν έχει τη δυναμική που είχε η Black Friday τα προηγούμενα χρόνια, γιατί φέτος ήταν ιδιαίτερες οι συνθήκες και αφορά αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταστήματα και απ’ ότι είδαμε και φέτος, μόνο οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων επικοινώνησαν προσφορές για τη Cyber Monday και με μικρότερα e shop δεν μπήκαν καν στη διαδικασία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εμπόρων, η πορεία των πραγμάτων το προηγούμενο διάστημα και το μειωμένο ενδιαφέρον γενικότερα των καταναλωτών, δεν δημιούργησε τέτοιες συνθήκες, ώστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα των μικρότερων επιχειρήσεων να μπουν σε τέτοιες λογικές.

Αναφερόμενος στην Black Friday, ο κ. Οντόπουλος τόνισε ότι γενικότερα είναι μία εμπορική πρακτική η προωθητική ενέργεια μάρκετινγκ, η οποία “μας ταλαιπωρεί” από ότι φαίνεται τα τελευταία χρόνια. Έχουμε παρερμηνεύσει τελείως αυτή τη χώρα η λογική της Black Friday, η οποία ξεκίνησε από την Αμερική με συγκεκριμένη στόχευση το στοκ (κωδικούς παλαιότερων ετών, με διαφορετική εποχικότητα), όπου γίνονται πολύ μεγάλες προσφορές εκείνη την ημέρα.
Ο ίδιος τόνισε ότι στην Αμερική στην Black Friday ο καταναλωτής θα έβρισκε έναν υπολογιστή μοντέλο του 2017, με τιμή -80%.

“Τα τελευταία χρόνια στις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, δεν υπάρχει καν στοκ, όμως επειδή η Black Friday είναι μια προωθητική ενέργεια που την δημιουργεί η ίδια η αγορά και ο ανταγωνισμός και δεν είναι κάτι θεσμοθετημένο, ώστε να μπορέσουν οι εμπορικοί σύλλογοι να πάρουν θέση και να πουν ότι δεν θέλουν φέτος να πραγματοποιηθεί η Black Friday. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να μείνουν άπραγες. Δαπανώνται πάρα πολλά χρήματα από τη μεριά των μεγάλων επιχειρήσεων σε ενέργειες μάρκετιγκ, δημιουργείται σαφώς ένα κλίμα κατανάλωσης, εκείνες οι μέρες είναι καλύτερες από καθημερινή και “από κει και πέρα, δίνεται η δυνατότητα σε μια κατάσταση που τη δημιουργούν άλλοι, δαπανώντας πολύ μεγάλα ποσά, να μπορέσουμε και εμείς να αποκομίσουμε κάποια ωφέλεια”, τόνισε ο Απ. Οντόπουλος.

Από την άλλη, ανέφερε, μπορεί μια επιχείρηση να μην επιλέξει να κάνει τίποτα εκείνη την ημέρα, όμως είναι σίγουρο ότι θα δει τους πελάτες της να μεταφέρονται κάπου αλλού. Δυστυχώς, είναι ο ανταγωνισμός τέτοιος, που δημιουργεί αυτές τις συνθήκες και οι μικρές επιχειρήσεις, αν είχαν τη δυνατότητα, δεν υπήρχε περίπτωση να συνηγορήσουν στο να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο, επισήμανε ο έμπορος.

Όπως είπε η Black Friday, είχε νόημα στην αρχή, που ναι μεν ήμασταν στην οικονομική κρίση, αλλά τα δεδομένα ήταν διαφορετικά και οι επιχειρήσεις είχαν να διαχειριστούν κάποιο στοκ. “Ήταν ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας, όμως είδαμε ότι ενώ ξεκίνησε το 2016, γινόταν πραγματικά μόνο μια μέρα και ήταν αυτή η λογική, μετά ο ανταγωνισμός οδηγεί σε τα επόμενα χρόνια στο να “ξεχειλώσει”, να γίνεται μια ολόκληρη εβδομάδα, να ξεφεύγει από τα όρια του στοκ και να πηγαίνει σε καινούργιους κωδικούς, κάτι το οποίο προφανώς και δεν συμφέρει σε κανέναν”, επισήμανε.

Φέτος, ούτε και οι μεγάλες επιχειρήσεις επικοινώνησαν τόσο πολύ τη Black Friday όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ από την άλλη είδαμε ότι και ο καταναλωτής έχει καταλάβει ότι είναι μια μέρα προσφορών και ότι δεν έχει την ίδια δυναμική που είχε τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που αποδείχτηκε και από την κίνηση.
Σχολιάζοντας την κίνηση της Παρασκευής, ο πρόεδρος των εμπόρων τόνισε ότι το απόγευμα ήταν μια καλή μέρα, συγκριτικά με προηγούμενα απογεύματα του Νοεμβρίου που δεν υπήρχε κίνηση και πρόσθεσε ότι η όλη δυναμική της αγοράς είναι κυρίως το πρωί, που όμως την περασμένη Παρασκευή τα έντονα καιρικά φαινόμενα δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στην αγορά.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.