Ποιες είναι οι νέες ειδικότητες στο Δημόσιο ΙΕΚ Βόλου

Στοιχεία για τις νέες ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο δημόσιο ΙΕΚ Βόλου, έδωσε στη δημοσιότητα η διεύθυνση του Ινστιτούτου, γνωστοποιώντας ταυτόχρονα και τα σχετικά μαθήματα, αλλά και τη διαδικασία που αφορά στις εγγραφές.

Κυβερνήτης σκαφών αναψυχής (ΚΣΑ)

Μία νέα ειδικότητα του Δημοσίου ΙΕΚ Βόλου, με άριστες επαγγελματικές προοπτικές και υψηλές αποδοχές λόγω της αυξημένης ανάπτυξης του τουριστικού κλάδου και ειδικότερα του θαλάσσιου τουρισμού. Η Ελλάδα μία χώρα κατ’ εξοχήν νησιωτική, με εκτεταμένη παραλιακή ζώνη και χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες, ενδείκνυται για τουρισμό με σκάφη αναψυχής, ιστιοπλοϊκά ή/και μηχανοκίνητα. Περίπου 2.500 – 3.000 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής είναι νηολογημένα στην Ελλάδα, τα περισσότερα ιστιοπλοϊκά, στα οποία ο μισθωτής / τουρίστας, είτε επιλέγει να είναι ο ίδιος κυβερνήτης (έχοντας την κατάλληλη εμπειρία), είτε να προσλάβει επαγγελματία κυβερνήτη. Το λιμάνι του Βόλου αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της κεντρικής Ελλάδος, ένα ανερχόμενο λιμάνι με πολύ καλές προοπτικές ανάπτυξης. Ο Κυβερνήτης Σκαφών Αναψυχής είναι κυβερνήτης μικρού ιστιοπλοϊκού ή και μηχανοκίνητου σκάφους αναψυχής. Στις δραστηριότητές / καθήκοντά του περιλαμβάνονται η παραλαβή του σκάφους, ο έλεγχος της κατάστασης και του εξοπλισμού του, η προμήθεια νερού, τροφίμων και άλλων αναλωσίμων και η πλοήγηση του σκάφους σε παραλίες και λιμάνια ανάλογα με τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις των ενοικιαστών του ή η μεταφορά των σκαφών από λιμάνι σε λιμάνι για την επιβίβαση τουριστών και η φροντίδα για την άνετη και ασφαλή μεταφορά τους.

Απαιτούμενη Εκπαίδευση: Για να ασκήσει κάποιος το επάγγελμα του Κυβερνήτη Σκαφών Αναψυχής είναι απαραίτητο να έχει δίπλωμα κυβερνήτη σκάφους, καθώς και γνώσεις σχετικά με τη ναυτιλία, τη θάλασσα, τους ναυτικούς χάρτες και τη μορφολογία των νησιών και του βυθού.

Εξοπλισμός και μέσα

Ο Κυβερνήτης Σκαφών Αναψυχής χρησιμοποιεί ναυτικούς χάρτες και βιβλία-πιλότους για κάθε περιοχή, ναυτιλιακά όργανα για τη χάραξη πορείας και τη μορφολογία των νησιών, της ακτογραμμής και του βυθού, καθώς και σταθερά ή / και φορητά συστήματα επικοινωνίας. Η γνώση της παροχής Πρώτων Βοηθειών είναι, επίσης, επιβεβλημένη.

Απαιτούμενες Δεξιότητες: Ο Κυβερνήτης Σκαφών Αναψυχής χρειάζεται να διαθέτει:

• Προθυμία, κοινωνική δεξιότητα, επινοητικότητα
• Δυναμισμό, συνέπεια, αυτάρκεια και αγάπη για τη θάλασσα και τα ταξίδια
• Καλή φυσική και σωματική κατάσταση
• Ψυχραιμία και αντοχή
• Υπομονή και συγκαταβατικότητα
• Επιδεξιότητα
• Ικανότητες για την αντιμετώπιση ειδικών μηχανικών προβλημάτων
• Γρήγορα αντανακλαστικά
• Γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας.

Μαθήματα ειδικότητας

• Αγγλική Ορολογία
• Λιμένες -Δίαυλοι
• Ναυτιλία
• Ναυτική Τέχνη – Ναυτοσύνη
• Στοιχεία Ναυπηγικής
• Τεχνική Κατάρτιση
• Διεθνείς Κανονισμοί Ναυσιπλοΐας – Λιμένες Δίαυλοι
• Πρώτες Βοήθειες
• Ναυτιλιακή Νομοθεσία
• Γιώτιγκ και Τουρισμός
• Ηλεκτρονικός και Ηλεκτρολογικός Εξοπλισμός Σκαφών
• Μηχανολογικός Εξοπλισμός Σκαφών και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
• Στοιχεία Μετεωρολογίας
• Το περιβάλλον των Ελληνικών Θαλασσών
• Αντιμετώπιση Κατάστασης Ανάγκης
• Θαλάσσια Αθλήματα Αναψυχής
• Σκάφος και Τουρισμός
• Πρακτική Εφαρμογή στην Ειδικότητα

Επισημαίνεται ότι η φοίτηση στα Δημόσια ΙΕΚ προσφέρεται δωρεάν.

