Θρ. Σταυριδόπουλος: «Στην κορυφή των περιφερειακών λιμανιών ο Βόλος»

«Τη χρονιά που πέρασε υπήρξε σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών που αγγίζει το 56% σε σχέση με το 2014»

Θετικά αποτελέσματα έφεραν σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΒ κ. Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο ο συνδυασμός της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού και ο σχεδιασμός και συντονισμός, που επιτεύχθηκε με τις αποφάσεις του Δ.Σ., όπως τονίστηκε στο πλαίσιο της κοπής πίτας του ΟΛΒ που έγινε σε κέντρο εστίασης της πόλης, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου. Μάλιστα όπως τονίστηκε, τη χρονιά που πέρασε υπήρξε σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών που αγγίζει το 56% σε σχέση με το 2014, αλλά και μείωση των δαπανών κατά 20%».
Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων η υφυπουργός Οικονομικών κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, οι βουλευτές κ.κ. Α. Μεικόπουλος, Μ. Μπαλλής, Χ. Μπουκώρος, Κ. Στεργίου, η αντιπεριφερειάρχης κα Δωροθέα Κολυνδρίνη, η πρώην υφυπουργός υποδομών κ. Μ. Χρυσοβελώνη, η πρώην υφυπουργός υγείας κ. Ζέττα Μακρή, ο αντιδήμαρχος Βόλου κ. Α. Βεργής-Ζαρκάδας, η πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Ν. Καπούλα και άλλοι εκπρόσωποι φορέων και παρατάξεων, καθώς και πλήθος εργαζομένων.
Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Σταυριδόπουλος, « θυμάμαι πολύ καλά ότι πέρυσι είχαμε υποσχεθεί με την καινούργια χρονιά να παρουσιάσουμε το έργο του νέου Δ.Σ. και βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να το πραγματοποιήσω αυτό σήμερα, τονίζοντας τη συμβολή του συνόλου των εργαζομένων της ΟΛΒ ΑΕ και του συνόλου των μελών του Δ.Σ. για όσα καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε τη χρονιά που μας πέρασε. Και το τονίζω διότι ο συνδυασμός της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού, που όντως διαθέτει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, και ο σχεδιασμός και συντονισμός, που επιτεύχθηκε με τις αποφάσεις του Δ.Σ., έφεραν τα θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, στη χρονιά που μας πέρασε πετύχαμε σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών που αγγίζει το 56% σε σχέση με το 2014, αλλά και μείωση των δαπανών κατά 20%. Οι επιδόσεις αυτές φέρνουν τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου στην κορυφή των περιφερειακών λιμανιών και στοχεύουμε να συνεχίσουμε με θετικό πρόσημο και στο 2017.
Πριν αναφερθώ εν τάχει στα έργα που πραγματοποιήσαμε το 2016, θα ήθελα εκ μέρους του Δ.Σ. και των εργαζομένων να ευχαριστήσω όλους εκείνους που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το λιμάνι για τη συνεργασία τους με τη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και για τις περιπτώσεις που μας υπέδειξαν λάθη ή εσφαλμένες πρακτικές που είτε ήδη προλάβαμε να τις διορθώσουμε είτε ήδη μελετούμε να το πράξουμε. Σε αυτό λοιπόν το σημείο, ξεκινώ από τη Λιμενική Αρχή και του Πλοιάρχους των πλοίων και τους Ναυτικούς Πράκτορες, τα Ρυμουλκά, τους Πλοηγούς, αλλά και κάθε έναν που το αντικείμενό του συνδέεται με τη λειτουργία και τη χρήση του λιμένα.
Και τώρα ας δούμε τα πεπραγμένα του 2016
1. Στη χρονιά που μας πέρασε ολοκληρώθηκε το σύνολο του έργου για τη λειτουργία του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Λιμένων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων ISPS και εγκαινιάσθηκε το καλοκαίρι του 2016, και από τα τέλη του Σεπτεμβρίου ξεκίνησε σταδιακά η πλήρης εφαρμογή του. Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ περίπου και έχει αναβαθμίσει το λιμάνι μας ως προς τα διεθνώς απαιτούμενα standards. Ήδη, μάλιστα έχουμε δρομολογήσει τη διαδικασία για αντίστοιχη εφαρμογή και στην κεντρική προβλήτα, ώστε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε μικρά κρουαζιερόπλοια υψηλών προδιαγραφών, πάγιο αίτημα των επαγγελματιών .
2. Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση και η διαγράμμιση χώρων στον εμπορικό λιμένα, προϋπολογισμού 228.000 ευρώ. Το έργο τελικώς στοίχισε 126.000 ευρώ.
3. Στα πλαίσια παρεμβάσεων για την άμεση βελτίωση των παρεχόμενων στους χρήστες Υπηρεσιών επισκευάστηκε και επαναλειτουργεί πλέον, μετά από αρκετά χρόνια (από το 2012) ο γερανός 7, έργο αξίας 70.000 ευρώ περίπου. Επίσης, αναβαθμίστηκαν δύο μηχανικές αρπάγες (spreaders) για την ασφαλέστερη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, κόστους 10.000 ευρώ και
4. Ολοκληρώθηκε η κατασκευή τριών κιβωτίων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (pillars) για εξυπηρέτηση μεγάλων θαλαμηγών σκαφών, κόστους 23.000 ευρώ.
