κυκλο – φ – οριακα

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Και ναι! έχουμε φτάσει στον 11ο μήνα! Αναρτήθηκαν πάλι τα χριστουγεννιάτικα μπλε καταθλιπτικά λαμπιόνια της «γιορτής» ετοιμάζεται η κακόμοιρη η Αργώ να βγει πάλι στην στεριά, έκθεμα ματαιότητας αξίας 6.000 € για την μετακίνηση (λεφτά υπάρχουν), αυτή τη χρονιά θα την αγναντεύει από μακριά ο Ιάσονας, το άγαλμα στην άλλη άκρη της παραλίας, που στήθηκε και εγκαινιάστηκε παρουσία (δοτική πτώσις) και του αρχαιολάτρουΑδώνιδος αλλά απουσία (επίσης δοτική) του Άρχοντος, την 1η Νοεμβρίου τ.ε.Η απουσία οφειλόταν στο ότι ο Άρχοντάς μας δήλωσε ευθαρσώς ότι (αν είναι δυνατόν!) δεν είχε ενημερωθεί περί του αγάλματος! Όμως μια μέρα μετά ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου δημοσιοποίησε γνωστοποίηση και υπογεγραμμένη σύμφωνη γνώμη – κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, το γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στην όμορφη πόλη μας, πού αποσκοπούν, δηλαδή, δεν νομίζω να έχει καταλάβει κανείς.
Το άγαλμα χρηματοδοτήθηκε κυρίως από τον κ. Πάρη Δράγνη, Αγχιαλίτη στην καταγωγή, εφοπλιστή, κάτοχο εξαιρετικής θαλαμηγού, κάτοχο επίσης του εμβληματικού κτηρίου της Τράπεζας της Ελλάδος και ιδιοκτήτη της εταιρείας MediterraneanGas, η οποία προτίθεται να εγκαταστήσει σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσα στον Παγασητικό, απέναντι από την Κριθαριά. «Με αγαπάς, σε αγαπώ στο μαύρο κύμα πάνω. Με το νοτιά σ’ αναζητώ, με το βοριά σε χάνω» κι ο Θεός μαζί μας, έρχονται δύσκολες μέρες γι’ αυτό το θέμα, καθώς τα δουλικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν με την απαίτηση του Τραmpνα σταματήσουν κάθε εισαγωγή φυσικού αερίου από την Ρωσία και να στραφούν υποχρεωτικά, πλέον, στο αμερικάνικο LNG, που είναι τρεις φορές ακριβότερο. Καταλαβαίνουμε τώρα γιατί γίνεται αυτή η άνευ όρων υπεράσπιση των δήθεν συμφερόντων της Ουκρανίας και όλες οι κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας; Και καταλαβαίνουμε, επίσης, ποιος θα το πληρώσει στο τέλος όλο αυτό το νταβατζιλίκι; Εκτός αν περιμένουμε να σωθούμε από την (επίσης αμερικάνικη) Chevron, εταιρεία διαχείρισης (αργού) πετρελαίου, που οσονούπω θα κάνει γεωτρήσεις σε Ελληνικά ύδατα…
Στις 21 Οκτωβρίου 2025 απεβίωσε ένας ακόμη μεγάλος Έλληνας, ο Διονύσης Σαββόπουλος (έχουμε μείνει πολύ λίγοι πλέον…). Δυο μέρες μετά ξεκίνησα να γράφω «κάτι», που ακόμα δεν τέλειωσε, κι όταν με το καλό τελειώσει θα σας το γνωστοποιήσω δεόντως. Ύστερα ήρθε η κηδεία το Σάββατο 25.10.2025 στην Μητρόπολη των Αθηνών, με παρόντα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ομιλητή τον Πρωθυπουργό της χώρας, σύσσωμη την Κυβέρνηση και απούσα την Αντιπολίτευση πλην της Πλεύσης Ελευθερίας και αισθάνθηκα για μία ακόμη φορά ότι δεν φταίει ο γιαλός αλλά εμείς, για το ότι στραβά αρμενίζουμε. «Εμείς το εμφυσήσαμε το νέφος / που εντός του επωάσθηκαν όλοι αυτοί / εμείς με τις αιώνιες τις δυσθυμίες μας / με το κενό και με το αμφισβητώ / σαν πετρωμένοι μέσα στο καθιστικό» τραγούδαγε ο ίδιος το 1989, σ’ εκείνο το καταραμένο το «Κούρεμα», μιλώντας για τους εκδρομείς του ’60. Θα έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναπούμε περί αυτών, και είναι μια μεγάλη συζήτηση, που βιαστικά, πρόχειρα και ωφελιμιστικά κάποιοι προσπαθούν να επιβάλουν στα κοινωνικά δίκτυα. Σκύλευση λέγεται αυτό, όχι αγιοποίηση.
