Δύο καταγγελίες για λεκτική βία σε σχολεία της Μαγνησίας

Όπως επισημάνθηκε σε εκδήλωση της σχολικής κοινότητας για το bullying

Μόλις δύο είναι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr μαθητές Γυμνασίων στη Μαγνησία και αφορούν λεκτική βία, όπως αναφέρθηκε σε στρογγυλό τραπέζι στη ΔΔΕ όλων των μελών της σχολικών κοινότητας (διευθυντές σχολείων, γονείς, ψυχολόγοι, σύμβουλοι) για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, όπου μπορούν μαθητές και γονείς να κάνουν επώνυμες καταγγελίες.
Η μια καταγγελία έχει υποβληθεί από μαθήτρια και η άλλη από γονέα μαθητή, εντός του Μαρτίου, που ξεκίνησε και η λειτουργία της πλατφόρμας.

Η Ρηγώ Φασουράκη, αντιπρόεδρος της τετραμελούς επιτροπής για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας στη Μαγνησία και προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων στη ΔΔΕ, επισήμανε ότι στην πλατφόρμα υποβλήθηκαν δύο επώνυμες αναφορές μαθητών δύο διαφορετικών σχολείων, οι οποίες διερευνώνται, ενώ υπήρξε επικοινωνία με το υπουργείο και τους διευθυντές των σχολείων.
Προτροπή προς τους γονείς και τους μαθητές είναι να μιλούν, ενώ για την είσοδο στην πλατφόρμα είπε ότι ο μαθητής συνδέεται με τους κωδικούς για να παρακολουθήσει τα εξ αποστάσεως μαθήματα και ο γονέας με τους κωδικούς του taxisnet.
Το μέλος της επιτροπής ανέφερε ότι όλες οι καταγγελίες είναι επώνυμες και έχουν τη δυνατότητα αποστολής όχι απλού κειμένου, αλλά και άλλων πεδίων που έχει το σύστημα με ακριβή αναφορά, πότε έγινε, πλήρη περιγραφή του περιστατικού και αν καταγγέλλεται κάποιο άτομο που ασκεί τον εκφοβισμό.

Να ενεργοποιηθεί το εμείς
Ο Γιάννης Δημακόπουλος μέλος της επιτροπής για το θέμα της σχολικής βίας και σύμβουλος εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής ανέφερε ότι η καταγγελίες αφορούν σχολική βία και είναι ένα θέμα πιο εύκολο να το λύση η σχολική μονάδα, που γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.
Η επιτροπή παρεμβαίνει αν το πρόβλημα είναι πιο μεγάλο και δεν μπορέσει η σχολική μονάδα να καταφέρει κάτι, αλλά όχι τιμωρητικά, γιατί το θέμα δεν είναι να αποκατασταθεί το θύμα, αλλά να επαναφέρει και τον θύτη και υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες.
Ο ίδιος είπε ότι μετά την περίοδο του κορωνοϊού οι άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί, έχουν βάλει μπροστά το εγώ και άφησαν το εμείς, όπου μπαίνει το εγώ καταστρέφει, όπου μπαίνει το εμείς φτιάχνει και δημιουργεί και πρώτο μέλημα είναι να ενεργοποιηθεί το εμείς, σε συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με τους γονείς.

Γονείς δεν νιώθουν ασφάλεια στα σχολεία
Η Ασημίνα Μωραΐτου γραμματέας της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Βόλου τόνισε ότι η δημιουργία της πλατφόρμας είναι μια πολύ θετική ενέργεια, γιατί εκεί μπορούν να αναφέρουν τα περιστατικά βίας ακόμη και τα παιδιά που έχουν κάποια συστολή και δεν θέλουν να το αναφέρουν απευθείας στο σχολείο.
«Η έξαρση του bullying μας απασχολεί πάρα πολύ και είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε με τη σχολική κοινότητα, για σύσφιξη σχέσεων σχολείου και οικογένειας και καλύτερα αποτελέσματα, για την καταστολή φαινομένων σχολικού εκφοβισμού», τόνισε.
Η εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων ανέφερε ότι οι εκφράζουν την ανησυχία τους όταν τέτοια περιστατικά γίνονται μέσα στο σχολείο, γιατί πολλές φορές άλλη εικόνα έχουν για τα παιδιά τους στο οικογενειακό περιβάλλον και άλλη στο σχολείο και πιθανόν τα παιδιά να έχουν άλλη διαφορετική συμπεριφορά στο σχολείο.
Τέλος, ανέφερε ότι αρκετοί είναι οι γονείς που τελευταία δεν νιώθουν ασφάλεια που στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, ειδικά παιδιών Δημοτικού και Γυμνασίου.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.