Δημήτριος Ραμματάς: «Υπάρχουν πολλά προβλήματα στη λειτουργία του Μουτζούρη»

Να δεσμευτούν όλοι οι αρμόδιοι για εξεύρεση λύσεων ώστε το τρενάκι να γίνει το επίκεντρο του πολιτισμού

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση ξεκινά αύριο στις Μηλιές από τον Δήμο Νοτίου Πηλίου, καθώς βάζει στο επίκεντρο το πασίγνωστο τρενάκι του Πηλίου και πως αυτό μπορεί να αναδειχθεί ως κορυφαίο σημείο πολιτισμού όλης της περιοχής και να αποτελέσει από μόνο του σημείο αναφοράς. Ο Αντιδήμαρχος Ν. Πηλίου κ. Δημήτρης Ραμματάς μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη για την προσπάθεια αυτή του Δήμου να συντονίσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την εξεύρεση λύσεων, ενώ τόνισε πως τα προβλήματα στη λειτουργία του Μουτζούρη αντί να λύνονται, πολλαπλασιάζονται.

 

«Από τη στιγμή που σταμάτησε τη λειτουργία του το τρένο, το 1972 και σταμάτησε όταν το τρένο ήταν εμπορικό, για να εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής για εμπορικούς και μεταφορικούς σκοπούς. Την επαύριον της παύσης λειτουργίας του ιδρύθηκε ο Σύλλογος «Οι φίλοι του Μουτζούρη» με πρόεδρο την κ. Καραθάνου με σκοπό την επαναλειτουργία του τρένου και τα κατάφεραν και το 1994 το τρένο μπήκε ξανά σε λειτουργία. Όλοι πιστέψαμε ότι στη διαδρομή από τα Λεχώνια μέχρι στις Μηλιές, θα υπήρχε μία ανάπτυξη, θα άνοιγαν περισσότερες δουλειές. Ως ένα σημείο, όντως έγινε. Πιστέψαμε ότι αυτό θα συνεχίζονταν και θα εξελίσσονταν. Αυτό όμως άρχισε να φθίνει και να μην έχει το τρένο την προσοχή του κόσμου και με ευθύνη των ανθρώπων που το διαχειρίζονταν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραμματάς.

Σημείωσε ωστόσο, πως ο Δήμος και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές έκαναν διάφορες προτάσεις και προσπαθούσαν πάντα ώστε το τρενάκι να είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης και προβολής για την περιοχή.

«Εμείς πιστέψαμε ότι αυτά τα προβλήματα θα λύνονταν με τον καιρό, με την αύξηση της κίνησης και των δρομολογίων, όμως αντί να μειώνονται τα προβλήματα, αυτά πολλαπλασιάζονται», τόνισε ο Αντιδήμαρχος, επισημαίνοντας πως το τρενάκι αποτελεί ένας μεγάλο πλεονέκτημα του Πηλίου και πολλοί είναι οι επισκέπτες που θα έρθουν στην περιοχή μόνο γι’ αυτό.

Παρόλα αυτά υπογράμμισε πως αντί ο γνωστός σε όλους Μουτζούρης, να είναι ένα μέσο ανάπτυξης, υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμη και στη λειτουργία του.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλά θέματα με το τρένο, έχουμε πολλά παράπονα από τον κόσμο, από την έκδοση των εισιτηρίων μέχρι και τα ωράρια λειτουργίας. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα πανέμορφο τρένο στα Λεχώνια, το οποίο κινείται μόνο το Σαββατοκύριακο κι αυτό εάν έχει κλείσει κανείς ηλεκτρονικά το εισιτήριό του. Κάποια στιγμή προέκυψαν προβλήματα και με τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι εξυπηρετούνταν και έχουν τις ιδιοκτησίες τους γύρω από τις γραμμές», είπε ο κ. Ραμματάς.

Βλέποντας την κατάσταση αυτή, η δημοτική αρχή αποφάσισε να κάνει ακόμη μία προσπάθεια ώστε να ενεργοποιήσει όλους τους αρμόδιους, να παρθούν αποφάσεις και δεσμεύσεις και να δοθούν λύσεις. Μάλιστα, σημείωσε ότι θα πρέπει σε αυτό το ζήτημα να εμπλακεί και ο Δήμος Βόλου, καθώς μεγάλο μέρος από την διαδρομή του Μουτζούρη βρίσκεται στα όρια του Δήμου, αν και στην αυριανή εκδήλωση ο Δήμος Βόλου δεν θα είναι παρών.

Το παρών όμως θα δώσει ο πρόεδρος του Δ.Σ. ΓΑΙΑ ΟΣΕ, που σύμφωνα με τον κ. Ραμματά θα πρέπει να απαντήσει στους κατοίκους για τα προβλήματά τους, καθώς από εκεί που περνά το τρένο υπάρχουν τεράστια προβλήματα, με αυλάκια, με δρόμους, με προσβάσεις, τα οποία πρέπει να λυθούν. «Θα πρέπει να βρεθούν λύσεις, θα πρέπει να συνυπάρχει το τρένο με τους κατοίκους», είπε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος.

Σημειώνεται ότι η εκδήλωση -ημερίδα ξεκινά αύριο, Σάββατο στις 10 το πρωί στο «Ευδόξιο Πνευματικό Κέντρο» Μηλεών.

