Παν. Καλαποθαράκου στο «Ράδιο Ένα»: «Μισθοί πείνας, με … τιμές Γερμανίας»

Η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή στις 27 χώρες της ΕΕ, ξεπερνά μόνο τη Βουλγαρία!

Έρευνα για τα καλάθια του νοικοκυριού πραγματοποιεί η ΕΚΠΟΙΖΩ, στελέχη της οποία έχουν συζητήσει γι’ αυτό το θέμα για το οποίο έγινε πολύς λόγος, αλλά αυτό που καταγράφει και αποτυπώνει η Ένωση, από τις καθημερινές κλήσεις των καταναλωτών, είναι ότι το καλάθι είναι αναποτελεσματικό, δήλωσε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η Παναγιώτα Καλαποθαράκου πρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ.
Σύμφωνα με την πρόεδρο, ο κόσμος δεν ψωνίζει από τα προϊόντα του καλαθιού, είτε γιατί είναι ιδιωτικής ετικέτας και δεν τα προτιμάει, είτε βρίσκουν προσφορές σε επώνυμα προϊόντα με καλύτερες τιμές, είτε γιατί έχει περιορισμένα είδη και πολλοί καταναλωτές το χαρακτηρίζουν κοροϊδία.

«Η ακρίβεια, το σημαντικότερο κοινωνικό πρόβλημα»

«Μετά το πλήθος των κλήσεων που λαμβάναμε από τους καταναλωτές, κινηθήκαμε και κάναμε μια έρευνα γνώμης και να δούμε πως και αν, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται και αν ωφελούνται απ’ αυτή την πρακτική που εφήρμοσε το υπουργείο», δήλωσε η πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης.
Η κα Καλαποθαράκου τόνισε ότι η ακρίβεια, είναι το σημαντικότερο κοινωνικό πρόβλημα που απασχολεί την Ελληνική κοινωνία, η οποία μαστίζεται με τις συνεχείς ανατιμήσεις, ενώ το 2023 μπήκε με μια αποτύπωση ότι θα γίνουν αυξήσεις σε βασικά αγαθά, τρόφιμα, απορρυπαντικά κλπ. στα σούπερ μάρκετ. Ο υπουργός είπε ότι οι αυξήσεις θα είναι 5-10%, η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερες και εδώ το ζήτημα που μπαίνει, είναι αν θα ελεγχθεί η ακρίβεια και θα χτυπηθεί το κακό στη ρίζα του.

Οι λύσεις που υπάρχουν

Η ακρίβεια είναι ένα ακανθώδες πρόβλημα που δεν έχει αντιμετωπιστεί και δεν αντιμετωπίζεται με την επιδοματική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, αλλά χρειάζονται μέτρα, που θα είναι μακροπρόθεσμα διαρθρωτικού χαρακτήρα, όπως η μείωση του ΕΦΚ, η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα διατροφής, συνεχείς τακτικοί έλεγχοι με διοικητικές κυρώσεις στις επιχειρήσεις που έχουν παραβατική συμπεριφορά.
Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ είπε ότι μετά την πανδημία και την ενεργειακή κρίση, βλέπουμε ότι οι επιχειρήσεις που κερδοσκοπούν σε βάρος του καταναλωτή, έχουν αυξηθεί και εάν δεν ενταθούν οι έλεγχοι και δεν δημοσιοποιούνται οι επιχειρήσεις, για να τιμωρούνται και από τους καταναλωτές, το θέμα της ακρίβειας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Η κα Καλαποθαράκου τόνισε ότι είναι ζητούμενο αν θα παταχθεί η αισχροκέρδεια, γιατί πολλές εταιρίες, έχουν βρει ευκαιρία να κερδοσκοπούν, σε βάρος της τσέπης των καταναλωτών και κάνουν αυξήσεις που δεν δικαιολογούνται από την αύξηση του ενεργειακού κόστους ή από άλλους παράγοντες, ενώ στα σούπερ μάρκετ, οι αυξήσεις και στα οπωροκηπευτικά είναι πάρα πολύ μεγάλες της τάξης του 30-50%.
Επίσης κατήγγειλε εταιρίες που εφαρμόζουν εμπορικές πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών, καθώς μικραίνουν την ποσότητα προϊόντος στις συσκευασίες.

Μισθοί πείνας , τιμές Γερμανίας και Γαλλίας

Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή έχει καταρρακωθεί το κατά κεφαλήν εισόδημα στη χώρα μας είναι στην προτελευταία θέση των 27 χωρών της ΕΕ (ξεπερνάμε μόνο τη Βουλγαρία) και από την άλλη οι τιμές στα προϊόντα είναι σε επίπεδο Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας και γενικά των αναπτυγμένων χωρών, με μισθούς πείνας.
Η έρευνα ολοκληρώνεται τη Δευτέρα και την επόμενη εβδομάδα θα υπάρχει η άποψη των καταναλωτών σχετικά με τα καλάθια που προορίζονται για το νοικοκυριό, που ως πολιτική επιλογή εφαρμόζει η κυβέρνηση για να απαλύνει την ακρίβεια.
Μέχρι τη Δευτέρα οι καταναλωτές μπορούν να μπουν στον ιστότοπο www. ekpizo.gr και να συμπληρώσουν αυτό το σύντομο ερωτηματολόγιο σε 2-3 λεπτά.
Η πρόεδρος τόνισε ότι όσοι περισσότεροι καταναλωτές λάβουν μέρος τόσο πιο αξιόπιστα θα είναι τα αποτελέσματα που θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.