Μαθητές του 2ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας δημιουργούν τις δικές τους εικονικές επιχειρήσεις!

Γίνονται πραγματικοί επιχειρηματίες και διαθέτουν τα έσοδα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς

Με μεγάλο ενθουσιασμό  μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας Μαγνησίας υλοποιούν έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες κατά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα  Erasmus+ KA2 με τίτλο “Undertaking, Recycling, Creating”, με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία και φορείς επαγγελματικού προσανατολισμού από την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα με φορέα εκπροσώπησης την ΕΚΠΟΛ της Περιφέρειας Θεσσαλίας και σχολείο το 2ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας Μαγνησίας.

Τα παιδιά αξιοποιούν σήμερα μια μοναδική ευκαιρία που δεν είχαν οι προηγούμενες γενιές. Να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική επιχείρηση σε ηλικία 15-17 ετών, ενώ πηγαίνουν ακόμα στο σχολείο!

Μέχρι τέλος Ιουνίου οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας θα έχουν δημιουργήσει 6 επιχειρήσεις: Κατασκευή οικολογικού σαπουνιού, παρασκευή παραδοσιακών εδεσμάτων, υπηρεσία δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, διοργανώσεις εκδηλώσεων, κοσμήματα από ανακυκλώσιμα υλικά και στούντιο ηχογράφησης! Το πρόγραμμα είναι διετές.

Τον επόμενο χρόνο οι μαθητές θα υλοποιήσουν άλλες 4 επιχειρήσεις. Τα παιδιά δημιουργούν αληθινά προϊόντα και υπηρεσίες και λειτουργούν σαν πραγματικοί επιχειρηματίες, κάνουν πωλήσεις και έχουν κάποια κέρδη, τα οποία διατίθενται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Σε κάποιες από αυτές τις επιχειρήσεις δίνεται έμφαση στην ανακύκλωση υλικών και upcycling, στην αειφορία και την περιβαλλοντική συνειδητοποίηση (οικολογικές συσκευασίες, ανακύκλωση οικιακού λαδιού κλπ.).

Στη διάρκεια του προγράμματος που μετρά ήδη 8 μήνες, θα είχαν ήδη συμμετάσχει σε εκθέσεις και θα είχαν διαγωνιστεί σε Ελλάδα και Ευρώπη, όμως η πανδημία δεν επέτρεψε τα σχέδια αυτά να πραγματοποιηθούν ακόμη. Παρόλες τις δυσκολίες, όμως, πρόκειται να προκύψουν πολύ σημαντικά οφέλη που προσφέρει το πρόγραμμα στην ανάπτυξη προσωπικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων στα παιδιά. Πρόκειται για μία μοντέρνα, βιωματική μέθοδο εκπαίδευσης, που δίνει χαρά και αισιοδοξία στους μαθητές, ενώ τους βοηθά σημαντικά στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, καθώς συνδέει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας.

Οι καθηγητές (από οποιαδήποτε ειδικότητα) που αναλαμβάνουν το πρόγραμμα είναι εκείνοι που έχουν όραμα, πάθος για τη δουλειά τους και επιδιώκουν να κάνουν πραγματικά το κάτι παραπάνω για τους μαθητές τους. Να τους καθοδηγήσουν με ουσιαστικό, πρακτικό και βιωματικό τρόπο, να αγαπήσουν περισσότερο το σχολείο, τη μάθηση, τη δημιουργία, να ανοίξουν το μυαλό τους, να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, να κατανοήσουν τι σημαίνει επιχειρηματικότητα, να βάζουν υψηλούς στόχους και να προσπαθούν πολύ και να τους πετυχαίνουν. Να τους καθοδηγήσουν να συνδέσουν το σχολείο με την αγορά εργασίας και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επαγγελματική τους ζωή μετά το σχολείο. Τα παιδιά εκτιμούν ιδιαίτερα αυτή την προσφορά των καθηγητών που αναλαμβάνουν το πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης» και αποκτούν με τους εκπαιδευτικούς αυτούς σχέση αμοιβαίας αγάπης και βαθιάς εκτίμησης.

Είναι αποδεδειγμένο ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα από μικρή ηλικία αυξάνει εντυπωσιακά την αυτοπεποίθηση των παιδιών, τους διδάσκει όλο το φάσμα των ήπιων δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων ζωής κι αυτό αποτελεί κλειδί για την επιτυχία και την ευτυχία τους. Ένα παιδί με αυτοπεποίθηση είναι αισιόδοξο, δημιουργικό, αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής με δυναμισμό, είναι έτοιμο να αδράξει και να αξιοποιήσει όλες τις ευκαιρίες που του παρουσιάζονται, πιστεύει στα όνειρά του και αγωνίζεται να τα πραγματοποιήσει.

Το πρόγραμμα αυτό καλλιεργεί όλες αυτές τις δεξιότητες και συμπυκνώνει όλες αυτές τις αξίες για τις οποίες αγωνιζόμαστε και τις οποίες επιδιώκουμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας: Καινοτομία, βιωματική γνώση, συνεργατικότητα, ευγενή άμιλλα, αριστεία, επιχειρηματικό νου, δημιουργικότητα. Η ως τώρα αξιολόγηση του προγράμματος, έδειξε ότι οι μαθητές αγάπησαν περισσότερο το σχολείο, αύξησαν σημαντικά τις επιχειρηματικές τους δεξιότητες, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενίσχυσαν τη δημιουργική τους σκέψη, την ανάληψη ρίσκου και την επιθυμία τους για επιτυχία. Επίσης, άλλαξαν προς το θετικό τις απόψεις τους σχετικά με τον επιχειρηματία και την επιχείρηση.

Η ΕΚΠΟΛ της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι αρμόδια για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του προγράμματος σε τοπικό, περιφερειακό κι ευρωπαϊκό επίπεδο, εξαιτίας της μακράς ενασχόλησης με την υλοποίηση επιτυχών ευρωπαϊκών προγραμμάτων μεγάλης εμβέλειας. Διαθέτει μάλιστα παράδοση συνεργασίας με την αυτόνομη περιφέρεια της Γαλικίας που μέσω του φορέα Asociación de Empresarios del Polígono de Sabón αποτελεί τον επικεφαλής φορέα του έργου.

Οι νέοι χρειάζονται ψηφιακές δεξιότητες για να ζήσουν και να εργαστούν τον 21ο αιώνα. Οι ΤΠΕ συμβάλλουν στην ενίσχυση της μάθησης βασικών δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων, στην εφαρμογή προσεγγίσεων και στρατηγικών με επίκεντρο τον μαθητή, οι οποίες βασίζονται στην ενεργή μάθηση. Η συνεργατική μάθηση, η ομότιμη μάθηση, η δημιουργική επίλυση προβλημάτων, η μάθηση μέσω πράξης, η βιωματική μάθηση, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα είναι όλα χαρακτηριστικά που θα αναπτυχθούν στις ψηφιακές βασικές ικανότητες των μαθητών μας και στις πρακτικές δεξιότητες επιχειρηματικότητας του προγράμματος, το οποίο έχει διετή διάρκεια, αλλά ενδέχεται να πάρει παράταση εξαιτίας των καθυστερήσεων που προέκυψαν στην εφαρμογή του λόγω της πανδημίας του COVID-19.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.