κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Καλημέρα συμπολίτες. Τι πάθαμε, τι πάθαμε! Πώς θα πορευτούμε τώρα χωρίς Κώστα και χωρίς Απόστολο στα μεγάλα πεπρωμένα της πόλεως ταύτης; Με τον Απόστολο καλά, το κατάλαβα, κακό παιδί, ανυπάκουο, πήγε με τον αντίπαλο στο Επιμελητήριο, έπρεπε να τιμωρηθεί, αν και ανήκει, κατά τα λοιπά, στο ίδιο βουλευτικό στρατόπεδο. Για τον Κώστα όμως αυτό με την Ζάμπια σαν δικαιολογία ακούγεται. Διότι η ιστορία του μύλου στην Ζάμπια έχει αρχίσει εδώ και δυο-τρία χρόνια, είναι αληθές ότι απεβίωσε ο συνεργάτης-συνεταίρος και είναι επίσης αληθές ότι ο καλός επιχειρηματίας πηγαινοέρχεται πολύ συχνά στην αφρικανική χώρα. Τρίτο αληθές είναι ότι ως Δημοτικός Σύμβουλος δεν είχε καμία απασχόληση πέραν της μετά μουσικής συμμετοχής σε κάποια μεσημβρινά Δημοτικά Συμβούλια. Άρα; Άρα, η λογική κατευθύνει σε δύο τινά: ή βαρέθηκε ή διαφώνησε, άλλωστε ό,τι ζημιά ήταν να κάνει στην πόλη την έκανε, και οι επιχειρήσεις πάντοτε προηγούνταν της δόξας…
Εμείς, τα γνωστά! Βόλτες στο Πήλιο με τα μάτια ανοιχτά, βουτιές στο δροσερό και πεντακάθαρο Αιγαίο, παρεμπιπτόντως χθες «φύσηξε βοριάς, μαΐστρος, τραμουντάνα», καθάρισε λαμπίκο την ατμόσφαιρα κι απέναντι πρόβαλε μεγαλοπρεπής και αστραφτερός ο Άθως, λίγο ακόμα και θα βλέπαμε αρσανάδες και μονές, Δοχειάριο, Ξενοφώντα, Παντελεήμονα, μια εξαιρετική διαύγεια, που κράτησε μέχρι αργά το μεσημέρι – πρώτη φορά πέτυχα τόση διάρκεια! Κι αριστερά του Άθω σχεδόν ολόκληρη η Χαλκιδική, μέχρι τον Χορτιάτη. Κι όλα αυτά χάρη στον βοριά που τ’ αρνάκια παγώνει, για να θυμηθούμε και τον «ποιητή του πατρικού πόνου» Γεώργιο Ζαλοκώστα (1805-1858).
Στην διαδρομή, στον δρόμο Χάνια-Κισσός, έργο εκτελεί η Περιφέρεια, προσπαθώντας να επαναφέρει σε καλή λειτουργία (καλύτερη από το παρελθόν, ελπίζουμε…) τα τοιχία αντιστήριξης των πρανών. Ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο 2009 και τα κυκλο-φ-οριακά 617 στις 19.06.2009 έγραψαν «Δόθηκε στην κυκλοφορία ο καινούργιος δρόμος Χάνια-Κισσός. Για να τον βρείτε πρέπει να ανεβείτε προς τις Αγριόλευκες και λίγο παραπάνω, αριστερά, ξεκινάει αυτός ο πραγματικά χρήσιμος δρόμος, που συντομεύει την διαδρομή κατά 10 περίπου χιλιόμετρα και κατά 15-20 λεπτά, πάλι περίπου. Το Ανατολικό Πήλιο έρχεται πιο κοντά στην πόλη» και εγκαινιάστηκε επισήμως τον Αύγουστο του ίδιο χρόνου. Στις 30.09.2015, μόλις έξι χρόνια μετά, τα κυκλο-φ-οριακά 823 καταγράφουν ότι «…κάποια τοιχία αντιστήριξης στον επαρχιακό δρόμο Χάνια-Κισσός κινδυνεύουν με κατάρρευση.». Μετά από ακόμη έξι χρόνια, στις 30.09.2021 τα κυκλο-φ-οριακά 1056 επισημαίνουν «…την συνεχιζόμενη καταστροφή των τοιχίων αντιστήριξης στον δρόμο Χάνια-Κισσός, ένα θέμα που είναι γνωστό στην Περιφέρεια αλλά δεν βλέπουμε να εξευρίσκεται το προς αποκατάστασιν απαιτούμενον κονδύλιον.» Τελικώς φτάσαμε στο φθινόπωρο του 2024 και μακάρι να κατασκευαστεί ένα σωστό έργο αυτή τη φορά, διότι ό,τι και να λέμε συμπολίτες, κι όσο και να φταίνε τα νερά του Πηλίου, αυτό που έγινε το 2009 όμορφο ήτανε, σωστό δεν ήτανε και το γιατί δεν το ξέρω.
