Δάσκαλοι: Έμφαση στα προβλήματα της εκπαίδευσης και στις ευθύνες του υπουργείου

Μετά την απόφαση του Εφετείου που έκρινε παράνομη την απεργία - αποχή

Νέα πραγματικότητα δημιουργεί η απόφαση του Εφετείου που κήρυξε παράνομη την απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση και κάθε παράβασή της προβλέπει ποινή 3000 € και οι δάσκαλοι βρίσκονται στη διαδικασία να αποφασίσουν πως θα συμμετάσχουν στην αξιολόγηση.

Για το λόγο αυτό έγινε σήμερα το απόγευμα στο Βόλο έκτακτη γενική συνέλευση του Συλλόγου, παρουσία του Θανάσης Κικινή προέδρου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ δήλωσε ότι υπάρχει μια πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί, αυτή τη στιγμή του Δ.Σ της Ομοσπονδίας λέει ότι δεν θα επαναπροκηρύξουμε απεργία – αποχή, γιατί το θεωρούμε ατελέσφορο και είναι κάτι που θα τελειώσει σε μικρό διάστημα και πάλι.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ένας συντεταγμένος τρόπος στάσης μέσα στις σχολικές μονάδες και στις διαδικασίες της αξιολόγησης, ώστε να αναδεικνύονται τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης και οι ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και να μην πέφτουν όλα τα «φώτα» πάνω στους εκπαιδευτικούς.
«Αυτό θα προσπαθήσουμε μέσα από τις διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων στο επόμενο χρονικό διάστημα, να αναδείξουμε την πραγματικότητα που προσπαθεί να κρύψει το υπουργείο Παιδείας», τόνισε ο πρόεδρος της ΔΟΕ.

Ο κ. Κικινής εξήγησε ότι οι εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν στην αξιολόγηση με έναν τρόπο, που θα αποφασιστεί από τους Συλλόγους Διδασκόντων, με γνήσιες διαδικασίες αποτύπωσης της πραγματικότητας.

«Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας, ενώ θα μπορούσε να έχει προσέλθει σε έναν δημιουργικό διάλογο μαζί μας, δεν το έκανε. Οι θέσεις μας κατατέθηκαν από την πρώτη στιγμή. Η πρώτη απεργία – αποχή έγινε τον Φεβρουάριο και η τελική απόφαση του Σεπτεμβρίου είναι επανάληψη, αυτής του Φεβρουαρίου. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα και βλέποντας το μέγεθος της αντίδρασης, θα μπορούσε να συζητήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν το έκανε και είναι μεγάλο πρόβλημα», επισήμανε ο πρόεδρος των δασκάλων.
Από κει και πέρα, τόνισε, οι θέσεις που έχει ο κλάδος είναι σαφέστατες και το υπουργείο Παιδείας φέρνει ένα σύστημα το οποίο αποπροσανατολίζει από την ουσία της εκπαιδευτικής πράξης, διώχνοντας το ενδιαφέρον για τη βελτίωση των συνθηκών μέσα στη σχολική μονάδα και «φωτίζει» σημεία που αποκρύπτουν τις δικές του ευθύνες σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων και αυτό που κινδυνεύουν να πάθουν τα σχολεία είναι να χωριστούν σε κατηγορίες, ανάλογα με τις επιδόσεις και πως αυτές θα ερμηνευτούν, ώστε να συνδεθούν με μοντέλα που έχουμε δει να αποτυγχάνουν σε χώρες της Ευρώπης, τα οποία είναι μοντέλα κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και διαφοροποιημένης χρηματοδότησής τους.

Σύμφωνα με τον κ. Κικινή, ο νόμος 4823 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές μονάδες να αναζητήσουν πόρους στην ελεύθερη αγορά, πράγμα το οποίο για τους εκπαιδευτικούς είναι προβληματικό και φοβούνται ότι η εκπαίδευση πηγαίνει προς ένα άλλο μοντέλο που δεν έχει να κάνει με την ίδια των εκπαίδευση.
Θέση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας είναι υπέρ της αξιολόγησης με μια καθαρά παιδαγωγική διαδικασία, που θα βελτιώσει το έργο μέσα στα σχολεία και ο πρόεδρος τόνισε ότι για να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να αξιολογηθούν τα πάντα, όπως ακόμη και σήμερα 40 μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων σε πολύ μεγάλο μέρος των σχολείων γίνεται συγχώνευση τμημάτων, ότι τα κτίρια είναι άσχημα σε πολλές περιπτώσεις, τα βιβλία που εν έχουν αξιολογηθεί ποτέ από την ίδια την Πολιτεία ή ότι κάθε χρόνο δεν υπάρχει σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες. «Δε λέμε ότι θα πρέπει να μη δούμε τις ευθύνες και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, αλλά όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν σε μια συνάρτηση που να μην είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί ια κάθε δεινό της εκπαίδευσης.

Το θέμα της πανδημίας
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ αναφορική με την πανδημία τόνισε ότι οι σοβαρές επιφυλάξεις που εξέφρασαν οι εκπαιδευτικοί από την αρχή, συνεχίζουν να ισχύουν, με την έννοια ότι η μέριμνα που θα έπρεπε να υπάρξει από το υπουργείο Παιδείας θα ήταν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών μέστα στα τμήματα.
Όπως είπε ον Μάιο που λειτούργησαν ξανά τα σχολεία, θεωρούνταν εκ του ουκ άνευ ότι οι μαθητές θα έπρεπε να είναι 15, γι αυτό πήγαν στην εκ περιτροπής λειτουργία. Όπως αυτό έφυγε στη συνέχεια και έφτασε να θεωρείται θετικό να υπάρχουν ακόμη και 25-27 μαθητές στα τμήματα.
«Μέχρι τώρα δεν είχαμε έξαρση των κρουσμάτων, όπως και άλλες χρονιές, γιατί τα παράθυρα είναι ακόμη ανοιχτά και δεν είναι ίδια η διαχείριση. Τώρα τα πράγματα αρχίζουν να ζορίζουν και βλέπουμε αύξηση των κρουσμάτων.
Δεν θέλουμε να γίνει, αλλά φοβόμαστε ότι όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα θα είναι χειρότερα, γιατί ούτε το προσωπικό καθαριότητας είναι σταθερό και έχουμε όχι πλήρη κάλυψη των σχολικών αναγκών, ούτε ο αριθμός μαθητών στα τμήματα είναι αυτός που πρέπει να είναι», επισήμανε ο κ. Κικινής.

Ο πρόεδρος των Δασκάλων Μαγνησίας
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Απόστολος Μούσιος τόνισε ότι έχει ανοίξει από πλευράς ΔΟΕ ένας κύκλος έκτακτων γενικών συνελεύσεων αι το Σάββατο θα γίνει ολομέλεια προέδρων για να συζητηθεί το θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, για να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις.

«Πιστεύω ότι το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να κινηθεί στην κατεύθυνση για να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο, ποιοτικό και αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο. Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση, η οποία θα λύνει προβλήματα και δεν θα δημιουργεί. Δυστυχώς το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί για τακτική, για να λύσει προβλήματα εκπαιδευτικά μέσω δικαστικών αιθουσών», τόνισε ο κ. Μούσιος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης, ούτε μπορούν να περιμένουν, διότι επιζητούν λύσεις εδώ και τώρα, αλλά πάντοτε λύνονται, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου διαλόγου εκπαιδευτικών, κοινωνικών και πολιτικών θεμάτων.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.