Θαν. Μόρας: «Ασφυξία» στη Διεύθυνση Μεταφορών λόγω έλλειψης εξεταστών

Αύξηση του αριθμού εξεταστών ζητά η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας

Ασφυκτιά η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Μαγνησίας από την έλλειψη εξεταστών υποψηφίων οδηγών, με αποτέλεσμα όσοι είναι να βγάλουν δίπλωμα να περιμένουν δύο εβδομάδες με έναν μήνα για να δώσουν εξετάσεις. Επειδή υπάρχουν υπάλληλοι της Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων που θέλουν να περάσουν σεμινάρια για να γίνουν εξεταστές που θα εξετάζουν υποψήφιους μετά το ωράριο, στάλθηκε επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών για αύξηση του αριθμού τους, ενώ με την εφαρμογή του νέου νόμου που θα μπορούν να γίνουν εξεταστές υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, η κατάσταση αναμένεται να εξομαλυνθεί.

Για το θέμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ ο περιφερειακός σύμβουλος και εκπαιδευτής οδηγών κ. Θανάσης Μόρας, ο οποίος είπε ότι στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Μαγνησίας, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με το θέμα των υπαλλήλων, ο αριθμός των οποίων μειώνεται, λόγω συνταξιοδοτήσεων και υπάρχει μεγάλος όγκος δουλειάς.
Ο ίδιος ανέφερε ότι από τους εξεταστές, εννέα έχουν φύγει με συνταξιοδότηση από το 2016, σε σύνολο 21 υπαλλήλων και όσο μειώνεται ο αριθμός των εξεταστών μειώνεται και ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών που μπορούν να εξετάσουν οι εναπομείναντες εξεταστές.

Επί του πρακτέου αυτό σημαίνει ότι μεγαλώνει ο όγκος των υποψήφιων οδηγών που πρέπει να δώσουν εξετάσεις, είτε για ερασιτεχνικά διπλώματα (μοτοσικλέτας, αυτοκινήτου), είτε για επαγγελματικά διπλώματα, όπου το πρόβλημα είναι ακόμη πιο σοβαρό.
Ο κ. Μόρας εξήγησε ότι ενώ έβγαιναν 20 εξεταστές πέντε φορές, τώρα θα βγουν πέντε φορές 10 εξεταστές, οπότε μειώνεται ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών.
Ο περιφερειακός σύμβουλος εξήγησε ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθεί χρυσή τομή των αναγκών που υπάρχουν, ώστε όλοι να μπορούν να εξυπηρετηθούν, γιατί το δίκυκλο το χρειάζεται κάποιος ενδεχομένως για να πάει να δουλέψει, το αυτοκίνητο το χρειάζεται για την καθημερινότητα μπορεί και για τη δουλειά του, ο επαγγελματίας πρέπει να εργαστεί και ο νέος 17 χρονών, με την αλλαγή του νόμου, μπορεί να πάρει το δίπλωμα για να οδηγήσει το αυτοκίνητό του.

“Στη Ν. Μαγνησίας υπάρχει μια συνεργασία της υπηρεσίας με τους εκπαιδευτές, ανακοινώνεται κάθε εβδομάδα πόσες φορές θα βγουν οι εξεταστές και οι σχολές προσαρμόζουν τους δικούς τους υποψηφίους για τις εξετάσεις. Η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται εδώ και χρόνια, με τις απεργίες των υπαλλήλων και στη συνέχεια με την πανδημία, με αποτέλεσμα ο όγκος που πρέπει να εξυπηρετηθεί να είναι τεράστιος”, τόνισε ο κ. Μόρας.
Ένας υποψήφιος οδηγός, που έχει ολοκληρώσει την θεωρητική εκπαίδευση και τα μαθήματα οδήγησης, για να δώσει εξετάσεις για δίπλωμα μπορεί να περιμένει από δύο εβδομάδες μέχρι και έναν μήνα, ενώ οι εκπαιδευτές προσαρμόζουν τα μαθήματα, ώστε να μην υπάρχει αυτή η πολύ μεγάλη αναμονή μέχρι να δώσει εξετάσεις ένας υποψήφιος.