Παρακολουθήσαμε αρκετά Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, χαρήκαμε με τα Ελληνικά μετάλλια και τις επιδόσεις, έχουμε τρεις παρατηρήσεις γενικής φύσεως: α) όλοι οι αθλητικοί χώροι πλέον ονομάζονται «αρένα». Δεν υπάρχουν κολυμβητήρια, γυμναστήρια, παλαίστρες, γήπεδα μπάσκετ, γήπεδα ποδοσφαίρου, τα πάντα είναι «αρένα» β) όλοι οι νικητές και όλες οι νικήτριες «αποθεώνονται». Έχει καταργηθεί από την ορολογία όλων ανεξαιρέτως των σχολιαστών το ρήμα «χειροκροτώ» και έχει συλλήβδην αντικατασταθεί από το ρήμα «αποθεώνω», το οποίο, αν δεν απατώμαι, δηλώνει κάτι διαφορετικό από το «χειροκροτώ», αλλά ποιος νοιάζεται; και γ) το και σημαντικότερο: η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να επιβάλει την ονομασία Hellas αντί του Greece (δεν ξέρω καν αν έχει προσπαθήσει…). Αφού στο τυπικό των Αγώνων στην Ελλάδα αναγνωρίζεται ένας ξεχωριστός και σημαντικός ρόλος, πιστεύω ότι το όνομα Hellas και το επίθετο Hellenic πρέπει οριστικά να αντικαταστήσουν τα γραίκικα Greece και Greek – Hellenic Flag, Hellenic Anthem, Hellenic Athletes…
Περί «εξορθολογισμού» της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων γράφαμε την προηγούμενη φορά. Έντεκα (αριθμητικώς 11) αλλαγές ανακοίνωσε ο λαμπρός υπουργός, οι οποίες απλώς θα προετοιμάζουν τις επόμενες «πολύ σημαντικές» του επομένου έτους! Ησυχία δεν έχουν. Κι αυτές οι 11 αλλαγές ήρθαν μετά τις 45 εξαγγελίες του πρωθυπουργού, κάτι τρέχει με τα νούμερα τελευταία.
Γράφαμε επίσης περί πεζών, ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων γενικά. Και την επόμενη μέρα πήγα με φίλους κοντά στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου, αυτό το κόσμημα της πόλης μας, έργο του Αρχιτέκτονα Αριστοτέλη Ζάχου από την δεκαετία του ’30. Υπήρχε κάποια λειτουργία, τελείωσε, οι πιστοί εξήλθαν και πήραν, στην πλειονότητά τους, κατεύθυνση προς ανατολάς, προς την οδό Καραϊσκάκη. Εκεί συνάντησαν το πεζοδρόμιο. Αυτό το πεζοδρόμιο, που βρίσκεται εκεί μπορεί κι από την ίδια δεκαετία, με τα μαρμάρινα κράσπεδα ύψους 25-30 εκατοστών. Παρακολούθησα σκηνές απαράδεκτες για τα χρόνια που ζούμε, ηλικιωμένοι άνθρωποι με ή χωρίς μπαστουνάκι αλλά οπωσδήποτε με ταλαιπωρημένες και πονεμένες αρθρώσεις να προσπαθούν αλληλοβασταζόμενοι και αλληλοϋποστηριζόμενοι να υπερβούν το ύψος αυτού του πεζοδρομίου. Μία ανεβαίνοντας και μία κατεβαίνοντας, όπου υπάρχει και ο κίνδυνος της κουτρουβάλας. Αισθάνθηκα άσχημα, ειλικρινά το λέω, που τόσα χρόνια σ’ αυτή την περιοχή κινούμαι, εδώ έχω μεγαλώσει, κι αυτό το πρόβλημα δεν το είχα εντοπίσει. Θεωρώ ότι κάτι πρέπει να γίνει. Και επειδή πραγματικά δεν ξέρω τίνος αρμοδιότητα είναι το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο (Οργανισμός Λιμένος ή Δήμος;) παρακαλώ τους ανθρώπους της εκκλησίας, που ξέρω πόσο πολύ ενδιαφέρονται, να ενδιαφερθούν και γι’ αυτό το θέμα. Κι αν χρειαστεί η καθ’ οιονδήποτε τρόπο βοήθειά μου δηλώνω παρών και έτοιμος όπως πάντα, ως Επιστήμων και ως Πρόσκοπος.
Υμέτερος δια παντός, σας αγαπώ, γεια σας.
Στην ιστορική 20χρονη φωτογραφία η Ομάδα στελεχών του Πανθεσσαλικού Σταδίου, 11.08.2004.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.