Έρχονται τέσσερις παρεμβάσεις για τη λειτουργία του εμπορίου

Τη δημιουργία μητρώου επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, παρατηρητηρίου επιχειρηματικότητας, Κώδικα Δεοντολογίας και τη ριζική αναθεώρηση των διατάξεων περί τιμολόγησης αγαθών και συναλλακτικών σχέσεων εξήγγειλε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Δημήτρης Αυλωνίτης, μιλώντας στο 3ο Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής» για τα καταναλωτικά αγαθά και το λιανεμπόριο, με τίτλο «Facelift στο λιανεμπόριο».

Στο πλαίσιο του συνεδρίου αναλύθηκαν θέματα σχετικά με το προφίλ των καταναλωτών και το πώς αυτό άλλαξε στα χρόνια της κρίσης, τις μελλοντικές τάσεις της κατανάλωσης, τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν οι νέες τεχνολογίες στη διακίνηση, προώθηση και τοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά, την αξιοποίηση των συναλλακτικών data και, σε ό,τι αφορά τα logistics, τις επενδύσεις που προγραμματίζονται τα επόμενα χρόνια σε αποθηκευτικές υποδομές.

Αναλυτικότερα, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε στον Διευθυντή Σύνταξης της «Ν» Πλάτωνα Τσούλο, αναφερόμενος στο e-μητρώο, τόνισε ότι μέσω αυτού όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα θα είναι πιστοποιημένες και θα φέρουν ειδικό σήμα, κάτι το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων επιχειρήσεων και καταναλωτών και συνεπώς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στη συγκεκριμένη κατηγορία εμπορίου, που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.

Είναι όντως ο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενος κλάδος του εμπορίου, σημείωσε ο κ. Αυλωνίτης και «υποστήριξε ότι σιγά σιγά πρέπει να ξεφεύγουμε από αυτή την τεχνητή εν πολλοίς διάκριση επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου – εμπορικές επιχειρήσεις. Μιλάμε για εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες εξ ορισμού πλέον πρέπει να έχουν έναν ψηφιακό βραχίονα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπουργική απόφαση είναι στο στάδιο της σύνταξης και το μητρώο θα επιτρέπει στον καταναλωτή να γνωρίζει ότι κάποια επιχείρηση έχει συσταθεί νόμιμα, έχει ΑΦΜ, έχει αριθμό ΓΕΜΗ, έχει έναν νόμιμο εκπρόσωπο. «Νομίζουμε ότι αυτό θα βοηθήσει πολύ τον καταναλωτή να ξέρει από πού ψωνίζει στο λιανεμπόριο. Είναι η επόμενη παρέμβαση που θέλουμε να κάνουμε» επεσήμανε.

Πέραν όμως του ηλεκτρονικού μητρώου, ανακοίνωσε ότι θα δημιουργηθεί και παρατηρητήριο επιχειρηματικότητας, ενώ με κλαδικές μελέτες, αλλά και την αξιοποίηση των υφιστάμενων παρατηρητηρίων τιμών θα υπάρχει μια σφαιρική εικόνα για τα τεκταινόμενα στην αγορά.

Ερωτηθείς για τις καταχρηστικές συμπεριφορές επιχειρήσεων, αλλά και γενικότερα για τις πρακτικές τιμολόγησης των προϊόντων, ο κ. Αυλωνίτης σημείωσε ότι στο λιανεμπόριο και στον κλάδο των ειδών παντοπωλείου υπάρχει μία αυξανόμενη τάση συγκέντρωσης, η οποία πρέπει να εξετάζεται για ενδεχόμενες επιπτώσεις στον ανταγωνισμό όσον αφορά τόσο τις δυνητικές συμπράξεις για την τιμολόγηση όσο και τις σχέσεις που έχουν οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου με τους προμηθευτές τους.

Αν και -όπως είπε- η συγκέντρωση ειδικά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται να πλήττει τα συμφέροντα του καταναλωτή, καθώς -όπως ανέφερε- «με βάση τα στοιχεία που έχουμε εμείς στη διάθεσή μας, από τις τιμοληψίες δεν προκύπτουν ζητήματα αθέμιτων τιμολογήσεων». Ωστόσο, σημείωσε ότι θα πρέπει να δούμε το πόσο σημαντικό είναι το θέμα των «καθαρών» τιμών, δηλαδή τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και επιχειρήσεων λιανεμπορίου για την τοποθέτηση στο ράφι, για την προώθηση προϊόντων, πώς τιμολογούνται, αν εκεί υπάρχει και ένα στοιχείο παροχής υπηρεσίας από τον λιανέμπορο κ.ο.κ.