Ελάχιστα τα κονδύλια για τη δασοπροστασία

Παράλληλα, ο κ. Ραμματάς αναφέρθηκε στο κομμάτι της δασοπροστασίας, με τον Δήμο Ν. Πηλίου να λαμβάνει ένα μικρό κονδύλι από την πολιτεία για τον καθαρισμό και την πυροσπροστασία του αγροτικού οδικού δικτύου.

« Ο Δήμος έχει ένα δίκτυο περίπου 3000 χλμ αγροτικών δρόμων και βασικών. Όλο αυτό το δίκτυο για να καθαριστεί και να περπατηθεί απαιτούνται τεράστια κονδύλια, τα οποία δεν έχουμε και δεν μας τα παρέχει η πολιτεία για να κάνουμε σωστή δουλειά. Αυτή τη στιγμή παλεύουμε με τα 104.000 ευρώ που παίρνουμε κάθε χρόνο για να τα δώσουμε για την πυροπροστασία του Δήμου. Στηριζόμαστε πολύ στο φιλότιμο των εργαζομένων, οι οποίοι δίνουν μάχη κάθε χρόνο να κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς, να κρατήσουν τις δασικές ζώνες ανοιχτές, να υπάρχουν συνεχείς περιπολίες και οι εθελοντές βάζουν πολλή πλάτη. Γενικώς υπάρχει μια ευαισθησία από τον κόσμο και είναι δίπλα στη δημοτική αρχή στο κομμάτι αυτό», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Ανάβει σήμερα το χριστουγεννιάτικο δέντρο Μηλεών

Στο μεταξύ σήμερα, μετά από δύο χρόνια πανδημίας και αναβολών σε διάφορες εκδηλώσεις, ο Δήμος Ν. Πηλίου επανακάμπτει και στις 7 το απόγευμα θα πραγματοποιήσει στην πλατεία της Αργαλαστής τελετή για την φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικου δέντρου, ενώ η εκδήλωση αυτή θα σημάνει και την έναρξη των εορταστικών δράσεων και εκδηλώσεων του Δήμου.

 

Το πρόγραμμα της ημερίδας με τίτλο:  «Το τρένο του Πηλίου – Διεκδικώντας την Πολιτιστική Κληρονομιά του «Μουτζούρη» – Αναπτυξιακές προοπτικές»:

Στην Ημερίδα θα παραστούν Βουλευτές, εκπρόσωποι Υπουργείων, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Φορέων, Πανεπιστημιακοί, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, ο Πρόεδρος Δ.Σ. ΓΑΙΑ ΟΣΕ, εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Ιταλίας.

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

20:30 Αφίξεις – Δείπνο

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

10.00-11.30 Διαδρομή με το θρυλικό Τρένο του Πηλίου από Άνω Λεχώνια με προορισμό τον Σταθμό των Μηλεών.

11:45-12.00 «Eυδόξιο Πνευματικό Κέντρο» Μηλεών: Προσέλευση – Έναρξη Ημερίδας

12.00-12.45 Χαιρετισμοί

– Μιχαήλ Μιτζικός, Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου

– Eκπρόσωπος Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

– Eκπρόσωπος Υπουργείου Τουρισμού

– Αριστοτέλης Μπασδάνης, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μαγνησίας

– Κωνσταντίνος Κεσεντές, Πρόεδρος Δ.Σ. ΓΑΙΑ ΟΣΕ

– Maurizio Capotorto, CEO Hellenic Train

– Εκπρόσωπος Ιταλικής Πρεσβείας

– Χαιρετισμοί Επισήμων

12.45-15:45 Ομιλίες

Θέμα: «Διεκδικώντας την Πολιτιστική Κληρονομιά του “Μουτζούρη”»

Μαρίνα – Αλίκη Δέφνερ, Αρχιτέκτων-Μηχανικός ΕΜΠ

Θέμα: «Ιστορική διαδρομή από το Χθες στο Σήμερα και ανάπτυξη μέσω του

σιδηροδρόμου» Ιωάννης Μπαϊρακτάρης, Μηχανοδηγός – Μέλος του Εκτελεστικού Οργάνου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς

Θέμα: «Η συνέργεια Τουρισμού και Πολιτισμού: η σύζευξη του σιδηροδρομικού τουρισμού με την πολιτισμική κληρονομιά αναφορικά με το Τρένο του Πηλίου»

Αλέξης Δέφνερ, συνταξιούχος Καθηγητής Πολεοδομίας και Ελεύθερου Χρόνου, Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,

Γιώργος Βογιαζίδης, Εντεταλμένος Διδασκαλίας, ΤΜΧΠΠΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,

Αθανασία Κουρεμένου, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού», ΤΜΧΠΠΑ και Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Θέμα: «Το Τρένο Βόλου-Πηλίου του Evaristo de Chirico αποτυπωμένο στην «pittura meta sica» του Giorgio de Chirico»

Δρ. Χρύσα Δραντάκη, Κοινωνιολόγος Τέχνης

Θέμα: «Το Τρένο του Πηλίου ως Τουριστική Υπερταχεία που Βρυχάται: η Δύναμη ενός Σιδηροδρομικού Παραμυθιού στην ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας του Πηλίου

Νικόλαος Σαρούκος, Προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας Υπουργείου Τουρισμού

Θέμα: «Το ταξίδι του “Μουτζούρη” από την Αρχή έως Σήμερα»

Γεώργιος Αποστολέρης, Σιδηροδρομικός, πρ. Κεντρικός Σταθμάρχης Βόλου

15.45-16.15 Τοποθετήσεις / Ερωτήσεις

Λήξη εργασιών Ημερίδας

16:15 Γεύμα

 

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.