Για την ανάγκη εμπλουτισμού του υδροφόρου ορίζοντα ώστε να μην αντιμετωπίσουμε τον ερχόμενο Σεπτέμβριο πρόβλημα λειψυδρίας, επισημαίνει ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, Νίκος Παπαπέτρος, ο οποίος τονίζει ότι εγκαίρως είχαν επισημάνει το πρόβλημα, αλλά η δημοτική αρχή δεν προέβη σε κάποια ενέργεια. Ο δήμαρχος, έφτασε στο σημείο τελευταία στιγμή να συγκαλέσει σύσκεψη με τους κυβερνητικούς βουλευτές παρακαλώντας τους υπουργούς να χρηματοδοτήσουν αρχικά μια μελέτη ύψους 1 εκατομμυρίου και στη συνέχεια τα έργα.
Ο επικεφαλής της «Συμμαχίας για τον Βόλο» Νίκος Παπαπέτρος, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, αναφέρθηκε στην άρνηση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, Θ. Θεοδώρου, να συζητηθεί το θέμα των νεκρών ψαριών εκτός ημερήσιας διάταξης, λόγω της σημαντικότητάς του, χαρακτηρίζοντας ως αστεία τη στάση του κ. Θεοεδώρου, να σταθεί στο γράμμα του κανονισμού, την ώρα που σε όλη την Ελλάδα ταξιδεύουν οι εικόνες από το λιμάνι του Βόλου και τους τόνους νεκρών ψαριών. «Είναι στην ευχέρεια του προέδρου να το εντάξει στην ημερήσια διάταξη, ένα κατεπείγον θέμα, τη στιγμή που για λόγους αιφνιδιασμού ή και τακτικής από την πλευρά της δημοτικής αρχής, άλλα θέματα εισάγονται ως κατεπείγοντα. Έτσι από τον ίδιο τον κ. Θεοδώρου ζητήσαμε να το βάλει προς συζήτηση, αλλά προφανώς επειδή δεν θέλει να αναλάβει τις ευθύνες της η δημοτική αρχή, αρνήθηκε» επισήμανε ο κ. Παπαπέτρος ο οποίος πρόσθεσε πως απορία προκάλεσε η απουσία από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δημάρχου Αχιλλέα Μπέου, όταν πριν από μια ώρα πριν τη έναρξη βρισκόταν στο δημαρχείο στη σύσκεψη με τους κυβερνητικούς βουλευτές. Ο κ. Παπαπέτρος μιλώντας για το θέμα της μελέτης για τον σχεδιασμό της λύσης στο υδροδοτικό πρόβλημα του Βόλου είπε πως υπάρχει από το 2014, προκηρύχθηκε το 2016 και παραδόθηκε το 2018 και από τότε σχεδόν 10 χρόνια μετά ακόμη γίνεται συζήτηση για ένα θέμα το οποίο πρόκειται τα επόμενα χρόνια να το βρούμε μπροστά μας. «Λιτανεία θα κάνουμε στο τέλος παρακαλώντας να βρέξει ώστε να έχουμε νερό. Τι σχεδιασμός είναι αυτός, πρέπει δηλαδή το πρόβλημα να βρεθεί μπροστά μας, να αρχίζουμε να πίνουμε αλατόνερο; Βλέπουμε ότι υπάρχει πλάνο, ωστόσο, το θέμα είναι το πότε θα υλοποιηθεί. Δηλαδή μέχρι το 2050 που προβλέπει και τι θα κάνουμε μέχρι τότε;» αναρωτήθηκε ο κ. Παπαπέτρος. Συνεχίζοντας χαρακτήρισε ως κάκιστη την ποιότητα του νερού που πίνουν οι πολίτες, κάτι που δεν χρειάζεται να είναι ειδικός κάποιος για να το αντιληφθεί, καθώς το μόνο που πρέπει για να διαπιστωθεί κάτι τέτοιο είναι να ανοίξει μια βρύση. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας δεν θέλησε να σχολιάσει την υπέρβαση στον αριθμό των χλωριώντων που παρατηρείται , λέγοντας πως αυτές είναι τεχνικές λεπτομέρειες και θα πρέπει να αποφανθούν οι ειδικοί, όμως, η νομοθεσία επιβάλει κάποια όρια στα χλωριόντα, στα οποία υπάρχει υπέρβαση, και θα έπρεπε να κινητοποιήσει τους αρμόδιους. Σημείωσε ότι η υπερχλωρίωση του νερού αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά του, όπως και τη γεύση του, αποτελώντας κίνδυνο για ορισμένες κατηγορίες ανθρώπων, και γι’ αυτό η νομοθεσία έχει θεσπίσει όρια για τον σκοπό αυτό. Συμπλήρωσε πως πρόβλημα αποτελεί και η αλατότητα, η σκληρότητά του, που προέρχεται από γεωτρήσεις, επιβαρύνοντας επίσης τον οργανισμό. Ο κ. Παπαπέτρος τόνισε ότι από το 2018 έως και το 2024 δεν έγινε καμία ενέργεια από τη δημοτική αρχή, αντίθετα σε αυτή την περίοδο διογκώνεται το χρέος της ΔΕΥΑΜΒ, τόσο με την υπόθεση της ΕΡΓΗΛ, όσο και με αυτή της ΔΕΗ. «Η ΔΕΗ απαιτούσε μέχρι πέρσι 21 εκατομμύρια, ενώ το χρέος προς την ΕΡΓΗΛ, διογκωμένο με τόκους και δικαστικά έξοδα, ανέρχεται στα 9 εκατομμύρια. Άρα 30 εκατομμύρια που είναι το κόστος της πρώτης φάσης του έργου θα υπήρχαν ήδη με μια σωστή διαχείριση. Είμαστε μια πόλη που αρκούμαστε σε μεγαλοστομίες, όμως, η πραγματικότητα είναι αρκετά απλή και δεν καλύπτεται από το όσα υποστηρίζει η δημοτική αρχή ότι κάνει έργα» ανέφερε ο κ. Παπαπέτρος.
Μιλώντας για το ζήτημα των νεκρών ψαριών, ζήτησε να διερευνηθεί η αιτία αυτού του προβλήματος, τονίζοντας ότι κάποια στιγμή θα πρέπει τα προβλήματα που υπάρχουν στον Βόλο να αντιμετωπιστούν κατά μέτωπο και δεν μπορούν να κρυφτούν κάτω από το χαλί . Υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος για νέα πλημμυρικά φαινόμενα, καθώς τα φρεάτια δεν έχουν καθαριστεί σωστά. «Οι αγωγοί είναι φραγμένοι από χώματα που έχουν γίνει τσιμέντο και δεν καθαρίζονται σωστά. Είναι βέβαιο ότι εξαιτίας αυτού θα βρεθούμε μπροστά σε πρόβλημα, ίσως και χειρότερο από αυτό που είδαμε την περασμένη εβδομάδα, όπου με μισή ώρα βροχής πλημμυρίσαμε. Από πέρσι είχαμε επισημάνει ότι ο καθαρισμός δεν έγινε με τον σωστό τρόπο και κάποια στιγμή πρέπει να δούμε τα ζητήματα των υποδομών, οι οποίες έχουν πλέον καταστραφεί» κατέληξε ο κ. Παπαπέτρος.































