Είναι πολλές οι πολιτικές ευθύνες του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή στην τραγωδία των Τεμπών και της κυβέρνησης της Ν.Δ., καθώς την εποχή που ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος με αφορμή τις καταγγελίες των εργαζομένων του Σιδηροδρόμου, για τα προβλήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο και ενδεχόμενο ατύχημα ή δυστύχημα έκανε ερώτηση, απαντούσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και θα έπρεπε να ντρεπόμαστε όλοι εμείς που σηκώνουμε τέτοια ζητήματα και προειδοποιούμε τον ελληνικό λαό για ενδεχόμενα προβλήματα ασφάλειας, οι οποίες τελικά επιβεβαιώθηκαν όλες αυτές οι προειδοποιήσεις με τον πιο τραγικό τρόπο.
Τα παραπάνω ανέφερε η Νατάσα Γκαρά αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, με αφορμή την ομιλία σήμερα σε ανοιχτή εκδήλωση της Ν.Ε. Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ στο ξενοδοχείο Magnes στον Βόλο. Η ίδια είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε οποιαδήποτε δικογραφία πηγαίνει στη Βουλή και αφορά σε πολιτικά πρόσωπα και θα πάρει την πρωτοβουλία να καταθέσει εξεταστικής επιτροπής, προκειμένου να μην καλυφτεί και να μην κρυφτεί τίποτα κάτω από το χαλί.
Αναφορικά με την προοπτική διαβίβασης της δικογραφίας για τα Τέμπη στη Βουλή, που αφορά δύο πρώην υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και Χρ. Σπίρτζη και τη διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο, η κ. Γκανά τόνισε ότι πρόκειται για μια από τις πολλές δικογραφίες που είναι σε εξέλιξη και αναμένονται εδώ και καιρό να κατατεθούν στη Βουλή, ώστε να ανοίξει ξανά σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, προκειμένου να προχωρήσει η ποινική διαδικασία.
«Έχουμε κάνει την κριτική μας γιατί αργούν τόσο πολύ να φτάσουν έτοιμες δικογραφίες στη Βουλή, προκειμένου να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία της προανακριτικής επιτροπής, για να λυθούν τα χέρια της Δικαιοσύνης και να προχωρήσει στην προβλεπόμενη έρευνα», τόνισε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Η ίδια είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εντοπίσει πάρα πολλές πολιτικές ευθύνες στο πρόσωπο του κ. Καραμανλή, ως αρμόδιου υπουργού στην περίοδο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, ενώ σε ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Μαγνησίας κ. Μεϊκόπουλου, που μεταβίβασε στο κοινοβούλιο τις ανησυχίες και τις καταγγελίες των εργαζομένων του Σιδηροδρόμου, οι οποίοι προειδοποιούσαν για τα προβλήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο και ενδεχόμενο ατύχημα ή δυστύχημα, ο κ. Καραμανλής απαντούσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και θα έπρεπε να ντρεπόμαστε όλοι εμείς που σηκώνουμε τέτοια ζητήματα και προειδοποιούμε τον ελληνικό λαό και το κοινοβούλιο για ενδεχόμενα προβλήματα ασφάλειας και τελικά επιβεβαιώθηκαν όλες αυτές οι προειδοποιήσεις με τον πιο τραγικό τρόπο.
Η κ. Γκαρά τόνισε ότι υπάρχουν πολλές ευθύνες του πρώην υπουργού στην εξέλιξη, διαχείριση και ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου κατά την περίοδο που ήταν υπουργός ο κ. Καραμαλής.
Σε ότι αφορά στον αντίστοιχο υπουργό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπίρτζη, είπε ότι με δική του πρωτοβουλία, όπως προβλέπεται από τις διαδικασίες του Συντάγματος, του κώδικα της Βουλής και του Ποινικού Κώδικα, έχει ζητήσει δύο φορές από τον πρόεδρος της Βουλής να ανοίξει ο φάκελός του και να εξεταστεί, ομοίως έχει καταθέσει στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, έχει παραδώσει όλα τα στοιχεία που αφορούν στη δική του περίοδο και έχει ζητήσει να εξεταστεί και ο ίδιος ενδελεχώς και να απαντήσει σε οποιοδήποτε ερώτημα για τη δική του περίοδο.
Ο κ. Γκανά είπε ότι ο κ. Σπίρτζης έχει καταθέσει επί 11 ώρες στην εξεταστική επιτροπή για την σύμβαση 717, ενώ θύμισε ότι την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα, οικονομικής χρεωκοπίας, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, κρίσης του κοινωνικού κράτους και των υποδομών, ανέλαβε το δύσκολο έργο να στήσει γερές βάσεις, για να βγούμε από πολλαπλές κρίσεις με την κοινωνία όρθια.
Την περίοδο εκείνη και ο σιδηρόδρομος βρισκόταν σε δύσκολη κατάσταση και με πολύ ταχείς ρυθμούς και αρμόδιο υπουργό τον κ. Σπίρτζη, προχώρησαν πάρα πολλά έργα στον σιδηρόδρομο, τόνισε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος.