5. Επίσης, συνεργαστήκαμε με τον Δήμο Αλμυρού για την εγκατάσταση δύο κιβωτίων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (pillars), που χορηγήθηκαν από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, τα οποία τοποθετήθηκαν στην προβλήτα της Αμαλιάπολης.
6. Για την εξυπηρέτηση ποικίλλων αναγκών, προβήκαμε στην προμήθεια ενός καλαθοφόρου οχήματος, κόστους περίπου 20.000 ευρώ.
7. Στην προβλήτα Πευκακίων, μετά από υποδείξεις χρηστών, προχωρήσαμε στην διαμόρφωση πύλης για τον έλεγχο εισόδου και εξόδου των οχημάτων και τη φύλαξη του χώρου και άμεσα προχωράμε και σε διαγωνισμό για να αναληφθεί από εταιρία security ο επί 24ώρου βάσεως έλεγχος ασφάλειας του χώρου, υπολογιζόμενου κόστους έργου και υπηρεσίας περίπου 80.000 ευρώ.
8. Στο «κορδόνι», προχωρήσαμε στην αντικατάσταση των παλαιών τύπου λαμπτήρων με νέους λαμπτήρες τύπου LED χαμηλής κατανάλωσης, για να εξοικονομήσουμε ενέργεια και κόστος. Τοποθετήθηκαν 320 λαμπτήρες και το κορδόνι φωτίζεται πλήρως κάθε βράδυ. Το κόστος επέμβασης ανέρχεται στα 4.000 ευρώ, κόστος πολύ χαμηλό διότι οι εργασίες εκτελέστηκαν κυρίως από το δικό μας συνεργείο, αλλά η εξοικονόμηση που επιτεύχθηκε φτάνει το 75%.
9. Δεν θα παραλείψουμε να αναφερθούμε και στο έργο που αναλάβαμε για το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου όσον αφορά τη μέριμνα του πρασίνου και τη συντήρηση του πάρκου, κόστος ετήσιας υπηρεσίας περίπου 20.000 ευρώ, καθώς και υπηρεσία φύλαξης του χώρου, κόστους περίπου 19.000 ευρώ. Στον ίδιο χώρο όμως, ήδη τελειώνει και το έργο αντικατάστασης των φθαρμένων παιδικών παιχνιδιών με καινούργια κατάλληλα πιστοποιημένα. Στο σημείο αυτό, δε θα παραλείψω να τονίσω τη χορηγία του Ροταριανού Ομίλου Βόλου που μας δώρισε τα παιχνίδια και ο Οργανισμός ανέλαβε το κατασκευαστικό κομμάτι, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 18.000-20.000 ευρώ. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα το Ροταριανό Όμιλο για τη συμβολή του στην αναβάθμιση και φροντίδα του χώρου του πάρκου του Αγίου Κωνσταντίνου, ενός χώρου ανοιχτού στους δημότες που υπήρχε και υπάρχει για τους δημότες.
10. Αλλά και στην όμορφη περιοχή της Αγριάς, μεριμνήσαμε για την επείγουσα και άμεση αποκατάσταση της υποσκαφής σε τμήμα του παραλιακού μετώπου, κόστους 8.000 ευρώ.
11. Επίσης, αναθέσαμε τη σύνταξη Αρχιτεκτονικής Μελέτης για να δημιουργηθεί μια πρότυπη κατασκευή ήπιας στέγασης στους χώρους των παραλιακών τραπεζοκαθισμάτων ώστε να βελτιωθεί η εικόνα της παραλίας της Αγριάς. Ήδη, έχει εγκριθεί η μελέτη από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και έτσι ο Οργανισμός έχει συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
12. Τη χρονιά αυτή παρουσιάστηκε δυστυχώς μία υποσκαφή σημαντική στο ακρομώλιο του κυματοθραύστη του λιμανιού του Βόλου, η οποία είναι επικίνδυνη και απαιτεί σοβαρό έργο για την αποκατάστασή της. Η σχετική μελέτη ύψους 5.000 ευρώ συντάχθηκε άμεσα και προωθήσαμε το φάκελο έγκρισης του έργου με ταχείες διαδικασίες στο Υπουργείο Ναυτιλίας για να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Θυμίζω ότι λόγω επικινδυνότητας έχουμε αποκλείσει προσωρινά την πρόσβαση των περιπατητών στο ακρομώλιο. Αυτό είναι το πρώτο έργο που μας εγκρίθηκε για το 2017 από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το έργο αυτό θα προκηρυχτεί άμεσα και είναι προϋπολογισμού περίπου 230.000 ευρώ περίπου.
