Χωρίς υπολογιστές και ίντερνετ τα Δημοτικά Σχολεία ενόψει τηλεκπαίδευσης

Ο Φιλ. Κωνσταντινίδης λέει ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη

Πολλά είναι τα προβλήματα που υπάρχουν στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Μαγνησίας, ενόψει της τηλεκπαίδευσης που ξεκινάει από σήμερα, με κυριότερο την έλλειψη υπολογιστών, τόσο στα σχολεία όσο και σε οικογένειες, αλλά κυρίως στα δίκτυα που είναι υπερφορτωμένα, λόγω της τηλεκπαίδευσης Γυμνασίων και Λυκείων, με αποτέλεσμα αρκετά Δημοτικά Σχολεία να μην έχουν ούτε ίντερνετ και να μην μπορούν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί να προετοιμαστούν για το μάθημα.
Τα παραπάνω τόνισε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δ. Καρεκλίδη, ο Φίλιππος Κωνσταντινίδης πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Μαγνησίας της ΑΔΕΔΥ και δάσκαλος, που επισήμανε ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη, όπως και αυτά που χάνουν οι μαθητές στη διάρκεια του μαθήματος.
Ο κ. Κωνσταντινίδης, που είναι δάσκαλος, τόνισε ότι η διασπορά του ιού είναι δεδομένη, στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία κάποια τμήματα έκλειναν και πλέον κλείνουν και αυτά, με το αιτιολογικό ότι συγκεντρώνονταν γονείς έξω από τα σχολεία και ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα το πρωί και το μεσημέρι, με την έναρξη των μαθητών και στο σχόλασμα.
Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, εκτίμησε ότι το προηγούμενο διάστημα που τα σχολεία έμειναν ανοιχτά, πηγαίναμε πολύ καλά, ενώ τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί από την 1η Σεπτέμβρη έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες σε πολλά επίπεδα και στα σχολεία δημιουργήθηκαν εκείνες οι συνθήκες, που με ασφάλεια οι μαθητές καθημερινά πήγαιναν στο σχολείο, κάτι που ήταν παραδεκτό και από τους γονείς. «Οι μικροί μαθητές, παρόλο που φαινόταν δύσκολο στην αρχή με τη μάσκα να μπορέσουν να κάνουν μάθημα, τα κατάφεραν τελικά αρκετά καλά», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά Σχολεία, τόνισε ότι σε πολλές περιπτώσεις τη Μαγνησία υπήρχαν τμήματα και 26 ατόμων μαζί με τον δάσκαλο, με αποτέλεσμα, οι συνθήκες αυτές την περίοδο που διανύουμε να μην είναι αυτές που έπρεπε. «Είχαμε την αίσθηση ότι οι αριθμοί μαθητών ανά τμήμα έπρεπε να είναι μικρότεροι και θα περνούσε και αυτή η περίοδος με τους μαθητές στα σχολεία, αν ήταν μικρότεροι», τόνισε.
Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ επισήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να βρίσκονται καθημερινά στα σχολεία και αυτό που είχε η υπουργός για τη δια ζώσης εκπαίδευση, δεν φρόντισε ώστε να είναι με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί. «Επικαλείται τους ειδικούς, αλλά όταν είπαν ότι τα τμήματα έπρεπε να είναι μικρότερα, προφανώς δεν τους άκουσε καθόλου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν προβλήματα

Για το θέμα της τηλεκπαίδευσης, ο Φιλ. Κωνσταντινίδης είπε ότι τα μεγάλα προβλήματα είναι στα δίκτυα στα σχολεία και γενικότερα, κάτι που φάνηκε τις πρώτες μέρες μαθημάτων στα Γυμνάσια και στα Λύκεια και τόνισε ότι δεν έγινε η προετοιμασία όλο το καλοκαίρι. Για το λόγο αυτό, τόνισε, μεταφέρονται τα μαθήματα των Δημοτικών Σχολείων από τις 2 το μεσημέρι και των Νηπιαγωγείων στις 4 το απόγευμα. Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ ανέφερε ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εύκολη διαδικασία, διότι η προετοιμασία θέλει τη δική της ώρα, οι ασκήσεις που έρχονται διαδικτυακά και με μέσα που δεν έχουν οι γονείς, άλλες είναι φωτογραφίες που πρέπει να εκτυπωθούν στα σχολεία και γενικά δεν είναι εύκολη διαδικασία.
Για το θέμα των υπολογιστών, η υπουργός Παιδείας είπε ότι αν οι γονείς δεν έχουν υπολογιστή ή τάμπλετ, μπορούν να ζητήσουν από τα σχολεία, αλλά ο κ. Κωνσταντίδης είπε ότι στο σχολείο που υπηρετεί, υπάρχουν μόνο δύο και διερωτήθηκε ποιος θα τα πρωτοπάρει.
«Η δια ζώσης εκπαίδευση, δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να αντικατασταθεί και αυτό το αδιέξοδο που δημιουργείται εμείς πρέπει να το λύσουμε, καθώς υπάρχουν περιοχές που το ίντερνετ δεν είναι γρήγορο, υπάρχουν οικογένειες με εξοπλισμό που δεν υπάρχει και γίνεται προσπάθεια να βγει το πρόγραμμα να ενημερωθούν οι γονείς πως θα μπαίνουν στους συνδέσμους κάθε μέρα κλπ.», ανέφερε. Ο ίδιος ευχήθηκε να ξεπεραστούν γρήγορα τα προβλήματα και να ανοίξουν ξανά τα σχολεία, γιατί η μεγαλύτερη επένδυση είναι η Παιδεία, ότι χάνεται είναι αναντικατάστατο και εξέφρασε ανησυχία για τους μαθητές της Α’ Δημοτικού, γιατί Οκτώβρης – Νοέμβρης είναι ένας μήνας που ξεκινάει ένα τρίμηνο, πολύ ουσιαστικός για το δέσιμο της τάξης.
«Φτάσαμε στο επίπεδο οι δάσκαλοι να γνωρίζουν τους μαθητές και οι μαθητές τον δάσκαλο, έμαθαν τον τρόπο που δουλεύουν αι τις απαιτήσεις των νέων τάξεων και σ’ αυτή τη φάση έρχεται μια διακοπή της διαδικασίας αυτής και η διαδικασία αυτή περνάει μέσα από έναν υπολογιστή», τόνισε.
Ο δάσκαλος ανέφερε ότι τις πρωινές ώρες, που γίνεται η τηλεκπαίδευση στα Γυμνάσια και Λύκεια, πολλά από τα Δημοτικά Σχολεία δεν έχουν ίντερνετ, τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν για το μάθημα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.