Προϋποθέσεις εγγραφής – Διάρκεια φοίτησης

Δυνατότητα εγγραφής έχουν οι απόφοιτοι όλων των τύπων Λυκείου.
Η διάρκεια φοίτησης στην ειδικότητα είναι 2 έτη (4 εξάμηνα) και 1 εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης, το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί παράλληλα με την φοίτηση των δύο (2) τελευταίων εξαμήνων. Η φοίτηση στο Δημόσιο ΙΕΚ είναι εντελώς δωρεάν. Τα Δημόσια ΙΕΚ παρέχουν μετά από εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ και σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο προσόντων, Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 5. (Περισσότερες πληροφορίες στο Δημόσιο ΙΕΚ Βόλου στην δ/νση http://1iek-volou.mag.sch.gr και στο τηλέφωνο 24210-83885)

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΡΕΠΟΡΤΕΡ

Νέα ειδικότητα «Δημοσιογραφίας, Συντακτών και Ρεπόρτερ» ξεκινά στο δημόσιο ΙΕΚ Βόλου, η οποία ανήκει στην Ομάδα επαγγελμάτων Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Οι απόφοιτοι της ειδικότητας ως σύγχρονοι δημοσιογράφοι θα είναι σε θέση να παράγουν δημοσιογραφικό περιεχόμενο για κάθε κατηγορία Μέσου ενημέρωσης (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο), σύμφωνα με τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και υιοθετώντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας.
Ο δημοσιογράφος, του οποίου πρωταρχικό έργο είναι η σφαιρική ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω της παραγωγής δημοσιογραφικού περιεχομένου, μπορεί να στελεχώσει όλες τις κατηγορίες των Μέσων, αλλά και ευρύτερους φορείς που ανήκουν στο πεδίο της Επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να απασχοληθεί σε:
• Όλο το φάσμα του Τύπου, το οποίο περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες εφημερίδων και περιοδικών, εθνικής ή τοπικής κυκλοφορίας.
• Ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας.
• Διαδικτυακές ιστοσελίδες ενημερωτικού χαρακτήρα, που βασίζονται στα πολυμέσα (multimedia) ή σε ιστοσελίδες που παρέχουν υπηρεσίες νέων ραδιοτηλεοπτικών συστημάτων (Web Radio & Web TV).
• Γραφεία Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων διαφόρων φορέων και οργανώσεων.
• Εταιρείες που αναλαμβάνουν έργο παρακολούθησης του περιεχομένου των Μέσων (media monitoring) καθώς και αποδελτίωσης.
• Διαφημιστικές εταιρείες, αναλαμβάνοντας έργο συγγραφής κειμένων στο πλαίσιο της διαφημιστικής επικοινωνίας.

Επαγγελματικά καθήκοντα

Τα επαγγελματικά καθήκοντα του δημοσιογράφου μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:

• Πραγματοποίηση έρευνας και προσέγγιση κατάλληλων πηγών με στόχο την αποκάλυψη γεγονότων που θεωρούνται άξια δημοσιοποίησης.
• Συλλογή και διασταύρωση πληροφοριών μέσω συνεντεύξεων και ερευνητικών διαδικασιών με στόχο την καλύτερη δυνατή διαμόρφωση του δημοσιογραφικού περιεχομένου που προσφέρεται στο κοινό.
• Εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη ανάλυση γεγονότων σε όλες τις κατηγορίες των Μέσων με στόχο την περαιτέρω διαφώτιση της κοινής γνώμης για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που απασχολεί τη σύγχρονη κοινωνία.
• Παραγωγή δημοσιογραφικού περιεχομένου για κάθε κατηγορία Μέσου ενημέρωσης (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο) με γνώμονα τη δημοσιογραφική δεοντολογία και αξιοποιώντας τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία εργασίας του δημοσιογράφου.
• Τήρηση των αρχών της ποιοτικής δημοσιογραφίας.

Επισημαίνεται ότι η φοίτηση στα Δημόσια ΙΕΚ προσφέρεται δωρεάν.

Προϋποθέσεις εγγραφής – Διάρκεια φοίτησης

Δυνατότητα εγγραφής έχουν οι απόφοιτοι όλων των τύπων Λυκείου.
Η διάρκεια φοίτησης στην ειδικότητα είναι 2 έτη (4 εξάμηνα) και 1 εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης, το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί παράλληλα με την φοίτηση των δύο (2) τελευταίων εξαμήνων. Η φοίτηση στο Δημόσιο ΙΕΚ είναι εντελώς δωρεάν. Τα Δημόσια ΙΕΚ παρέχουν μετά από εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ και σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο προσόντων, Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 5. (Περισσότερες πληροφορίες στο Δημόσιο ΙΕΚ Βόλου στην δ/νση http://1iek-volou.mag.sch.gr και στο τηλέφωνο 24210-83885)

ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ & ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ (MARKETING)

Το marketing είναι πλέον ένας “τομέας – κλειδί” για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να επιτύχουν αύξηση στις πωλήσεις τους και γενικότερα να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Το Στέλεχος Εμπορίας Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων αναλαμβάνει να ικανοποιεί τις ανάγκες κάθε πελάτη και να προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης στην αγορά, μέσα από την έρευνα της αγοράς, την ανάλυση του ανταγωνισμού, την βελτίωση των παροχών, την τιμολόγηση, τη διαφήμιση, τη διανομή κ.α. Το Στέλεχος Marketing προσδιορίζει επακριβώς τις ανάγκες των καταναλωτών, προτείνει τη δημιουργία προϊόντων για την ικανοποίησή τους, αλλά και επηρεάζει το καταναλωτικό προφίλ, μεγιστοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τα οφέλη της επιχείρησής.

Με τη διεύρυνση του ανταγωνισμού και την πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά, ο Ειδικός Μarketing είναι απαραίτητο στέλεχος για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους ή κλάδου. Το Marketing είναι πλέον ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους επαγγελματικούς κλάδους παγκοσμίως και αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης καθώς και της βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της, κάνοντας τους ικανούς Marketing Managers περιζήτητα στελέχη.

Ο απόφοιτος της ειδικότητας «Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing) μπορεί να :

 Πραγματοποιεί έρευνες marketing (συλλέγει, μελετά και επεξεργάζεται τα πρωτογενή στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν τον καταναλωτή, τον προμηθευτή, τον ανταγωνισμό, τους μεσολαβητές, τα διαφημιστικά μέσα και την αποτελεσματικότητα τους κλπ)
 Αναλύει την κίνηση της αγοράς και προβλέπει τον όγκο πωλήσεων
 Πραγματοποιεί ελέγχους σχετικούς με τις πωλήσεις, τους πωλητές και τις μεθόδους πωλήσεων.
 Ταξινομεί και αρχειοθετεί έγγραφα
 Συμμετέχει στις διαδικασίες σχεδιασμού, εισαγωγής και ανάπτυξης νέου προϊόντος στην αγορά.
 Συγκεντρώνει στοιχεία για τις πωλήσεις, το κέρδος και τις επενδύσεις.
 Συμμετέχει στην διαδικασία τιμολόγησης του προϊόντος.
 Συνεργάζεται με τους ειδικούς για τη διαφήμιση, προβολή, και προώθηση των προϊόντων.
 Εφαρμόζει τεχνικές προώθησης των πωλήσεων.
 Εφαρμόζει πρακτικές δημοσίων σχέσεων για την προώθηση του κύρους του οργανισμού.
 Πραγματοποιεί πωλήσεις τελικού προϊόντος.

Επαγγελματική αποκατάσταση

Οι απόφοιτοι του προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing) μπορούν να σταδιοδρομήσουν σε εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, σε διαφημιστικές εταιρίες και ΜΜΕ, σε εταιρίες συμβουλευτικής επιχειρήσεων, σε τράπεζες και οργανισμούς. Με τις γνώσεις που αποκτά ο απόφοιτος μπορεί να εργαστεί στο δημιουργικό ή στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών διαφημιστικών εταιριών, να γίνει στέλεχος σε μια εταιρία δημοσίων σχέσεων, αλλά και να εργαστεί σε studios και εταιρίες τηλεοπτικής και κινηματογραφικής παραγωγής.Μαθήματα:

• ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
• MARKETING
• ΔΙΚΑΙΟ
• ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
• ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ
• ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
• ΓΕΝΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
• ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
• ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
• ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
• ΕΡΕΥΝΑ MARKETING
• ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
• MARKETING ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
• ΔΙΕΘΝΕΣ MARKETING
• ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ MARKETING
• ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
• MARKETING ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ – ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
• ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
• ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
• ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
• ΔΙΟΙΚΗΣΗ MARKETING
• ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ & ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ MARKETING
• ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ MARKETING
• ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΜΕΣΟΥ MARKETING – ΠΡΟΩΘΗΣΕΩΝ – ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
• CASESTUDIES
• ΑΓΓΛΙΚΑ
• ΧΡΗΣΗ Η/Υ

Προϋποθέσεις εγγραφής – Διάρκεια φοίτησης

Δυνατότητα εγγραφής έχουν οι απόφοιτοι όλων των τύπων Λυκείου. Η διάρκεια φοίτησης στην ειδικότητα είναι 2 έτη (4 εξάμηνα) και 1 εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης, το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί παράλληλα με την φοίτηση των δύο (2) τελευταίων εξαμήνων. Η φοίτηση στο Δημόσιο ΙΕΚ είναι εντελώς δωρεάν. Τα Δημόσια ΙΕΚ παρέχουν μετά από εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ και σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο προσόντων, Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 5. (Περισσότερες πληροφορίες στο Δημόσιο ΙΕΚ Βόλου στην δ/νση http://1iek-volou.mag.sch.gr και στο τηλέφωνο 24210-83885).

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.