Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα τραπεζικά καταστήματα είναι επιεικώς απαράδεκτη. Στην «Ελλάδα 2.0» οι εικόνες είναι γνωστές σε όλους μας, όσους αναγκαζόμαστε να πάμε σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα:
- Ουρές ατελείωτες, αναμονή που συχνά ξεπερνάει τη μία ώρα.
- Ελάχιστοι υπάλληλοι, που παλεύουν φιλότιμα μεν αλλά είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουν.
- Ηλικιωμένοι άνθρωποι μπερδεμένοι μπροστά σε μηχανήματα που τους αγχώνουν αντί να τους διευκολύνουν.
- Επαγγελματίες που χάνουν πολύτιμο χρόνο από την εργασία τους, μόνο και μόνο για να κάνουν μια απλή συναλλαγή.
Δεν σας κρύβω ότι τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές, περιμένω σε τραπεζικό κατάστημα με το οποίο συνεργάζομαι εδώ και τριάντα χρόνια. Έχω ήδη ξεπεράσει τη μία ώρα αναμονής. Αν αυτό δεν είναι ένδειξη ότι κάτι πάει στραβά, τότε τι είναι;
Οι τράπεζες μας λένε ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό μας, ότι με την τεχνολογία η εξυπηρέτηση βελτιώνεται. Η πραγματικότητα όμως τους διαψεύδει καθημερινά. Τα μηχανήματα είναι καλά, αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο. Η προσωπική επαφή είναι αναντικατάστατη. Και εδώ έρχεται το μεγάλο ερώτημα: γιατί οι τράπεζες, που δηλώνουν κάθε χρόνο υπερκέρδη, δεν επενδύουν μέρος αυτών στη στελέχωση των καταστημάτων τους; Γιατί αφήνουν τον κόσμο να ταλαιπωρείται; Γιατί απλά πιέζουν όλο και περισσότερο τους εργαζόμενους/ες σε αυτές και τους εντατικοποιούν, τους αγχώνουν και τελικά τους αναγκάζουν να γίνονται αυτοί δέκτες της αγανάκτησης των πολιτών; Γιατί ξεχνούν ότι οι ίδιοι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις έχουν «σώσει» τις τράπεζες πολλές φορές με τα χρήματά τους, μέσα από τις γνωστές ανακεφαλαιοποιήσεις;
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Γιατί δεν αφορά μόνο ένα υποκατάστημα αλλά αφορά όλες τις τράπεζες και κάθε υποκατάστημα σε όλη την Ελλάδα. Για να μην θυμηθούμε ότι πολλές περιοχές και πολλά χωριά και νησιά έχουν μείνει χωρίς κανένα τραπεζικό κατάστημα!!!
Χρειαζόμαστε τράπεζες που να σέβονται τον πελάτη, τον πολίτη, τον επαγγελματία. Που να επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό και στην αξιοπρέπεια του κόσμου.
Να μη συνηθίσουμε αυτή την κατάσταση, να απαιτήσουμε την αλλαγή. Οι τράπεζες οφείλουν να ακούσουν την κοινωνία και να κάνουν το αυτονόητο. Κράτος και κυβέρνηση θα πρέπει να σταματήσουν να εξυπηρετούν απλά τα συμφέροντα των τραπεζιτών, θα πρέπει να κοιτάξουν και το πραγματικό συμφέρον της κοινωνίας.
Δημήτρης Κανελλής
Ελεύθερος Επαγγελματίας – Έμπορος



































