Αρ. Μπασδάνης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Υπάρχουν τοπικά προϊόντα που πρέπει να στηριχθούν»

Έρχεται έκθεση τοπικών προϊόντων της Μαγνησίας

Τις 31 κατηγορίες προϊόντων από τις οποίες θα προέλθουν τα 50 προϊόντα που θα περιλαμβάνει το “Καλάθι της νοικοκυράς” ανακοίνωσε χθες το Υπουργείο Ανάπτυξης, στα οποία θα γίνει προσπάθεια συγκράτησης των τιμών. Αναφερόμενος σε αυτά τα προϊόντα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αριστοτέλης Μπασδάνης μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη τόνισε πως πρόκειται για τους πιο ταχυκίνητους κωδικούς, σημείωσε όμως την έλλειψη ορισμένων, όπως τα όσπρια και το πρόβειο γιαούρτι, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων, οι οποίες παράγουν και διαθέτουν εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα. Μάλιστα ο κ. Μπασδάνης ανακοίνωσε και την πραγματοποίηση το επόμενο διάστημα έκθεσης τοπικών προϊόντων της Μαγνησίας, προκειμένου να δοθεί ώθηση στην τοπική οικονομία.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας από τη λίστα που ανακοινώθηκε χθες, απουσιάζουν τα όσπρια και τα όριζα, αλλά και άλλοι κωδικοί προϊόντων που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές.

Ειδικά για τα όσπρια και όριζα, ο κ. Μπασδάνης σημείωσε πως σε τοπικό επίπεδο το καταναλωτικό κοινό διαχρονικά, αλλά κυρίως το τελευταίο χρονικό διάστημα προτιμά χύμα ντόπια προϊόντα, τα οποία είναι εξαιρετικής ποιότητας και πολύ φθηνότερα.

Επιπλέον ανέφερε ότι ένας  από τους κωδικούς που δεν αναφέρεται σε αυτή τη λίστα είναι το γιαούρτι το πρόβειο, το οποίο είναι ένα χαρακτηριστικό τοπικό προϊόν και είναι από τα πιο ταχυκίνητα προϊόντα, όπως και το τσάι του βουνού.

Παράλληλα, ο κ. Μπασδάνης ανέφερε κυρίως για τα γαλακτοκομικά αλλά και τα απορρυπαντικά πως ο τόπος μας έχει πολλές και ποιοτικές επιχειρήσεις με αντίστοιχα ποιοτικά προϊόντα.

«Τα ημίσκληρα τυριά τα δικά μας είναι ποιοτικά. Μπορεί να είναι ένα 20% ακριβότερα, αλλά ποιοτικά είναι εξαίρετα. Το κασέρι ο Έλληνας δεν μπορεί να το πλησιάσει, ιδίως οι χαμηλά εισοδηματικές τάξεις, είναι ακριβό, χαλάει πολύ εύκολα, δεν συντηρείται εύκολα σε ένα οικιακό ψυγείο, γι’ αυτό και προτιμώνται τα ημίσκληρα. Για τα απορρυπαντικά ο καταναλωτής στρέφεται κυρίως στα ιδιωτικής ετικέτας και θα πρέπει να τονίσω ότι η περιοχή μας, η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας έχει εξαιρετικές επιχειρήσεις όσον αφορά το χαρτί, όσο και το απορρυπαντικό, που καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε να τα προτιμούμε, ειδικά τα προϊόντα της Μαγνησίας, διότι είναι πολύ φθηνότερα, αγγίζουν σχεδόν το 50% ενός εφάμιλλου επώνυμου προϊόντος, όμως ποιοτικά είναι το ίδιο. Πρέπει να στηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, την τοπική αγορά, γιατί δίνουμε θέσεις εργασίας», σημείωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.

Στο σημείο δε αυτό προανήγγειλε και την πραγματοποίηση μιας έκθεσης τοπικών προϊόντων σύντομα, προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίσουν τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της Μαγνησίας και την Θεσσαλίας εν γένει.

Έφερε δε ως παραδείγματα μεγάλες γαλακτοκομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας, όπως την ΕΒΟΛ, την βραβευμένη εταιρεία που απευθύνεται σε 34 χώρες, Ρούσσας από τον Αλμυρό, τη Φάρμα, αλλά και τις τυροκομικές μονάδες των Δαλακούρα, Λαΐτσου και Καρακάνα.

«Θα πρέπει οι τοπικές επιχειρήσεις να προτιμηθούν γιατί έχουν και μεγάλη ποικιλία προϊόντων. Πολλές επιχειρήσεις που αγωνίζονται να σταθούνε, άλλες που διαπρέπουν στο εξωτερικό και όλες μαζί δίνουν μια διαφορετική παρουσία στο ράφι των σούπερ μάρκετ και θα πρέπει να τα έχουμε πρωτίστως στο μυαλό μας κι έτσι δεν θα χαθούν άλλες θέσεις εργασίας από τη Μαγνησία», τόνισε ο κ. Μπασδάνης.