Σε ότι αφορά στη σύμβαση 717, τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το 2014 από την προηγούμενη κυβέρνηση μια σύμβαση, η οποία δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να υλοποιηθεί σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή, τα υλικά που προέβλεπε η σύμβαση ήταν τόσο παλιά που δεν υπήρχαν στην αγορά, οπότε και με απόφαση και έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου έγινε αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός της σύμβασης, που ολοκληρώθηκε στο 72%.
«Γίνονται εκλογές, αναλαμβάνει η ΝΔ και εκεί βλέπουμε ότι όχι μόνο δεν προχωρά η υλοποίηση της σύμβασης 717, που αφορά στα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου, αλλά και τα τοπικά και περιφερειακά συστήματα ασφαλείας, τα οποία λειτουργούσαν μέχρι το 2019, σταματάνε να λειτουργούν με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ», επισήμανε η κ. Γκανά, η οποία πρόσθεσε ότι οι ευθύνες πρέπει να εξεταστούν και να αποδοθούν.
Αίτημα εξεταστικής επιτροπής
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πει ότι οποιαδήποτε δικογραφία πηγαίνει στη Βουλή και αφορά σε πολιτικά πρόσωπα και θα πάρει την πρωτοβουλία να καταθέσει εξεταστικής επιτροπής, προκειμένου να μην καλυφτεί και να μην κρυφτεί τίποτα κάτω από το χαλί.
«Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν όχι μόνο για να ησυχάσουν οι ψυχές των ανθρώπων που χάθηκαν σε αυτό το τραγικό έγκλημα, αλλά και για να βάλουμε τις βάσεις για έναν ασφαλή σιδηρόδρομο σε υποδομές και μεταφορές», επισήμανε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου.
Ακόμη έκανε λόγο για ασφάλεια στην καθημερινότητα της ζωής μας, γιατί, όπως είπε, βλέπουμε με αυτή την κυβέρνηση ότι το αίσθημα της ασφάλειας αμφισβητείται και κρίνεται σε πάρα πολλούς τομείς: Από τις μεταφορές και υποδομές, από τον τομέα της υγείας, από την εγκληματικότητα και την Greek Mafia που αλωνίζει, μέχρι και την ασφάλεια για τη στέγαση και στην οικονομία και την ασφάλεια στην εργασία.
Η κ. Γκαρά είπε ότι σήμερα είναι παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας στην εργασία και βλέπουμε εκατοντάδες δυστυχήματα σε εργασιακούς χώρους, χωρίς να γίνονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι στους εργασιακούς χώρους, έχοντας ουσιαστικά αποδομηθεί και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, που είναι αρμόδιοι γι’ αυτό.
Οι συνεργασίες στον προοδευτικό χώρο
Η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρθηκε στις συνεργασίες με άλλες δυνάμεις, λέγοντας ότι έχει υποχρέωση να προκαλέσει και να υλοποιήσει την κοινή συμπόρευση και τις συνεργασίες στον προοδευτικό χώρο, κυρίως γιατί βλέπουμε και στις ποιοτικές μετρήσεις και στην επαφή με τους συμπολίτες μας στην καθημερινότητα, ότι είναι μια απαίτηση του προοδευτικού κόσμου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα υπόλοιπα κόμματα πέρασαν από μια μεγάλη πολιτική κρίση και μια κρίση λειτουργίας στην πολιτική και κομματική καθημερινότητα, για τον ΣΥΡΙΖΑ ο κύκλος αυτός έχει κλείσει με βαθειά τραύματα και συμπεριφορές που πλήγωσαν το κόμμα, που αφορούν μικροπολιτική αντιμετώπιση και προσωπικούς εγωισμούς.
«Ήδη όμως και το σύστημα εκπροσώπησης και αντιπροσώπευσης βλέπουμε ότι περνάει μια κρίση και υπάρχει μια αναντιστοιχία στην εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο με τη λαϊκή εντολή που ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αντ’ αυτού μετά από προσωπικές επιλογές συγκεκριμένων βουλευτών έχασε τη θέση αυτή και αναδείχτηκε το ΠΑΣΟΚ στη δεύτερη θέση, κατά ¨παράβαση¨ της λαϊκής εντολής από τις προηγούμενες εκλογές», τόνισε η κ. Γκαρά.
Σε σχέση με το σήμερα τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ανασυγκροτείται σε προγραμματικό επίπεδο και σε οργανωτικό επίπεδο κομματικής και στελεχιακής λειτουργίας, μετά τη βαθειά κρίση που πέρασε και απογοήτευσε πολλούς συμπολίτες μας που είχαν ενεργή συμμετοχή, ενώ βλέπουμε ότι με ένα πολύ σοβαρό προφίλ και την πρόταξη πολιτικών προγραμμάτων και προτάσεων ήδη στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφουν, να ενεργοποιούνται και να επανασυσπειρώνονται στελέχη που έχουν παίξει τον δικό τους ρόλο.
Καταλήγοντας η κ. Γκαρά τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη πολιτική δύναμη που έχει στο DNA του προγραμματικές και πολιτικές συνεργασίες και είναι η μόνη δύναμη που σε αυτή την περίοδο και στη δύσκολη πολιτική φάση μπορεί να εγγυηθεί την ομαλή συνεργασία των προοδευτικών δυνάμεων.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος































