Εξαπατημένοι από «πενταψήφια» Βολιώτες μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματά τους

Πρόκειται για μικρά ποσά των 30 €, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αφορούν και μεγαλύτερα ποσά των 1.500 και των 2.000 €!
Πρόστιμο σε εταιρία με έδρα την Ελλάδα, μετά από ενέργειες της ΕΚΠΟΙΖΩ

Σοβαρή δουλειά και με μετρήσιμα αποτελέσματα κάνει η Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής», (ΕΚΠΟΙΖΩ) που ασχολήθηκε σοβαρά με επτά παρόχους πολυμεσικής πληροφόρησης, που στέλνουν μηνύματα sms Πανελλαδικά και χρεώνουν τους ανυποψίαστους καταναλωτές. Ήδη πραγματοποίησε έρευνα , που στάλθηκε στο υπουργείο, στο ΣΔΟΕ και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος , ενώ σε μια εταιρία που έχει έδρα την Ελλάδα, επιβλήθηκε πρόστιμο 250.000 €. Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ καλεί τους καταναλωτές που χρεώνονται από πενταψήφια μηνύματα, να κάνουν γραπτή καταγγελία, ώστε να παίρνουν τα χρήματά τους πίσω.
Τα παραπάνω ανέφερε στο «Ράδιο ΕΝΑ 102,5» και τον Ηλία Κουτσερή, η κα Παναγιώτα Καλαποθαράκου, δικηγόρος και αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής», που τόνισε ότι η Ένωση δέχτηκε πολλές καταγγελίες, μεταξύ των οποίων και από Βολιώτες, για παράνομη χρέωση από μικρά ποσά από 30 €, ενώ λίγες περιπτώσεις αφορούν μεγάλα ποσά των 1500 και του 2000 €!

«Παραπλανούν και αιφνιδιάζουν τους καταναλωτές»

Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ πραγματοποίησε έρευνα σε επτά παρόχους πολυμεσικής πληροφόρησης, από τους οποίους στην Ελλάδα, την έδρα του έχει μόνο ο ένας, τέσσερις έχουν έδρα στην Ε.Ε. και άλλοι δύο στο Ισραήλ και στην Αγγλία.
«Αντιλαμβάνεστε τι οφέλη υπάρχουν από αυτές τις εταιρίες που παραπλανούν και αιφνιδιάζουν τους καταναλωτές», τόνισε η κα Καλαποθαράκου. Εξηγώντας τη διαδικασία, είπε ότι ο καταναλωτής λαμβάνει ένα μήνυμα sms στο κινητό του και χρεώνεται για το μήνυμα που του έχει αποσταλεί! Δηλαδή, τόνισε, γίνονται ακούσιες κλήσεις, χωρίς τη συναίνεσή του, σε καθεστώς παραπλάνησης, όπου τον χρεώνουν και από πάνω!

«Η ενέργεια αυτή είναι απολύτως παράνομη, αθέμιτη, παραπλανητική και γι’ αυτό μετά την εκτενέστατη έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε αυτούς τους παρόχους, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ειδικότερα η Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με βάση την έρευνα και τα στοιχεία που προσκομίσαμε, επέβαλε πρόστιμο 250.000 € στην εταιρία που έχει έδρα την Ελλάδα και είναι Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, για παραβίαση των διατάξεων του Νόμου για την προστασία του καταναλωτή», τόνισε η γενική διευθύντρια της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., που πρόσθεσε ότι η έρευνα στάλθηκε στο ΣΔΟΕ, στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Η κα Καλαποθαράκου δήλωσε ότι έτσι πρέπει να κινείται το υπουργείο, να επιβάλλει παραδειγματικά πρόστιμα στις εταιρίες που παραβιάζουν τα δικαιώματα και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών, μήπως και συμμορφωθούν. Έκανε δε λόγο για απάτες σε βάρος των καταναλωτών και είπε ότι οι εταιρίες πρέπει να τιμωρούν, να αφαιρούνται οι άδειές τους και να εκλείπουν.

Αθέμιτες πρακτικές και χαλάρωση εποπτείας

«Δυστυχώς, εν μέσω κρίσης, τη δεκαετία που διανύσαμε και την τρέχουσα κρίση που είναι πολύ πιο επώδυνη για όλους μας, βλέπουμε ότι αθέμιτες πρακτικές πολλών επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί και συγχρόνως βλέπουμε ότι η εποπτεία έχει χαλαρώσει, και η επιβολή προστίμου από το υπουργείο είναι ένα καλό σημάδι, καθώς θα πρέπει να τιμωρούνται παραδειγματικά οι εταιρίες που απομυζούν το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών με χίλιους τρόπους παράνομους και καταχρηστικούς», ανέφερε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συμβουλεύει τους καταναλωτές να διαμαρτύρονται γραπτώς. Στην ιστοσελίδα της (https://www.ekpizo.gr/) έχει αναρτηθεί ένα υπόδειγμα καταγγελίας που πολύ εύκολα ο καταναλωτής, όταν υποστεί αυτή την οικονομική ζημία μπορεί να τη συμπληρώσει και να τη στείλει στην εταιρία κινητής τηλεφωνίας με την οποία είναι συμβεβλημένος, διότι δεν ξέρει πίσω απ’ αυτή την εταιρία ποιος τον έχει χρεώσει, να το κοινοποιήσει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
«Μ’ αυτό τον τρόπο κι εμείς λαμβάνουμε τα μηνύματα των καταναλωτών και κινητοποιούμαστε και ο καταναλωτής ωφελείται, διότι με την καταγγελία του, του επιστρέφονται τα χρήματα από τις εταιρίες με τις οποίες είναι συμβεβλημένοι», ανέφερε η εκπρόσωπος της καταναλωτικής οργάνωσης.
Τέλος, είπε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βάλει φραγή σε κάποια απ’ αυτά τα πενταψήφια νούμερα, αλλά το πρόβλημα είναι ότι είναι πάρα πολλά και ξεφυτρώνουν συνεχώς νέα, αλλά ακόμη και φραγή να έχει γίνει, σε κάποιες περιπτώσει, αν ο καταναλωτής κάνει το λάθος και απαντήσει… πάλι χρεώνεται.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.