Στον δρόμο οι εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας κατά της αξιολόγησης (φωτογραφίες)

Συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση

Στους δρόμους βγήκαν οι εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας οι οποίοι αντιδρούν στην αξιολόγηση, όπως την προωθεί το Υπουργείο Παιδείας με νέα του τροπολογία. Η συμμετοχή στην απεργία είναι μεγάλη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας το ποσοστό ανέρχεται στο 22,36%, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας στην Πρωτοβάθμια το ποσοστό συμμετοχής ξεπερνά το 50%.

Σήμερα οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Αγίου Νικολάου, ενώ ακολούθησε και πορεία στο κέντρο του Βόλου.

Απόστολος Μούσιος: Η αξιολόγηση έχει στόχο να διαταράξει την παιδαγωγική δημοκρατία

Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών θα συνεχιστούν για το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος, η τροπολογία που πέρασε το Υπουργείο Παιδείας αφορά σε πρώτη φάση τους νεοδιόριστους και σε δεύτερη φάση όλους τους εκπαιδευτικούς (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους κτλ).

Σύμφωνα με τον κ. Μούσιο έχουν προκηρυχθεί τρίωρες στάσεις εργασίας, το πρώτο και το δεύτερο τρίωρο, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου για να είναι καλυμμένοι όλοι οι εκπαιδευτικοί. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα θα γίνει ενημέρωση, έκτακτες γενικές συνελεύσεις και θα γίνει νέα ολομέλεια προέδρων για να συνεχιστεί ο απεργιακός αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στον συγκεκριμένο νόμο που προσπαθεί να χειραγωγήσει και να ποδηγετήσει την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως σχολίασε ο κ. Μούσιος

«Η εκπαίδευση είναι ένας χώρος σύνθεσης, συνεννόησης. Δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας καταφεύγει στην προσφιλή τακτική να νομοθετεί μέσω τροπολογιών. Οι εκπαιδευτικοί είναι ενάντια στον συγκεκριμένο νόμο που προσπαθεί να αξιολογήσει και να χειραγωγήσει τον εκπαιδευτικό και να κατηγοριοποιήσει τις σχολικές μονάδες», υπογράμμισε τονίζοντας ότι έχουν παρθεί αποφάσεις για απεργία- αποχή από την ατομική αξιολόγηση αξιολογητών και αξιολογούμενων. Κάλεσε δε να μην συμπληρώσει την ατομική φόρμα και τα στοιχεία του κανένας εκπαιδευτικός,  έτσι ώστε να εμποδιστεί στην πράξη δια της αποχής η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

«Οι συγκεκριμένες πολιτικές προσπαθούν να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο. Ξεκίνησαν με την αρχή του νόμου 4823 όπου έγινε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ταυτόχρονα προχωρά το Υπουργείο στην ατομική αξιολόγηση που στόχο έχει να διαταράξει την παιδαγωγική δημοκρατία που υπάρχει στις σχολικές μονάδες. Οι εκπαιδευτικοί με καλύτερη οργάνωση θα δώσουν την απάντηση σε αυτές τις πολιτικές οι οποίες είναι εις βάρος της τοπικής κοινωνίας και των εκπαιδευτικών», τόνισε ο κ Μούσιος.

Επεσήμανε ότι στην ΠΕ Μαγνησίας υπάρχουν 50 νεοδιόριστοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, οι οποίοι έπρεπε να μονιμοποιηθούν τον Σεπτέμβριο, όμως με υπευθυνότητα του Υπουργείου δεν έχουν μονιμοποιηθεί παρόλο που έχουν συμπληρώσει 2 χρόνια δόκιμη υπηρεσία στο δημόσιο σχολείο.

«Το Υπουργείο Παιδείας κρατά σε ομηρία τους νεοδιόριστους και τους χρησιμοποιεί έτσι ώστε εάν δεν αξιολογηθούν να μην μονιμοποιηθούν για να μπορέσει να περάσει την ατομική αξιολόγηση στην εκπαίδευση», κατέληξε ο κ. Μούσιος.

Μαρία Γιαννουλή: Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη

Ενωμένοι θα αγωνιστούν κατά της απόφασης αυτής του Υπουργείου Παιδείας, υποστήριξε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή για τους εκπαιδευτικούς, επισημαίνοντας ότι «το Υπουργείο όλως αιφνιδίως επέσπευσε τις διαδικασίες αξιολόγησης και μάλιστα ξεκινά από το πλέον ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης του νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, τους οποίους έπρεπε να τους είχε μονιμοποιήσει, αλλά παρατείνει την διετή δόκιμη παραμονή τους στην υπηρεσία και διατείνεται ότι πρέπει να γίνει η αξιολόγηση και μετά η μονιμοποίηση. Θα προσφύγουμε και στη Δικαιοσύνη για να ακυρωθεί η διαδικασία».

Σύμφωνα με την κ. Γιαννουλή, όταν το Υπουργείο διεκδικεί μία αξιολόγηση πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να γίνουν κι αυτές δεν υπάρχουν.

«Ούτε οι διορισμοί είναι αρκετοί, πρέπει να στελεχωθούν όλα τα σχολεία  με τον απαραίτητο αριθμό των εκπαιδευτικών, πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα, να αποφορτιστεί ο εκπαιδευτικός από τον γραφειοκρατικό όγκο και να επικεντρωθεί στο διδακτικό και παιδαγωγικό του έργο και να εξασφαλιστεί ένας αξιοπρεπής τρόπος διαβίωσης», υπογράμμισε.

Ιωάννα Γαβριήλ: Αξιολογούμαστε καθημερινά από τους μαθητές

Παρούσα στην απεργιακή κινητοποίηση ήταν και η κ. Ιωάννα Γαβριήλ, νεοδιόριστη δασκάλα Ειδικής Αγωγής, μία από τους χιλιάδες νεοδιόριστους, που για να μονιμοποιηθούν πρέπει σύμφωνα με το Υπουργείο να περάσει την ατομική αξιολόγηση. Η ίδια ανέφερε πως είναι στην εκπαίδευση 18 χρόνια ως αναπληρώτρια και δύο χρόνια είναι μόνιμη διορισμένη, χωρίς όμως οριστική μονιμοποίηση τελικά και παραμένει δόκιμη.

Η κ. Γαβριήλ

«Μετά από δήλωση της Υπουργού είμαστε αυτή τη στιγμή σε ομηρία. Έπρεπε να είχε οριστικοποιηθεί η μονιμοποίησή μας τον Οκτώβριο και τώρα περνά σε φάση αξιολόγησης. Πρέπει δηλαδή πρώτα να αξιολογηθούμε και έπειτα να οριστικοποιηθεί η μονιμοποίησή μας, κάτι που είναι παράνομο για όλο το δημόσιο», σημείωσε η ίδια και εξήγησε πως θα γίνει η αξιολόγηση λέγοντας ότι «θα μπουν στην τάξη ο Σχολικός Σύμβουλος, ο Διευθυντής και ένας ακόμη Συντονιστής θα ελέγξουν το παιδαγωγικό μας έργο. Όλο αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει μέσα σε πέντε λεπτά που θα μπουν μέσα στην τάξη. Εμείς αξιολογούμαστε καθημερινά από τους μαθητές μας όλα αυτά τα χρόνια και οι νεοδιόριστο έχουν 15, 18 και 20 χρόνια εργασίας δεν είμαστε νέοι, δόκιμοι 2 χρόνια μόνο. Το μοντέλο αυτό της αξιολόγησης δεν καλύπτει κανέναν μας».

 

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.