Κόμβος συνδυαστικών μεταφορών μεταξύ Τουρκίας – Ευρώπης ο Βόλος

Παρουσιάστηκε μελέτη του ΟΛΒ για τη βιωσιμότητα σύνδεσης με τη Σμύρνη

Το λιμάνι του Βόλου έχει τη δυνατότητα να γίνει κόμβος συνδυαστικών μεταφορών, ανάμεσα στην Τουρκία και την υπόλοιπη Ευρώπη, σύμφωνα με τη μελέτη που πραγματοποίησε ο ναυτιλιακός οικονομολόγος και επιστημονικός συνεργάτης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Χρήστος Μπάρδας.

Στη μελέτη που παρουσιάστηκε χθες στους δημοσιογράφους, ο κ. Μπάρδας ανέλυσε τα στοιχεία εκείνα τα οποία κατέγραψε στην έρευνά του τα οποία πιστοποιούν ότι ο Βόλος έχει εκείνα τα πλεονεκτήματα, τα οποία  μπορούν να μετατρέψουν το λιμάνι σε κόμβο όχι μόνο για τη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και τουριστών από την Τουρκία προς την Ευρώπη και αντίστροφα, με την καθιέρωση ενός δρομολογία που θα ενώνει το Βόλο με τη Σμύρνη.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ Γιάννης Πρίγκος (δεξιά) με τον ναυτιλιακό οικονομολόγο Χρήστο Μπάρδα.
Ο πρόεδρος του ΟΛΒ Γιάννης Πρίγκος (δεξιά) με τον ναυτιλιακό οικονομολόγο Χρήστο Μπάρδα.

Σύμφωνα με τον κ. Μπάρδα η μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά από τη Σμύρνη προς Ιταλία και Γερμανία, έχει πολλαπλά οφέλη να έρθει μέσω ναυτιλικακής σύνδεσης με το Βόλο, παρά οδικώς μέσω Κωνσταντινούπουλης. Εκτιμώντας ότι οι εξαγωγές της Τουρκίας προς τη Γερμανία μόνο αγγίζουν τα 16 δις δολλάρια περίπου, μπορούμε να κατανοήσουμε ότι η προοπτική ανάπτυξης της συγκεκριμένης σύνδεσης είναι τεράστια, όπως και τα οφέλη. Παράλληλα τα οφέλη για τις εταιρίας μεταφορών είναι επίσης πολλά, καθώς μειώνεται κατά αρκετές ώρες το ταξίδι για τα φορτηγά, κυρίως λόγω της μικρότερης απόστασης που διανύεται αλλά και λόγω της μείωσης των τελωνειακών ελέγχων σε κάθε χώρα που περνάνε, ενώ μειώνονται και τα έξοδα διοδίων και όποιες άλλες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2012 τα ελληνικά σύνορα στους Κήπους, διέσχισαν περίπου 21.000 φορτηγά με κατεύθυνση την Ελλάδα, την Ιταλία ή τη Γερμανία. Αυτά τα φορτηγά θα μπορούσαν να ακολουθήσαν την ενναλακτική διαδρομή μέσω Σμύρνης. Δεδομένου ότι ο Βόλος βρίσκεται στη μέση της διαδρομής Αθήνα- Θεσσαλονίκη με την πλειονότητα των φορτηγών να κατευθύνεται σε αυτές τις δύο πόλεις είναι αυτονόητο ότι ο Βόλος αποτελεί μια καλή λύση για την μείωση του χρόνου των δρομολογίων.

Από εκεί και περα οι ενναλλατικές διαδρομές που προσφέρονται προς την Ιταλία και Γερμανία, μέσω Ηγουμενίτσας, προς Ανκόνα, Βενετία Τεργέστη και στη συνέχεια Μόναχο αποτελούν ιδανική λύση για τις μεταφορικές εταιρίες.

Όπως δήλωσε και ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Γιάννης Πρίγκος, η συγκεκριμένη πρόταση προσφέρει μια πολύ καλή προοπτική και για την τουριστική σύνδεση μεταξύ Τουρκίας – Ευρώπης, καθότι χιλιάδες Τούρκοι που ζουν στη Γερμανία και θέλουν να επισκεφτούν την Τουρκία θα διακινούνται μέσω του Βόλου, ενώ και από την Ελλάδα θα μπορούν όσοι το επιθυμούν, δεδομένης της Μικρασιατικής καταγωγής πολλών Βολιωτών, να ταξιδεύουν προς τη Σμύρνη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.