Προσωπικοί χρησμοί επιδημιολόγων και κυβέρνηση προκαλούν… σύγχυση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές

Κανείς δεν γνώριζε μέχρι χθες επίσημα, τι θα γίνει με το άνοιγμα των σχολείων

Ένα πιο «σκληρό» lockdown έχει ξεκινήσει από την Κυριακή, με την κυβέρνηση να επισημαίνει μόλις το περασμένο Σάββατο πως αυτό γίνεται για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 ή στις 11 Ιανουαρίου, ενώ μόλις χθες, νέες πληροφορίες είδαν το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τις οποίες θα ανοίξουν μόνο τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει σαφής καθοδήγηση με τους εκπαιδευτικούς να ενημερώνονται και οι ίδιοι για τις εξελίξεις που τους αφορούν όχι από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά από τα μέσα επικοινωνίας. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος και η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή μίλησαν στον «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Ηλία Κουτσερή για τις εξελίξεις, σχολιάζοντας πως υπάρχει προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Απ. Μούσιος: Διγλωσσία
για το άνοιγμα των σχολείων

Για διγλωσσία που επικρατεί ως προς το άνοιγμα των σχολείων έκανε λόγο ο κ. Απόστολος Μούσιος τονίζοντας πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοινώνει νέα μέτρα προκειμένου αυτά να βοηθήσουν στο άνοιγμα των σχολείων, όμως η Επιτροπή των Επιδημιολόγων- Λοιμωξιολόγων δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση. Παράλληλα, μέλη της Επιτροπής εκφράζουν δημόσια τις προσωπικές τους απόψεις, γεγονός που προκαλεί σύγχυση και προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα. «Τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι κλειστά από τις 16 Νοεμβρίου, μεσολάβησαν και οι διακοπές και σε λίγο θα πλησιάζουμε τους δύο μήνες που οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές και οι μαθητές απέχουν από τις σχολικές τάξεις. Γίνονταν τηλεκπαίδευση όλο αυτό το διάστημα. Σαφέστατα πάνω απ’ όλα είναι η προάσπισης της δημόσιας υγείας, των μαθητών και πολιτών.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Απ. Μούσιος

Το ιικό φορτίο φαίνεται πως υπάρχει ακόμη στην περιοχή μας και χρειάζεται προσοχή στο άνοιγμα των σχολείων. Είναι αυτονόητο ότι ο φυσικός χώρος των μαθητών είναι η σχολική τάξη και πρέπει να επιστρέψουν με βασική προϋπόθεση να είναι ασφαλείς μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, γιατί η σχολική μονάδα είναι ο σύνδεσμος στην κοινωνία. Όμως παρατηρείται μια διγλωσσία τελευταία. Ανακοινώνεται από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ότι τα σχολεία θα ανοίξουν, η Επιτροπή δεν έχει αποφασίσει, το μόνο που χρειάζεται η κοινωνία και οι πολίτες που είναι εγκλειστοι κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες είναι ένα νέφος προσωπικών γνωμών», τόνισε ο κ. Μούσιος.
Συνέχισε δε, εξηγώντας, πως «Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι τα στοιχεία θα δείξουν εάν και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, όμως παραθέτουν δημόσια και την προσωπική τους γνώμη και όλοι είμαστε κλεισμένοι και παρατηρούμε επιδημιολόγους να λένε ατομικούς χρησμούς για το τι θα γίνει. Υπάρχει σύγχυση στους πολίτες κι αυτό είναι το τελευταίο που χρειαζόμαστε όλοι». Ο κ. Μούσιος υπογράμμισε πως όταν θα υπάρξει μία και συγκεκριμένη άποψη και θέση των επιστημονικών δεδομένων τότε αυτή να δίνεται στους πολίτες για το πότε θα επιστρέψουν στο σχολείο οι μαθητές, για να αποφευχθεί ο προβληματισμός και η σύγχυση που επικρατεί.