Στο ίδιο πλαίσιο, γνωστοποίησε ότι η συνεργασία του υπουργείου Οικονομίας με την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι διαρκής. Ως προς το θέμα των εκπτώσεων, σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει καμία διάθεση παρέμβασης στην περιοδικότητα των εκπτώσεων, «ούτε να αυξήσουμε ούτε να μειώσουμε τις ημέρες των εκπτώσεων». Ωστόσο, ανέφερε ότι θα συσταθεί μια επιτροπή δεοντολογίας στο υπουργείο Οικονομίας για θέματα λιανεμπορίου, ώστε αυτό το θέμα να συζητηθεί εκτενώς και με τις δύο πλευρές, δηλαδή και με τους καταναλωτές και με τους εμπόρους. «Κάναμε μία πρώτη διαβούλευση πριν από λίγους μήνες. Τα αποτελέσματα πρέπει να πω ότι ήταν μικτά. Δηλαδή κάποιοι ήταν ικανοποιημένοι με το υφιστάμενο πλαίσιο των εκπτώσεων, κάποιοι άλλοι όχι. Αυτό νομίζω πρέπει να το δούμε λίγο πιο σοβαρά και να οδηγηθούμε σε συναινετικές λύσεις» τόνισε ο κ. Αυλωνίτης.

Οι νέες ανάγκες των καταναλωτών

Το νέο πολυκαναλικό μοντέλο κατανάλωσης, ο πόλεμος των προσφορών, η πορεία της αγοράς και η στάση που πρέπει να κρατήσουν λιανέμποροι και προμηθευτές αποτέλεσαν τους βασικούς άξονες των συζητήσεων στα δύο πάνελ που περιλάμβανε η πρώτη ενότητα του συνεδρίου, με τίτλο «Η επιστροφή στην ανάπτυξη διαφοροποιεί τις ανάγκες των καταναλωτών». Ειδικότερα, στο πρώτο πάνελ, τον συντονισμό του οποίου ανέλαβε ο Πλάτων Τσούλος, Διευθυντής Σύνταξης της εφημερίδας «Η Ναυτεμπορική», στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η αλλαγή που προκύπτει στην καταναλωτική συμπεριφορά στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ειδικότερα, ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, αφού σχολίασε το πώς η κρίση άλλαξε το προφίλ, τις επιλογές και τις προτεραιότητες των καταναλωτών, αναφέρθηκε στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην εγχώρια αγορά, υπολογίζοντας την αξία του σε περίπου 6 δισ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου να πραγματοποιείται από εταιρείες που βρίσκονται στο εξωτερικό. Ο ίδιος εκτίμησε ότι έως το 2025 η αξία του digital θα διπλασιαστεί στα 12 δισ. ευρώ, προσθέτοντας ότι σε λιγότερο από ένα έτος τα φυσικά καταστήματα θα κληθούν να προσαρμοστούν σε ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον. Μάλιστα, ο ίδιος παρότρυνε τους λιανέμπορους να σταματήσουν να «ξοδεύουν χωρίς να επενδύουν» και να διαφοροποιήσουν τα συστήματα λειτουργίας ανά κανάλι δραστηριότητας (λιανική, χονδρεμπόριο, e-shop), σημειώνοντας ότι «πρέπει να δίνουμε εμπειρία στον καταναλωτή».

Την εκτίμηση ότι «σε τρία χρόνια το λιανεμπόριο δεν θα υπάρχει όπως σήμερα» εξέφρασε η κ. Μαριέλλα Τόμας, γενική διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, της Stanley Black & Decker Hellas ΕΠΕ, η οποία έκανε ειδική μνεία για τη νέα γενιά καταναλωτών, τους millenians (σ.σ.: όσους γεννήθηκαν μετά το 2000). Όπως σημείωσε η ίδια, «οι millenians λατρεύουν το κινητό τους, δεν πιστεύουν στις διαφημίσεις, δεν έχουν καμία ανοχή σε προβληματικές ηλεκτρονικές εφαρμογές (app), τους ενδιαφέρουν οι απόψεις των bloggers, είναι περισσότερο κοινωνικοί και δένονται περισσότερο με το brand. Δεν επιλέγουν μόνο το διαδίκτυο για να κάνουν τις αγορές τους, αλλά επιλέγουν και μικρότερα καταστήματα, εξέλιξη που έχει σηματοδοτήσει ήδη την πτώση των big boxes σε αγορές όπως η βρετανική. Οι millenians θέλουν το retail να τους προσφέρει αυτό ακριβώς που επιθυμούν».