Επεσήμανε πως η πολιτεία θα πρέπει να έρθει και να ενισχύσει το εισόδημα του κτηνοτρόφου, ώστε να παραμείνει αυτή η δραστηριότητα ζωντανή, καθώς καταγράφονται μεγάλες αυξήσεις σε όλων των τύπων τις ζωοτροφές και στο κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα αγρότες και κτηνοτρόφοι να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν.

«Εκεί πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας, πως θα στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα πρωτίστως και όλη η αλυσίδα που ακολουθεί, θα έρθει και θα κουμπώσει», τόνισε.

 

Τεχνάσματα και τρικ εξαπατούν τον καταναλωτή

Ο κ. Μπασδάνης ωστόσο αναφέρθηκε και σε τρικ και τεχνάσματα εταιρειών που εξαπατούν τον καταναλωτή, προβάλλοντάς του πλασματικά ότι οι τιμές των προϊόντων τους έχουν συγκρατηθεί. Ανέφερε ότι υπάρχουν εταιρείες που μειώνουν την ποσότητα του προϊόντας, πωλώντας το όμως στην παλαιότερη τιμή, με την μεγαλύτερη ποσότητα που είχει. Τεχνάσματα για να μην μειώσουν τιμές, μειώνουν την ποσότητα.

«Είναι ουσιαστικά μία εξαπάτηση του κοινού, όμως ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται άμεσα τι συμβαίνει. Ενώ αναγράφει τις ίδιες μεζούρες σε ένα απορρυπαντικό, το προϊόν μέσα είναι λιγότερο. Γίνεται και στα χαρτικά,  καθώς υπήρξαν αυξήσεις 30-40%, αλλά και στα συσκευασμένα λαχανικά, όπου το κιλό έγινε 900 γραμμάρια και πωλείται με την τιμή του κιλού», εξήγησε.

Δεν υπάρχουν τεφτέρια πλέον

Αναφερόμενος στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών που συνεχώς μειώνεται, ο κ. Μπασδάνης σημείωσε πως πλέον δεν υπάρχουν τεφτέρια στα μάρκετ ή σε άλλα καταστήματα, καθώς τέτοιου είδους μεθόδους δεν τους επιτρέπει πια η εφοδιαστική αλυσίδα, μιας και όλα είναι της απολύτου μετρητοίς. Μόνο οι πολύ μικροί λιανέμποροι μπορούν να κάνουν χρήση τεφτεριών, ανέφερε, σε όσους εμπιστεύονται αλλά και σε όσους μπορούν.

Αβεβαιότητα στους καταναλωτές- Έχει μειωθεί ακόμη και η κίνηση στα μάρκετ

Μιλώντας ταυτόχρονα για την ευρύτερη κατάσταση που επικρατεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημείωσε πως πρόκειται για μία πολύπλευρη κρίση, που ο ίδιος δεν έχει συναντήσει ποτέ όσο γνωρίζει την αγορά. Στο επίκεντρό της έχει το ενεργειακό πρόβλημα, με τον κ. Μπασδάνη να επισημαίνει πως η κατάσταση δεν φαίνεται να αλλάζει ούτε φέτος, αλλά ούτε το 2023, καθώς ο πόλεμος που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν δείχνει σημάδια ύφεσης, αλλά όξυνσης.

« Αυτή η όξυνση δεν ξέρουμε που θα οδηγήσει. Υπάρχει απίστευτη αβεβαιότητα στον κόσμο διότι αυτή τη στιγμή μας προβληματίζει πως θα βγάλουμε τη θέρμανση το χειμώνα.  Έχουμε έναν δύσκολο χειμώνα μπροστά μας, έχουμε τουλάχιστον 4 μήνες μπροστά μας που θα πρέπει να δούμε πως θα μπορέσουμε να ζεστάνουμε ο καθένας την εστία του και έπεται συνέχεια. Μετά θα είναι πιο ομαλά τα πράγματα», επεσήμανε.

Σε ότι αφορά δε μια ενδεχόμενη αλλαγή ωραρίου στα καταστήματα, ο ίδιος τόνισε πως εάν αλλάξει το ωράριο, τότε θα πρέπει να υπάρξει υπουργική απόφαση που να λέει ένα ωράριο για όλους. Αν όμως διαφοροποιηθεί η αγορά, επεσήμανε πως αυτό το βήμα θα είναι καταστροφικό.

«Υπάρχουν πολλές κενές ώρες στα καταστήματα  γιατί δεν υπάρχει επισκεψιμότητα και δεν μιλώ μόνο για καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, αλλά και στα μάρκετ που έχει απομειωθεί η κίνηση, γιατί δεν υπάρχει ρευστό».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.