Επικινδυνότητα της διέλευσης στη σήραγγα καταγγέλλει ο Σύλλογος ΟΤΑ

Χωρίς εκπαίδευση, πτυχία και μόνο ένας ανά βάρδια αντί για τρεις

ΦΟΡΤΗΓΟ ΣΗΡΑΓΓΑΤην προσοχή των Βολιωτών και όσων περνούν τη σήραγγα της Γορίτσας εφιστούν οι εργαζόμενοι του Δήμου Βόλου στη σήραγγα, ενώ το Σωματείο Εργαζομένων στους ΟΤΑ κατήγγειλε όσους παρέλαβαν το έργο, διότι δεν εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα για να διαχειριστούν την κυκλοφορία στη σήραγγα, που είναι διπλής κατεύθυνσης και έχει στροφή, ανέφεραν ότι αντί για 10 εργαζόμενους και τρεις επόπτες, είναι μόλις τέσσερις για να καλύπτουν τη λειτουργία επί 24ωρης βάσης και δεν διαθέτουν τα ανάλογα πτυχία που προβλέπει η νομοθεσία.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στους ΟΤΑ έκανε αναφορά στον εισαγγελέα για το θέμα, ζητώντας του να διερευνήσει τις συνθήκες λειτουργίας του έργου που παραλήφθηκε χθες, ενώ καλεί τους βουλευτές και τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου να τοποθετηθούν, σε ειδική συνεδρίαση του σώματος για το ζήτημα.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι συνδικαλιστές του Δήμου Βόλου, κατήγγειλαν ότι μόνο χθες, πρώτη μέρα λειτουργίας της σήραγγας, μπήκαν πεζοί και ποδηλάτες, με αποτέλεσμα σε διάστημα μισής ώρας να γίνουν τέσσερις παραβιάσεις οχημάτων που περνούσαν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και επισήμαναν ότι υπάρχει ζήτημα επικινδυνότητας της διέλευσης.

Όπως ανέφεραν οι εργαζόμενοι, με απόφαση Δημάρχου στις 18 Νοεμβρίου 2014, ανατέθηκε στα μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων η αρμοδιότητα ελέγχου λειτουργίας της σήραγγας Γορίτσας, δηλαδή του χειρισμού του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στην σήραγγα.

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, καμία τέτοια αρμοδιότητα δεν προκύπτει από τον οργανισμό εσωτερικής λειτουργίας του Δήμου Βόλου, ούτε και προβλέπεται από τον Καλλικράτη. Τα απαιτούμενα προσόντα των χειριστών του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας κατ’ ελάχιστο περιλαμβάνουν (σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού και αντίστοιχων προκηρύξεων): Πτυχίο Μηχανικού Τ.Ε. (ειδικότητας Ηλεκτρονικού, Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγου, Μηχανολόγου), καλή γνώση αγγλικών και ελληνικών, ικανότητα αντιμετώπισης περιστατικών κάτω από συνθήκες έντονης ψυχολογικής πίεσης και στρες, καθώς και αποδεδειγμένες γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Τα ελάχιστα άτομα που απαιτούνται είναι 10 συν τρεις επόπτες, ενώ τα άτομα που έχουν οριστεί είναι τέσσερα, για τρεις βάρδιες ανά δύο άτομα επί 24ωρης βάσης.

«Ο δήμαρχος έκανε εγκαίνια στις 12 το μεσημέρι και ενημέρωσε την προϊσταμένη ότι «σήμερα ανοίγει η σήραγγα, βγάλε βάρδιες», όταν τα τρία άτομα έχουν δουλέψει το πρωί και έδωσε την σήραγγα σε χρήση, όταν δεν έχουν γίνει βασικές διαδικασίες, πέρα απ’ όσα προαναφέρθηκαν», ανέφεραν οι εργαζόμενοι..

Σύμφωνα με το Π.Δ 230/2007, το άρθρο 6 ορίζει υπεύθυνο ασφαλείας με αρμοδιότητα τον συντονισμό των μέτρων πρόληψης και προστασίας, ώστε να προγραμματιστούν οργανωτικά και επιχειρησιακά σχέδια έκτακτης ανάγκης (συντονισμός με Τροχαία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ), ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής χρήση της σήραγγας.

Οι εργαζόμενοι επισήμαναν ότι ουσιαστικά δεν έχει γίνει εκπαίδευση του προσωπικού στο σύστημα επιτήρησης και ελέγχου κυκλοφορίας σηράγγων και απαιτούμενη πιστοποίηση που να διασφαλίζει την ασφάλεια των χρηστών και των διαχειριστών, όσον αφορά στις διαδικασίες. Επίσης υπογράμμισαν ότι τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα των εγκαταστάσεων, δηλαδή το σύστημα φωτισμού, αερισμού, πυρασφάλειας, σήμανσης και το σύγχρονο τηλεματικό σύστημα (scada) επιτήρησης και ελέγχου κυκλοφορίας, απαιτούν εποπτεία από Μηχανολόγους, Ηλεκτρολόγους – Μηχανικούς, με ειδικότητα στους αυτοματισμούς, κάτι που επίσης δεν έχει γίνει.