Κάπου τότε ανακοινώθηκε επισήμως το κλείσιμο 204 καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε όλη τη χώρα. Μαζί με τα γνωστά και μη εξαιρετέα που λένε σε κάθε εκποίηση δημόσιας περιουσίας, περί αντιοικονομικής λειτουργίας, και με προφανή σκοπό να παραχωρηθεί το έργο της διακίνησης αλληλογραφίας και λοιπών αποστολών αποκλειστικά, πλέον, στην ACSκαι στις παραφυάδες της, που ξεφυτρώνουν συνεχώς. Ο Αρχιτέκτονας και Αδερφός μου Δημήτρης εύστοχα σκιτσάρησε το θέμα.
Δεν προλαβαίνουμε να πάρουμε ανάσα. Πλήθος απροσμέτρητον θεμάτων και αναθεμάτων, τι να προλάβει ένα κειμενάκι με 800-900 λεξούλες. Ας δούμε μερικά επί τροχάδην
α)το εργοτάξιο στο Αλυγαρόρεμα συνεχίζει όπως άρχισε, κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για οποιαδήποτε βελτίωση. Και επειδή σ’ αυτή την πόλη πάντα αναζητούνται συνωμοσίες και συνωμότες για κρέμασμα δηλώνω πως ό,τι είπα-έγραψα για το θέμα (ιρλανδική διάβαση ή γέφυρα Μπέλεϋ) ήταν αφ’ εαυτού μου και μόνο. Το γιατί δεν γίνεται τίποτε είναι, νομίζω, καθαρά θέμα ξεροκεφαλιάς ή «κόντρας».
β)τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα, τώρα οι άχαρες γκρίζες βάσεις αφαιρέθηκαν και τοποθετούνται εύχαρεςβάσεις τυρκουάζ, χαμηλές και πολύ σικ!, αλλά ποδήλατα γιοκ. Αναρωτιέμαι ποιος δουλεύει ποιον.
γ) η λαϊκή αγορά στην οδό Περραιβού. Μεγάλη έμπνευση μεγάλων ανδρών, τι να πω; Ο μοναδικός δρόμος στον ανατολικό τομέα της πόλης που συνδέει με φανάρια την οδό Πολυμέρη με την οδό Αναλήψεως κι από κει με τον Περιφερειακό Δρόμο, την Άλλη Μεριά, το Πήλιο, ο μοναδικός. Κι εκεί αποφάσισαν οι φωστήρες ότι πρέπει να στηθεί λαϊκή αγορά ενδυμάτων, τι να πω;
δ)ο κυκλικός κόμβος στην οδό Παρασκευοπούλου, το δεύτερο φαραωνικό έργο στην Μεσόγειο, μαζί με το νέο Αιγυπτιακό Μουσείο. Δεν λέω, είναι ένας σωστός, χρήσιμος και καλοφτιαγμένος οδικός κόμβος αλλά αυτό. Ένα χρήσιμο, επαναλαμβάνω, επιφανειακό εργάκι. Τίποτε παραπάνω και τίποτε παρακάτω.
ε)καινούργιο σκάνδαλο τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ στο Εθνικό Κτηματολόγιο. Εκεί οι κομπίνες αφορούν κυρίως οικόπεδα, εγκαταλελειμμένα, διακατεχόμενα, διεκδικήσιμα, τα οποία εύκολα αλλάζουν χέρια και περνούν σε δικά μας. Προσπαθήστε να φανταστείτε τι θα γίνει αν, όπως λέγαμε τις προάλλες, εντάξουν στο Κτηματολόγιο και τις Πολεοδομίες!
Τρέχοντας… Σας αγαπώ μεγαλοπρεπώς, γεια σας.
Στο σκιτσάκι του Δημήτρη Σκυργιάννη η νέα ταχυδρομική λειτουργία στην Ελλάδα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.