Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια, στην ασφαλή μετακίνηση και στις Α΄ Βοήθειες στο Ορφανοτροφείο Βόλου, το Σάββατο 21/03/2026, από την εθελοντική οργάνωση «ΕΝΟΔΙΑ» με την υποστήριξη της εταιρείας ZIA INSURANCE. Στα παιδιά απονεμήθηκε «Δίπλωμα Ποδηλάτη» και πλέον μπορούν να ξαναβγούν στους δρόμους με ασφάλεια, δεδομένου ότι αυτό είχε σταματήσει, λόγω της έλλειψης εκπαίδευσής τους σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν εντός του αστικού ιστού. Η δράση βασίστηκε σε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο συνδύασε θεωρητική προσέγγιση και πρακτική εμπειρία, δίνοντας έμφαση:
- Στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και ποδηλατών
- Στη χρήση μέσων μικροκινητικότητας
- Στην κατανόηση των κινδύνων (αλκοόλ, κόπωση, απροσεξία)
- Καθώς και στις βασικές αρχές παροχής Α’ Βοηθειών.
Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, όπως η χρήση «γυαλιών προσομοίωσης μέθης» και η πρακτική εξάσκηση σε καθημερινά σενάρια μετακίνησης, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απέκτησαν χρήσιμες γνώσεις για την ασφάλειά τους.
Τη δράση παρακολούθησαν στελέχη του Ορφανοτροφείου Βόλου, μεταξύ των οποίων η Άννα Παπά, ψυχολόγος και η Μαρία Τσακίρη, επιμελήτρια, συμβάλλοντας με την παρουσία τους στο θετικό κλίμα της δράσης.
Η πρωτοβουλία είχε ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα ασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και υπεύθυνης συμπεριφοράς ειδικά προς τα άτομα με αναπηρία, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας ασφαλούς και βιώσιμης μετακίνησης από μικρή ηλικία.
Η θερμή ανταπόκριση και η ενεργή συμμετοχή των παιδιών ανέδειξαν τη σημασία τέτοιων δράσεων, που δημιουργούν εμπειρίες με ουσιαστικό αντίκτυπο.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται προς την Ελένη Τασιά, διευθύντρια, καθώς και προς τη διοίκηση του Ορφανοτροφείου Βόλου για τη συνεργασία, τη στήριξη και τη συμβολή τους στην επιτυχή υλοποίηση της δράσης.
«Οι δημόσιες αρχές διαθέτουν τα εργαλεία για να εφαρμόσουν αλλαγές πολιτικής και υποδομής που υποστηρίζουν μια μόνιμη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Τελικά, οι πόλεις στις οποίες ζούμε διαμορφώνονται από τις ατομικές επιλογές που κάνουμε.
Ας εργαστούμε μαζί για να βελτιώσουμε τον κοινόχρηστο δημόσιο χώρο!» αναφέρεται χαρακτηριστικά.































