«Αποβιώσασες» αστικές συγκοινωνίες

Βαυκαλιζόμαστε συχνά για την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε στον Βόλο και αυτό σίγουρα έχει μια βάση. Τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της πόλης μας και τα προτερήματα που έχουμε είναι ζηλευτά αλλά όχι αρκετά από μόνα τους, αν δεν προσδώσουμε κι εμείς οι πολίτες αξία σε ότι μας κληροδοτήθηκε. Η ποιότητα της ζωής μας έχει άμεση συνάρτηση με την μετακίνησή μας μέσα στην πόλη και κεντρικό ρόλο σε αυτό για χιλιάδες συμπολίτες μας παίζουν οι αστικές συγκοινωνίες. Δυστυχώς όμως η μόνη λύση για όσους δεν έχουν δικό τους όχημα είναι τα αστικά λεωφορεία τα οποία διαθέτοντας δώδεκα συνολικά γραμμές προσπαθούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της πόλης.

Η πρόσφατη κόντρα μεταξύ του Δήμου Βόλου του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου είναι ενδεικτική της «φιλοσοφίας» της δημοτικής αρχής ότι μπορεί να συζητά και να προτείνει χωρίς να ερωτά και να διαβουλεύεται με τους εμπλεκόμενους φορείς. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει και ουδεμία εντύπωση μας προκαλεί. Οι προτάσεις της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας ωστόσο είναι σωστές ως προς την κατεύθυνση που θα πρέπει να κινηθούμε προκειμένου να αναβαθμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες και αυτό να έχει μια θετική επίπτωση και στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στο κέντρο της πόλης, για το οποίο ο Δήμος φέρει βαρύτατες ευθύνες. Η συζήτηση για την αντικατάσταση του πανάρχαιου στόλου λεωφορείων που κυκλοφορεί στην πόλη από μικρότερου μεγέθους «πράσινα» λεωφορεία (φωτό) που κινούνται με καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG) είναι επιτακτική. Ήδη εδώ και δεκαετίες τα λεωφορεία αυτά κυκλοφορούν στην Αθήνα δίνοντας λύση στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το οποίο υποφέρει η πόλη και το οποίο ήδη αντιμετωπίζει και ο Βόλος.

Ο μόνος τρόπος για να καταφέρει η πόλη την αλλαγή του μοντέλου των αστικών συγκοινωνιών, είναι να υπάρξει συνεργασία μεταξύ του Δήμου Βόλου, του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προκειμένου να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη ως προς τις σύγχρονες τάσεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Θα πρέπει σαφώς να ληφθεί υπόψιν και η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών που θα επέλθει με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007 έως τον Δεκέμβριο του 2019. Η δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού θα βελτιώσουν μακροπρόθεσμα τις παρεχόμενες υπηρεσίες εισάγοντας καινοτομίες όπως η τηλεματική. Η συγκεκριμένη τεχνολογία άλλωστε είναι ευρέως διαδεδομένη στις αστικές και όχι μόνο συγκοινωνίες στη χώρα μας και στο εξωτερικό, στο Βόλο όμως έχει αποτύχει να λειτουργήσει αποτελεσματικά για άγνωστους σε εμάς λόγους. Πλέον είναι τόσο προσβάσιμες οι τεχνολογίες που μπορούν να βοηθήσουν στην ενημέρωση και την εξοικονόμηση χρόνου για τους επιβάτες που βρίσκονται στη στάση που είναι παιδιαρώδες να μην χρησιμοποιούνται. Η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω εφαρμογής στο κινητό με αναλογική μάλιστα χιλιομετρική χρέωση και η δυνατότητα δωρεάν χρήσης ασύρματου δικτύου ίντερνετ μέσα στα λεωφορεία είναι δεδομένα σε χώρες του εξωτερικού και εύκολα να εφαρμοστούν και εδώ. Δεν είναι πυρηνική φυσική. Ας καταλάβουν κάποιοι που βρίσκονται στη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών ότι το παλαιό μοντέλο με τον εισπράκτορα που φώναζε «προχωρήστε εις τον διάδρομο» έχει «αποβιώσει». Καιρός για νέα πράγματα…

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.