Ι. Κεφαλογιάννης: Δημοπρατείται σε έξι μήνες η ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας (video)

Σε σύσκεψη ο υφυπουργός Υποδομών με τον περιφερειάρχη και δημάρχους

Το γεγονός ότι σε έξι μήνες πρόκειται να δημοπρατηθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, εξήγγειλε από το Βόλο, μετά από σύσκεψη που είχε με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ακόμη το υπουργείο πρόκειται να χρηματοδοτήσει του κυκλικούς κόμβους στο ύψος της Κριθαριάς και της Χρυσής Ακτής Παναγίας, και την παράκαμψη του Χιονοδρομικού Κέντρου, ενώ θετικά βλέπει το θέμα των μελετών του περιφερειακού στη Μπουρμπουλήθρα και στη Λαρίσης και την εκχώρηση των αρμοδιοτήτων στην Περιφέρεια. Για τα υδατοδρόμια ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι ο Ν. Μαγνησίας θα είναι από τους πρώτους νομούς, όπου θα αναπτυχθεί ένα δίκτυο και λόγω της γεωγραφικής και για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου τόνισε ότι αντιμετωπίζεται θετικά και αυτό αποτελεί ένα μέρος συνολικής ρύθμισης και της αγοράς, η οποία αναλόγως και της προσφοράς – ζήτησης, θα μπορεί να προχωρήσει σε αναβάθμιση ή να πάμε σε μια περαιτέρω εμπορική χρήση. Τέλος, είπε ότι θετικά βλέπει και το ζήτημα του εμπορευματικού κέντρου μεταφορών.

Ο υφυπουργός έφτασε στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας νωρίς το μεσημέρι, όπου έγινε σύσκεψη παρουσία του περιφερειάρχη, της αντιπεριφερειάρχη Δωροθέας Κολυνδρίνη και των τεσσάρων βουλευτών της Ν.Δ. και στη συνέχεια ακολούθησε σύσκεψη στην αίθουσα συνεδριάσεων, παρουσία των δημάρχων Ζαγοράς – Μουρεσίου Παναγιώτη Κουτσάφτη, Ρήγα Φεραίου Δημήτρη Νασίκα, Ν. Πηλίου Μιχάλη Μιτζικού και του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Σκοπέλου Άγγελου Ξηντάρη.

Μετά τις συσκέψεις ο υφυπουργός δήλωσε ότι ο σκοπός της σημερινής σύσκεψης είναι να τεθούν τα ζητήματα σε μια ουσιαστική βάση για να μπορούμε κι εμείς ως υπουργείο, τους επόμενους μήνες να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένα βήματα για την ολοκλήρωση είτε μελετών, είτε έργων που αφορούν το νομό.

«Αυτό που μπορώ να πω και αποτελεί δέσμευση και τον πρωθυπουργού και του υπουργού κ. Καραμανλή, είναι ότι θα προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του Ν. 4412, ακριβώς για να γίνει πιο λειτουργικός, ώστε να μπορούν και οι Δήμοι να προχωρούν τις διαδικασίες των έργων και εν τέλει ο πολίτης να απολαμβάνει το αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών», τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Για τα έργα του Νομού, ο υφυπουργός είπε ότι είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο με την έννοια ότι ξεμπλοκαρίστηκαν κάποιες διαδικασίες το προηγούμενο διάστημα και αυτό μέσα από τις πρωτοβουλίες που έλαβε ο υπουργός και όλοι οι διοικητικοί του υπουργείου.

«Μέσα από την σημερινή συζήτηση τέθηκαν πάρα πολύ ουσιαστικά ζητήματα από τους δημάρχους του Νομού Είμαστε στο πλευρό της Αυτοδιοίκησης, που αποτελεί εκπεφρασμένη άποψη του πρωθυπουργού και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα σταθούν δίπλα στην περιφέρεια, θα έχουμε να αφήσουμε ένα καλό αποτύπωμα σε έργα αναπτυξιακά ανά την επικράτεια και βεβαίως και στη Μαγνησία και μέσα από μια καλή συνεργασία με τους βουλευτές Μαγνησίας και την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, εν τέλει το αποτέλεσμα θα είναι θετικό και αυτό θα κριθεί από τους πολίτες», δήλωσε ο υφυπουργός.

Για τα επιμέρους έργα
Αναφερόμενος στο έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι είναι ένα από τα πιο ώριμα έργα, εντός του επόμενου εξαμήνου θα έχει δημοπρατηθεί, θα είναι ένα έργο που θα υπερβαίνει τα 60 εκ. € και η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα μπορεί να έχει αυτή την υπηρεσία.
«Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο θα αναβαθμίσει συνολικά την περιοχή και μην ξεχνάτε ότι την επόμενη προγραμματική περίοδο και τα επόμενα χρόνια το θέμα των σιδηροδρομικών δικτύων θα είναι στην προτεραιότητά μας, δεδομένου ότι τα μεγάλα οδικά έργα έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται και το μεγάλο βάρος θα πέσει στο σιδηροδρομικό δίκτυο», ανέφερε.
Ο ίδιος είπε ότι έχουν ξεπεραστεί κάποια γραφειοκρατικά εμπόδια και έχουν τρέξει γρήγορα οι διαδικασίες και τους επόμενους μήνες θα δημοπρατηθεί.

