«Αύξηση συμπεριφορών επιθετικότητας και παραβατικότητας στα σχολεία»

Σύμφωνα με όσα τονίστηκαν σε εκδήλωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Βόλου

Ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη, ήταν η εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Βόλου και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου, την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 στο χώρο εκδηλώσεων του Σ.Δ.Ε., με κεντρικό θέμα «Η Νεανική Παραβατικότητα και η σημασία των Ορίων για το παιδί και τον έφηβο». Παρουσιάστηκαν με τρόπο απλό οι λόγοι εμφάνισης της παραβατικής συμπεριφοράς και οι τρόποι αποφυγής της, με ομιλήτρια την κοινωνική-κλινική ψυχολόγο Ιωάννα Γεωργιάδου, εκπ. συστημική ψυχοθεραπεύτρια του Κέντρου Σωματικής και Ψυχολογικής υποστήριξης ΠΟΡΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ. Καθώς το θέμα αναφέρεται τόσο στη σχολική όσο και στην οικογενειακή ζωή, έδωσε την ευκαιρία για μια πλούσια συζήτηση με το κοινό που αποτελούνταν από γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ τίμησαν με την παρουσία τους, τόσο ο Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης, όσο και η Υπεύθυνη Προγραμμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης κα Κική Δανιηλίδου. Η ομιλία επιχείρησε να απαντήσει ερωτήματα όπως «Ποια είναι η διαφορά μεταξύ παραβατικότητας και παραβίασης των ορίων;» «Πώς να θέτω αποτελεσματικά τα όρια μέσα στην οικογένεια;» «Πώς να διευκολύνω τα παιδιά να ακολουθούν κανόνες».
Όπως τονίστηκε, «η κοινωνικο-οικονομική κρίση έχει επιδράσει σε μεγάλους και μικρούς, εκπαιδευτικούς και μαθητές γονείς και παιδιά. Η κρίση φανερώνει προβλήματα κρυμμένα κάτω από το χαλί, εντείνει ανάγκες ακάλυπτες από καιρό, μεγεθύνει διαφορές σημαντικές μα υποτιμημένες. Η αύξηση της εκδήλωσης συμπεριφορών επιθετικότητας και παραβατικότητας στα σχολεία, ήταν το πρώτο καμπανάκι που έκανε φανερό ότι τα παιδιά, δεν είναι ούτε ανενημέρωτα ούτε ανεπηρέαστα, αλλά και πληροφορούνται και αντιλαμβάνονται τη δυσκολία των καιρών που ζούμε και το δύσκολο μέλλον που τους περιμένει. Μαθητές που χαρακτηρίζονται «παραβατικοί» έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους τόσο στην δευτεροβάθμια όσο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Παράλληλα δυναμώνουν και οι φωνές των γονιών που αισθάνονται ανεπαρκείς στην προσπάθειά τους να θέτουν κανόνες που να γίνονται σεβαστοί και όρια που να τηρούνται από τα παιδιά τους. Οι γονείς συχνά θα ανατρέξουν για υποστήριξη στο σχολείο, θεωρώντας ότι το οργανωμένο σχολικό περιβάλλον είναι το πιο κατάλληλο για μια αυστηρή οριοθέτηση. Από την άλλη πλευρά, και οι εκπαιδευτικοί θα αναζητήσουν τη συνδρομή των γονιών, αφού η παραβατικότητα σχετίζεται με τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.