Γ. Ξηραδάκης: Μπορεί το λιμάνι του Βόλου να σταθεί ανάμεσα σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Τόνισε ο Βολιώτης ναυτικός οικονομολόγος στο Ράδιο ΕΝΑ

Το γεγονός ότι το λιμάνι του Βόλου μπορεί να σταθεί ανάμεσα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τη δραστηριοποίησή του σε άλλα προϊόντα η συμπληρωματικά στα κοντέινερ που πρέπει να διακινηθούν σε όλη τη χώρα μέσω logistics center στη Θεσσαλία, τόνισε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Γιώργος Ξηραδάκης ναυτιλιακός οικονομολόγος και υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ.
Ο κ. Ξηραδάκης χαιρέτισε τον διεθνή διαγωνισμό για ιδιωτικοποίηση ποσοστού του λιμανιού Βόλου και είπε ότι υπάρχει περιθώριο να αναπτυχθεί, καθώς η Ελλάδα με την ακτογραμμή μπορεί να αποτελέσει την ακτογραμμή εισόδου προϊόντων, γιατί με τις υποδομές που έχουν χαραχτεί και είναι να γίνουν μπορεί να τροφοδοτεί πολύ πιο φθηνά την κεντρική, την ανατολική, ακόμη και τη βόρεια Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη στο Βόλο υπάρχει ένα πολύ ωραίο λιμάνι στην πόλη, αλλά υπάρχουν περιορισμοί στο πως θα μπορέσει να λειτουργήσει. Ο Οργανισμός Λιμένος έπρεπε να κάνει ένα σχέδιο για να αναπτυχθεί το λιμάνι είτε προς τον τουριστική, είτε στην εμπορική ή στο στρατιωτική κατεύθυνση.
«Όταν όμως τους λένε από πάνω τώρα θα γίνει ιδιωτικοποίηση ή ΣΔΙΤ τα τελευταία 10 χρόνια έχουν χαθεί. Χαιρετίζω που πάμε να κάνουμε έναν διεθνή διαγωνισμό, γιατί έχουμε δει ιστορικά ότι η διαχείριση σε τοπικό επίπεδο ενός λιμανιού που έχει τις δυνατότητες ανάπτυξης στο διεθνές στερέωμα, δεν μπορεί να γίνει από μάνατζερς ή μικρές ομάδες που δεν έχουν σχέση με τη διαχείριση των λιμανιών», σημείωσε ο συμπολίτης.

Η Ελλάδα μπορεί να τροφοδοτεί την Ευρώπη
Για το αν το λιμάνι του Βόλου μπορεί να ανταπεξέλθει τη στιγμή που τα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη, ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι στο λιμάνι του Ρότερνταμ δραστηριοποιούνται 25 λιμενικοί κολοσσοί και η Ελλάδα με την ακτογραμμή μπορεί να αποτελέσει την ακτογραμμή εισόδου προϊόντων από την ανατολή, τη δύση, ακόμη και την Αμερική, γιατί με τις υποδομές που έχουν χαραχτεί και είναι να γίνουν μπορεί να τροφοδοτεί πολύ πιο φθηνά την κεντρική, την ανατολική, ακόμη και τη βόρεια Ευρώπη.
«Συνεπώς έχουμε τη δυνατότητα όχι να κάνουμε δύο μεγάλα λιμάνια, αλλά 10 λιμάνια και πρέπει να ξέρουμε ότι το κάθε λιμάνι δεν δραστηριοποιείται στα ίδια προϊόντα. Ο Πειραιάς δραστηριοποιείται στα κοντέινερ, μπαίνει στη μεταφορά αυτοκινήτων και στα κρουαζιερόπλοια. Ο Βόλος μπορεί να μπει σε μια άλλη αγορά με άλλα φορτία, ακόμη και σε κοντέινερ συμπληρωματικά γιατί τα κοντέινερ πρέπει να διακινηθούν σε όλη τη χώρα και θα έρχονται στο Βόλο για να τροφοδοτούν τα διαμετακομιστικά κέντρα (logistics centers) που πρέπει να γίνουν 10 στη Θεσσαλία, για να βρεθούν χιλιάδες θέσεις και να μη φεύγουν οι Έλληνες στο εξωτερικό», σημείωσε ο κ. Ξηραδάκης.

Ο ίδιος είπε ότι έχουμε αποτύχει να δημιουργήσουμε διαμετακομιστικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ή θα αξιοποιήσουμε τα μέρη που έχουμε ή θα καθίσουμε να τρώμε τις σάρκες μας και δεν θα κάνουμε τίποτα.

Ο κ. Ξηραδάκης εκτίμησε ότι είναι θέμα χειρισμών του ΤΑΙΠΕΔ, του Υπερταμείου και της οικονομικής διπλωματίας της χώρας αν το λιμάνι του Βόλου προσελκύσει επενδυτές. Ο ίδιος πήγε με τον υφυπουργό Εξωτερικών για την οικονομική διπλωματία κ. Κ. Φραγκογιάννη στην Βρετανική πρεσβεία, ανάλογες κινήσεις έχουν γίνει από άλλα στελέχη της κυβέρνησης, ο υπουργός Ναυτιλίας και στελέχη επικοινωνούν την ανάγκη προσέλκυσης επενδυτών και χαρακτήρισε «καλή ώρα» την περίοδο που βγαίνει ο διαγωνισμός, καθώς είμαστε 2-3 εξάμηνα πίσω από την οριοθέτηση της χώρας να πάρει την επενδυτική βαθμίδα και τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει δραστηριοποίηση όλων των τοπικών φορέων στην κατεύθυνση ότι ο Βόλος θέλει την ανάπτυξη στο λιμάνι.
«Φρονώ ότι το λιμάνι του Βόλου μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας μας στην εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης, είναι μια εποχή που πρέπει να τρέξουμε, παρόλο που βρισκόμαστε σε εμπόλεμη περίοδο και το πιο σημαντικό είναι να διατηρηθεί η ασφάλειά μας», σημείωσε ο Βολιώτης σύμβουλος επενδύσεων και Ναυτιλίας.

Σκέψεις για το καύσιμο στη Ναυτιλία
Για την κίνηση πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ο κ. Ξηραδάκης ανέφερε ότι όταν επιλεγεί η Ναυτιλία θα κινείται με LNG ή άλλο καύσιμο, θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο στην Ελλάδα και παγκοσμίως.
Όπως είπε, στην Ελλάδα υπάρχει μια κινητικότητα να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε το καύσιμο κυρίως των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με υδρογόνο και επειδή τρέχει πολύ η τεχνολογία κανένας δεν μπορεί να το αποκλείσει. Αυτό σημαίνει ότι αν υπάρχουν σταθμοί LNG θα πρέπει να δημιουργηθεί και υδρογόνου και να χτιστούν πλοία για να το μεταφέρουν…
Ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι τα νέα πλοία έχουν κινητήρες πετρελαίου, που είναι υβριδικοί σε συνδυασμό με ηλιακή η αιολική ενέργεια και σε κάθε περίπτωση υπάρχουν και μικρότερα πλοία που μπορούν να κινούνται με LNG, αλλά η μεγάλη προσπάθεια γίνεται στο πως θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε κάποια άλλα καύσιμα όπως η μεθανόλη ή το υδρογόνο, ωστόσο είμαστε ακόμη πολύ μακριά για την απόλυτη υποκατάσταση του πετρελαίου.
Τέλος, ανέφερε ότι η τάση που επικρατεί παγκοσμίως για να μειωθεί η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων και το κόστος, είναι να μειωθεί η ταχύτητα των πλοίων.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.