Ωστόσο ανέφερε ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Το υπουργείο Μεταφορών ναι μεν έχει κάνει αλλαγές στο κομμάτι των Σχολών Οδηγών και έχει βοηθήσει η κυβέρνηση, στο να μπορέσουν να δουλέψουν, με τις αλλαγές των νόμων και των εξετάσεων, από κει και πέρα όμως, με το έγγραφο που έστειλε το υπουργείο Μεταφορών για να περάσουν σεμινάρια υπάλληλοι ώστε να γίνουν εξεταστές, ζήτησαν από το Ν. Μαγνησίας ένα άτομο, που ισοδυναμεί με μηδέν, για τις ανάγκες που υπάρχουν και τη στιγμή που έχουν αποχωρήσει εννέα άτομα…

Για το λόγο αυτό η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κα Κολυνδρίνη έστειλε επιστολή στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ξιφαρά, ότι λόγω του όγκου δουλειάς, του ότι κλείνει η υπηρεσία Μεταφορών κάθε Τετάρτη για να εξετάζουν εντός ωραρίου οι εξεταστές του υποψήφιους οδηγούς, θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των υπαλλήλων (της υπηρεσίας ή της Περιφερειακής Ενότητας που μπορεί να είναι σε άλλη υπηρεσία) που θα κάνουν σεμινάριο για να βγουν νέοι εξεταστές και θα εργάζονται εκτός ωραρίου μετά το πέρας της δουλειάς τους, για να διευκολυνθεί η κατάσταση.
Ο κ. Μόρας επισήμανε ότι ο νόμος προβλέπει οι εξεταστές να είναι από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αλλά δεν ξεκίνησε η εφαρμογή του ακόμη, που αν εφαρμοστεί αναμένεται να βελτιώσει αισθητά τα πράγματα.

Ό,τι πιο χαζό και τρελό το παιχνίδι θανάτου των εφήβων
Αναφερόμενος στο παιχνίδι θανάτου των εφήβων που πέφτουν στις ρόδες διερχόμενων αυτοκινήτων για να ανεβάσουν βίντεο στο tik tok, ο κ. Μόρας ανέφερε ότι δεν το έζησε, αλλά ξαφνιάστηκε όταν είδε τα ρεπορτάζ στα κανάλια.
Όπως είπε στην αρχή δεν πίστευε ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά βλέπει ότι το θέμα έχει πάρει πολύ μεγάλη διάσταση, δεν έχει δει ανάλογο βιντεάκι και θεωρεί ό,τι πιο χαζό θα μπορούσε να γίνει.
“Δεν είναι εκεί η μαγκιά, ούτε η ζωή θεωρείται παιχνίδι κανενός και η υγεία ενός παιδιού δεν είναι σωστό να κρέμεται από τα αντανακλαστικά ενός οδηγού”, τόνισε και διερωτήθηκε τι θα είναι αν είναι ένας μεγάλος άνθρωπος που δεν μπορέσει να αντιδράσει άμεσα η στο τιμόνι βρίσκεται ένας άπειρος οδηγός.
“Είναι ότι πιο χαζό και ότι πιο τρελό έχω ακούσει, δεν περίμενα ποτέ ότι η ζωή μας θα γίνει ένα παιχνίδι και πρέπει άμεσα να σταματήσει”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μορας ανέφερε ότι δεν έγραψε τίποτα για το συγκεκριμένο θέμα, γιατί δεν θέλει να το διαφημίσει, γιατί όσο το λέμε, γίνεται ευρέως γνωστό και ίσως καταλήξει να γίνει μόδα…

Τέλος, αναφερόμενος στο πρόβλημα των οδηγών και της συμπεριφοράς τους ειδικά στους κυκλικούς κόμβους, ο Θ. Μόρας ανέφερε ότι έχουν βελτιώσει πολύ τη ροή κυκλοφορίας, χρειαζόταν και είναι προς το καλύτερο, αλλά δεν είναι για να μπαίνουν οι οδηγοί με ταχύτητες 50 χλμ., σεβόμενοι πάντα της διαβάσεις πεζών και τους πεζούς, σε όποια κατεύθυνση και λωρίδα κυκλοφορίας και αν κινούμαστε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.