Όλα τα παραπάνω έχουν επισημανθεί εγγράφως απ’ την προϊσταμένη του Τμήματος με τα αρ. 134564/28-11-2014 και 140717/16-12-2014 έγγραφά της προς το δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο και τον διευθυντή, και ποτέ δεν απαντήθηκαν, ανέφεραν οι εργαζόμενοι.

Τέσσερις παραβιάσεις σε μισή ώρα
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στους ΟΤΑ Γιώργος Μαγιάκος συμφώνησε με τον δήμαρχο Βόλου ότι η σήραγγα είναι ακατάλληλη και πρόσθεσε ότι χθες, πρώτη μέρα λειτουργία της μπήκαν ποδηλάτες και πεζοί, που φαίνεται να έχουν άγνοια κινδύνου.

«Ο πίνακας ελέγχου σε διάστημα μισής ώρας είχε τέσσερις παραβιάσεις δηλαδή οχήματα που περνούσαν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Είδαμε πεζούς που τους φωνάζαμε να βγουν από τη σήραγγα, ποδήλατα που πήγαιναν με μικρή ταχύτητα και τα φορτηγά για να τα αποφύγουν να βγαίνουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας», ανέφερε ο Γ. Μαγιάκος.
Όπως ανέφερε, οι εργαζόμενοι που ήρθαν στη θέση αυτή δεν αποποιούνται τη θέση τους, αλλά υπάρχει έλλειψη τεχνογνωσίας, δεν υπάρχουν ειδικότητες που προβλέπονται και δεν έγινε η κατάλληλη εκπαίδευσή τους. Επιπλέον, τόνισε ότι δεν υπάρχει τεχνικός ασφαλείας, δεν υπάρχει οργανόγραμμα διαχείρισης μιας κρίσης, ενώ τα μόλις τέσσερα άτομα δεν αρκούν για να καλύψουν τη σήραγγα επί 24ωρης βάσης καθημερινά.

«Από την Περιφέρεια η διαχείριση σηράγγων»
Η γραμματέας του Συλλόγου ΟΤΑ και εργαζόμενη στη σήραγγα Θάλεια Στάχτου, κατήγγειλε ότι οι τέσσερις εργαζόμενοι που καλούνται να αναλάβουν τη διαχείριση της κυκλοφορίας δεν έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και διερωτήθηκε πως η Δημοτική Αρχή, που γνωρίζει τις υποχρεώσεις για τις σήραγγες τοποθέτησε τέσσερα μόλις άτομα για να τη λειτουργήσουν σε 24ωρη βάση. Επίσης ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι στις σήραγγες πρέπει να περνούν ψυχολογικά τεστ, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν μια κρίση (ατύχημα, πυρκαγιά, ανατροπή φορτίου κλπ.) και ότι πρέπει να γίνουν κανονισμοί για τις ενέργειες του υπεύθυνου ασφαλείας (που δεν υπάρχει) και που πρέπει να συνεργάζεται με Πυροσβεστική, Τροχαία, Νοσοκομείο και ΕΚΑΒ.
Η κα Στάχτου επέρριψε ευθύνη σε όσους παρέλαβαν το έργο και συμπλήρωσε ότι η διαχείριση άλλων σηράγγων ανά την Ελλάδα γίνεται από την Περιφέρεια και όχι από τους Δήμους.

«Στους εργαζόμενους η ευθύνη»
Το μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εύη Καρυδάκη, τόνισε ότι το ζήτημα είναι πολιτικό και επέρριψε ευθύνες σε προηγούμενες Δημοτικές Αρχές και αιρετές Περιφέρειες.
«Ο Αχ. Μπέος επιβάλλει με απειλή εισαγγελέα στους εργαζόμενους που δηλώνουν άγνοια επί του αντικειμένου να εργαστούν έχοντας οι ίδιοι τις συνέπειες των πράξεών τους», ανέφερε, ενώ πρόσθεσε ότι όλο αυτό, που ξεκινά από εργαζόμενους που έχουν ευθύνη σήραγγας και γίνεται για την ποιότητα ζωής κατοίκων, πρέπει να γίνει θέμα όλων των σωματείων, φορέων και παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τέλος, το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Διονύσης Φαλαγγάρης, επισήμανε ότι το έργο είναι προδιαγραφών του 1945 και οι εργαζόμενοι δεν καταλαβαίνουν γιατί ένα τέτοιο έργο, που απαιτεί ειδική διαχείριση, καθώς πρόκειται για τούνελ διπλής κατεύθυνσης με στροφή, παραδίδεται σε τέσσερις υπαλλήλους, που δεν μπορούν να επανδρώσουν πέρα από δύο βάρδιες, ενώ πρέπει να καλύπτουν σε 24ωρη βάση.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.