13. Στο ίδιο πρόγραμμα εντάχθηκε και εγκρίθηκε η αποκατάσταση του δαπέδου του προβλήτα Νο 2, προϋπολογισμού 115.000 ευρώ που επίσης άμεσα θα προκηρυχτεί στις αρχές του 2017 όπως επίσης έχουν ενταχθεί και υα προκηρυχθούν άμεσα και τα τρία επόμενα έργα:
14. Ανύψωση και ευθυγράμμιση σιδηροτροχιών για την οριζοντίωση κίνησης Ηλεκτροκίνητων γερανών του Ανατολικού κρηπιδώματος στην προβλήτα Νο 1, προϋπολογισμού 49.600 ευρώ.
15. Προμήθεια και τοποθέτηση προσκρουστήρων λιμένα Βόλου, προϋπολογισμού 99.200 ευρώ
16. Αναβάθμιση ηλεκτροκίνητων γερανών PEINER Νο 2 & Νο 3 μέσω της προσθήκης ρυθμιστών στροφών, προϋπολογισμού 100.000 ευρώ.
17. Μέσα στο 2017, πρόθεση του Οργανισμού είναι να προμηθευτούμε ένα ελαστιχοφόρο γερανό δυνατότητας ανύψωσης έως 10 ton για να αυξήσουμε τις δυνατότητες εξυπηρέτησης φορτίων.
18. Επίσης, πρόθεση του Οργανισμού είναι να προωθήσουμε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, τους φακέλους για τα έργα με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ, με πρώτο και σημαντικό για το περιβάλλον το έργο για τη λειτουργία φορτοεκφόρτωσης scrap.
19. Ακόμη, θα προωθήσουμε, πάντα σε συνεργασία και ενημέρωση με το ΤΑΙΠΕΔ και τα αρμόδιο Υπουργεία, το θέμα του 3ου προβλητα για να δημιουργήσουμε Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.) στο λιμάνι του Βόλου.
20. Τέλος, υπολογίζουμε μέσα στο 2017 να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη φιλικών στο περιβάλλον ενεργειακών πρακτικών με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων και αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων με λαμπτήρες μειωμένης κατανάλωσης
Υπήρξαν, όμως, και άλλες δράσεις εξίσου σημαντικές όπως :
 Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που έγιναν στο λιμάνι μας για θέματα ασφαλούς φορτοεκφόρτωσης με γερανούς, πυρασφάλειας και λειτουργίας του ISPS.
 Η ανακατασκευή των χώρων υγιεινής για την εξυπηρέτηση των χρηστών εντός του εμπορικού λιμένα και η εξεύρεση ικανού χώρου για τη στέγαση των επιθεωρητών του φορτίου.
 Η βελτίωση της ασφαλούς διακίνησης των επιβατών της κρουαζιέρας μέσω μικρών παρεμβάσεων.
 Η πρόβλεψη ξεχωριστής πύλης για τη είσοδο και έξοδο των πληρωμάτων ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία τους και να μην αναγκάζονται να κινούνται από την εμπορική πύλη στα Πευκάκια.
Ελπίζω ότι δεν έχω κουράσει, όμως εκτιμούμε ότι το λιμάνι του Βόλου έχει πάρα πολλές δυνατότητες ανάπτυξης και στόχος μας είναι να τις αναδείξουμε. Εκτός από όλα αυτά, θεωρούμε ότι ένα λιμάνι δεν έχει σκοπό αποκλειστικά και μόνο το κέρδος, διότι είναι και οφείλει να είναι φορέας πολιτισμικών αξιών. Για τον λόγο αυτό συνεργαστήκαμε με τη Μαγνήτων Κιβωτό και τη Μητρόπολή μας τον Ιούνιο της χρονιάς που μας πέρασε και πραγματοποιήσαμε τις εκδηλώσεις της Ναυτικής Εβδομάδας. Κατά τις εκδηλώσεις αυτές, δε θα παραλείψω να τονίσω τη βράβευση του Λ.Σ. για την προσφορά του στην ανθρώπινη ζωή από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας στην λιτή, δωρική μα τόσο ουσιαστική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο χώρο προ του ναού του Αγίου Κωσταντίνου όπου παρέστησαν και τιμήθηκαν ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας κος Δρίτσας και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Όπως επίσης δεν θα παραλείψω να υπογραμμίσω και την πολύ σημαντική συμμετοχή και παρουσία των πολιτών στις μουσικές και άλλες εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της Ναυτικής Εβδομάδας.
Ακόμη, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου σε συνεργασία με τη Μαγνήτων Κιβωτό, υποστήριξε την έκδοση του ημερολογίου του 2017 της Εταιρείας Θεσσαλικών Ερευνών, ενός πραγματικά καλαίσθητου θεματικού ημερολογίου αφιερωμένου στον τελευταίο λαϊκό θαλασσινό καλλιτέχνη της Μαγνησίας, τον Νικόλαο Χριστόπουλο.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου επιθυμεί να λειτουργεί με βάση τις συνέργειες και γι αυτό στοχεύει να προχωρήσει με πνεύμα εποικοδομητικής συνεργασίας σε κάθε επίπεδο με τους Ιδιωτικούς και Δημόσιους φορείς, διότι είναι σαφές ότι στη δύσκολη αυτή εποχή θετικά αποτελέσματα μπορούν να υπάρξουν μόνο όταν υπάρχει πνεύμα ομαδικό και διάθεση ειλικρινούς συνεργασίας».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.