«Θα υπάρχουν νέα προβλήματα»

Βέβαια, ο πρόεδρος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας μίλησε και για τα προβλήματα που διαφαίνονται και τα είχε τονίσει ο συνδικαλιστικός φορέας του κλάδου των εκπαιδευτικών, πως θα πρέπει να υπάρχει λιγότεροι μαθητές ανά τάξη και να αξιοποιηθούν οι χώροι σε κάθε σχολείο για την επίτευξη αυτού, γεγονός που δεν έχει συμβεί. Επιπλέον, ο κ. Μούσιος διαβλέπει πως θα υπάρξει ζήτημα και με τον επαρκή αερισμό των αιθουσών, λόγω των καιρικών καταστάσεων, ενώ αυτές θα επηρεάζουν και τους χώρους των διαλειμμάτων, που θα πρέπει να γίνονται ξεχωριστά.
Στο κομμάτι τώρα της τηλεκπαίδευσης ο κ. Μούσιος σημείωσε πως αυτή λειτουργεί επικουρικά στο εκπαιδευτικό έργο και δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Επεσημανε πως το τρίμηνο για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας ολοκληρώνονταν στις 10 Δεκεμβρίου και οι γονείς έλαβαν με email τις βαθμολογίες των παιδιών τους και θα έχουν τη δυνατότητα κι εκείνοι, όταν ανοίξει το σχολείο, να το επισκεφθούν και να πάρουν τους βαθμούς.
Υπογράμμισε όμως πως κι εδώ θα πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός και να δει το Υπουργείο την ύλη σε συνεργασία με τους συντονιστές εκπαίδευσης για τη νέα χρονιά, ως προς το ποια διδακτικά αντικείμενα πρέπει να επαναληφθούν στην επόμενη τάξη. «Ειδικά στις μικρές τάξεις και οι γονείς πρέπει να είναι κοντά στους μαθητές, αλλά δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι έχουμε βάλει τα παιδιά πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Τα παιδιά από τη φύση τους πρέπει να ισορροπούν ψυχολογικά, να κοινωνικοποιούνται και να δημιουργούν σχέσεις αλληλεγγύης και ανθρωπιάς στο σχολικό περιβάλλον και μετά είναι το σχολικό πρόγραμμα και η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων», σημείωσε. Τέλος, σχολίασε πως έπρεπε να είχε γίνει στρατηγική επιλογή ενίσχυσης των μαθητών με υπολογιστές και τάμπλετ όπως και του σχολικού δικτύου και κάθε μαθητής να ενισχύονταν με ένα τάμπλετ στο Δημοτικό, το οποίο θα το είχε στην εκπαιδευτική πορεία. Έτσι τμηματικά, όλοι οι μαθητές κάθε χρόνο, θα μπορούσαν να είχαν μια ηλεκτρονική συσκευή για να τους βοηθά στο διάβασμά τους.

Μαρία Γιαννουλή: Δεν υπάρχει δίαυλος
επικοινωνίας με το Υπουργείο Παιδείας

Χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση είναι και οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την πρόεδρο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή να σχολιάζει πως «οι απόψεις των ειδικών είναι τριχοτομημένες. Υπάρχει μια ομάδα που λέει για τις 8 ή 11 Ιανουαρίου, άλλοι λένε να ανοίξουν τα Δημοτικά πρώτα κι άλλοι εκφράζουν έντονο προβληματισμό και κάνουν λόγο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κι εμείς μαθαίνουμε μέσα από τα ΜΜΕ, δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με το Υπουργείο. Είμαστε απλοί θεατές των εξελίξεων».


Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας Μαρία Γιαννουλή
Η κ. Γιαννουλή σημείωσε πως το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε ένα σχέδιο επαναφοράς μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές αίθουσες, αποδέχθηκε την πρόταση της ΟΛΜΕ για μαζικά επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλους εκπαιδευτικούς και μαθητές, όμως δεν φτάνει αυτό μόνο για το Λύκειο, πρέπει να γίνει και για το Γυμνάσιο, ενώ οι διεκδικήσεις για μείωση μαθητών ανά σχολική τάξη, για πρόσληψη εκπαιδευτικών, πρόσληψη περαιτέρω προσωπικού καθαριότητας και επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών είναι ακόμη στο τραπέζι και δεν έχουν υλοποιηθεί.
«Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα κι ας μην ξεχνάμε πως ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι 50 και άνω», σχολίασε η κ. Γιαννουλή. Τέλος, στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας σημείωσε πως είναι ένα σωστό και καλό μέτρο για να συνεχιστεί η εκπαίδευση εν τω μέσω μίας πανδημίας, όμως η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Υπογράμμισε δε, πως η ΕΛΜΕ είναι κάθετα αντίθεση στην ηλεκτρονική βαθμολόγηση, καθώς δεν μπορεί να αξιολογηθεί σωστά ένα παιδί που έχει πρόβλημα σύνδεσης, που το σύστημα το «πετάει» έξω, ή που δεν έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό για να παρακολουθήσει το εξ αποστάσεως μάθημα. «Δεν θα προχωρήσουμε σε αυτή την αξιολόγηση», κατέληξε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.