Για το θέμα της εκχώρησης της αρμοδιότητας του περιφερειακού στον Περιφέρεια Θεσσαλίας, του Βόλου, ο υφυπουργός είναι ότι το υπουργείο είναι προς τη θετική αξιολόγηση όλων των αιτημάτων που τέθηκαν και τόνισε ότι υπάρχει εξαιρετική συνεργασία με τον περιφερειάρχη και ζητήματα τέτοια και άλλα που θα τεθούν στο μέλλον, θα αντιμετωπιστούν με θετικό τρόπο από το υπουργείο.

Αναφορικά με τα υδατοδρόμια ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι ο Ν. Μαγνησίας θα είναι από τους πρώτους νομούς, όπου θα αναπτυχθεί ένα δίκτυο και λόγω της γεωγραφικής θέσης που έχει και πρόσθεσε ότι θέματα όπως το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου αντιμετωπίζεται θετικά αι αυτό αποτελεί ένα μέρος συνολικής ρύθμισης και της αγοράς, η οποία αναλόγως και της προσφοράς – ζήτησης, θα μπορεί να προχωρήσει σε αναβάθμιση ή να πάμε σε μια περαιτέρω εμπορική χρήση.

Για άλλα επιμέρους έργα όπως το οδικό κύκλωμα Πηλίου και το εμπορευματικό κέντρο μεταφορών, ο υφυπουργός τόνισε ότι όλα τα θέματα που τέθηκαν αντιμετωπίζονται θετικά από το υπουργείο, Από κει και πέρα όμως κάποια έργα είναι πιο ώριμα και για κάποια άλλα υπάρχουν καθυστερήσεις γιατί δεν υπάρχει η ωριμότητα.
«Θα γίνει μια προτεραιοποίηση και θα υπάρχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα τους επόμενους μήνες.

Ο περιφερειάρχης
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός έκανε λόγο για συνάντηση ουσίας και συνεργασίας, όχι «θα». Εξήρε το γεγονός ότι ο υφυπουργός ήρθε προετοιμασμένος και του έθεσε πρωτίστως την ανάγκη αλλαγής του Νόμου 4412 για τις διακηρύξεις να φύγει όπως είπε “από την γεωμετρία της γραφειοκρατίας και ταλαιπωρία και καθυστέρησης των έργων.
Υπάρχει η σκέψη και η δέσμευση μέσα στους επόμενους μήνες ν’ αλλάξει ο Νόμος και να γίνει πιο γρήγορα Τα έργα λένε την αλήθεια αλλά ταυτόχρονα τα έργα είναι ένα από τα εργαλεία ανάπτυξης. Δεν μπορεί να έρθει ανάπτυξης χωρίς έργα.

Συζητήσαμε για τον περιφερειακό που πρέπει να αλλάξει και να έρθει στην Περιφέρεια για να μπορέσουμε να τον προχωρήσουμε και να τον ολοκληρώσουμε. Μιλήσαμε για τις μελέτες που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια κι εκτελεί το Υπουργείο όπως η μελέτη Μπουρμπουλήθρα – Λαρίσης, για τη μελέτη της παράκαμψης του Χιονοδρομικού” και τον ευχαρίστησε για την χρηματοδότηση ποσού άνω των 4εκ. Ευρώ για να δημοπρατηθεί κι ευελπιστεί η Περιφέρεια σε άλλα 2 εκ. € από το Υπουργείο.
Επίσης, τέθηκε το θέμα για το οδικό δίκτυο του Δήμου Ζαγοράς Μουρεσίου που έχει υποστεί πολλές ζημιές.

Επίσης, πρόσθεσε ότι “θέλουμε να τρέξει το θέμα ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας. Το τρένο δεν μπορεί να περιμένει άλλο, ούτε εμείς. Οι συνθήκες των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων δεν περιμένουν άλλο είναι ενταγμένο το έργο στο τομεακό ΕΣΠΑ και χρειάζεται ταχύτητα και υποσχέθηκε να προχωρήσει η δημοπράτηση και η βούλησή του είναι προχωρήσει και η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα είναι η πρώτη ηλεκτροκίνητη περιφέρεια. Μιλήσαμε για έργα συντήρησης στα νησιά, καθώς υπάρχει χρηματοδότηση 1 εκ. € για τα νησιά” και τον ευχαρίστησε και για τις 350.000 ευρώ για τους κυκλικούς κόμβους σε Μ. Βελανιδιά και Χρυσή Ακτή για να δημοπρατηθούν τα έργα.

Όσον αφορά στην Κάρλα, ανέφερε ότι “έχουμε εντάξει έργο 4εκ. Ευρώ γιατί τέτοια μεγάλα φράγματα και λίμνες, χρειάζονται μελέτη διαχείρισης και προχωράμε τη διαχείριση κι έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αέρια ρύπανση και να προχωρήσουμε σε μία διαδικασία υπερκάλυψης των μέτρων που παίρνουμε για την προστασία τς δημόσιας υγείας και να βάλουμε τους οκτώ νέους μετρητές”.

Τέλος, συζητήθηκαν έργα του λιμανιού και για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις στα νησιά. “Το λιμάνι πρέπει να πάρει το δρόμο του κι εμείς συμβάλουμε σε αυτό με έργα στο ΕΣΠΑ και το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο πρέπει να γίνει στη Θεσσαλία γιατί η διαδικασία των διαρκών αναβολών και αλλαγών οδηγεί σε απραξία που οδηγεί σε ανεργία φτώχεια και brain drain” κατέληξε ο Κώστας Αγοραστός.