Επιβεβαιώνοντας ότι οι μάνατζερ δεν αξιοποιούν κατάλληλα τα στοιχεία των ερευνών, η κ. Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, Chief Executive της Officer Client IQ, σημείωσε ότι υπάρχει «ανάγκη μορφοποίησης των δεδομένων στην κατεύθυνση της ταυτοποίησης των πελατών», κυρίως εξαιτίας του γεγονότος ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο διευρύνει την παρουσία του. Σύμφωνα με την ίδια, «το e-shop “κανιβαλίζει” το φυσικό κατάστημα σε ποσοστό περί το 10%-20%», ωστόσο -όπως εξήγησε- «αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, εάν προσμετρηθεί το γεγονός ότι ο καταναλωτής των omni channels (σ.σ.: πολυκαναλικό σύστημα αγορών) δαπανά πολύ περισσότερα χρήματα σε σχέση με τον single customer στο φυσικό κατάστημα. Επίσης, μέσα από τη σωστή διαχείριση και ανάλυση των data μπορούμε να εντοπίσουμε σε ποιες κατηγορίες προϊόντων συμβαίνει αυτός ο “κανιβαλισμός” ώστε να γίνουν διορθωτικές κινήσεις».

Στο μεταξύ, ερωτηθείς αναφορικά με τις τάσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά, ο κ. Νίκος Φλίγκος, γενικός διευθυντής Πωλήσεων & Διανομών Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας της Παπαστράτος ΑΒΕΣ, ανέφερε ότι χαρακτηρίζονται από τη σχέση: καταναλωτής – προϊόν – υπηρεσίες. Όπως εξήγησε ο ίδιος, η σχέση αυτή «εξανθρωπίζεται», καθώς τα τρία βασικά πεδία που τη διαμορφώνουν αφορούν: την ενίσχυση της εμπειρίας του «ταξιδιού» των καταναλωτών σε ένα κατάστημα, την καινοτομία που συναντά τις ανάγκες του καταναλωτή και την ειλικρίνεια και διαφάνεια στην επικοινωνία.

Στο δεύτερο πάνελ, τον συντονισμό του οποίου ανέλαβε η κ. Σοφία Εμμανουήλ, δημοσιογράφος της εφημερίδας «Η Ναυτεμπορική», η συζήτηση επικεντρώθηκε στην εικόνα της αγοράς της οργανωμένης λιανικής στο πλαίσιο και της παρουσίασης της έρευνας της Nielsen με τίτλο «Εξελίξεις στο Ελληνικό Λιανεμπόριο».

Ειδικότερα, «συγκρατημένα αισιόδοξο» χαρακτήρισε τον εγχώριο καταναλωτή η κ. Νικολέττα Σπερελάκη, Client Business Partner της Nielsen, τονίζοντας ότι το «value for money για τον καταναλωτή σημαίνει να κάνει καλό deal». Σχολιάζοντας την πορεία της αγοράς, η ίδια ανέφερε ότι «είναι η πρώτη φορά μετά το 2007 που η οργανωμένη λιανική τροφίμων – ποτών εμφανίζει ανάπτυξη όγκου πωλήσεων. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι υπάρχει τόνωση στην εγχώρια ζήτηση». Η κ. Σπερελάκη εκτίμησε ότι το 2018 θα κλείσει με αύξηση 2,5% στον συνολικό τζίρο της αγοράς. Όσον αφορά το 2019, οι πρώτες προβλέψεις αναμένουν έναν ελαφρώς πιο συγκρατημένο ρυθμό ανάπτυξης, με γνώμονα -όπως σημείωσε η ίδια- ότι «το στοίχημα του Σκλαβενίτη θα έχει ωριμάσει».

Την εκτίμηση ότι η συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ «αποτελεί φυσική εξέλιξη και θα συνεχιστεί» εξέφρασε ο κ. Σταμάτης Δαυίδ, Marketing & Communication Manager της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., ενώ γνωστοποίησε την πρόθεση της αλυσίδας Μασούτης να προχωρήσει σε νέες κινήσεις εξαγοράς. Ο κ. Δαυίδ υποστήριξε ότι το «φυσικό» κατάστημα θα υπερτερεί πάντα του ηλεκτρονικού, καθώς -όπως χαρακτηριστικά ανέφερε- «στο φυσικό κατάστημα πουλάμε και συναίσθημα. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις». Αναφορικά με την πορεία της εγχώριας οικονομίας, ο ίδιος σημείωσε ότι «είμαστε στην αρχή ενός νέου όχι ενάρετου οικονομικού κύκλου», εκτιμώντας ότι «θα περάσουν πολλά χρόνια για να μιλήσουμε για ανάπτυξη».

Πιο αισιόδοξη για το μέλλον στο οργανωμένο λιανεμπόριο ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, εμφανίστηκε η κ. Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Country Leader της P&G Ελλάς, σημειώνοντας ότι η ψυχολογία των καταναλωτών έχει αντιστραφεί. Η ίδια ερωτηθείσα σχετικά με τον «πόλεμο» των προσφορών που συντελείται στις αλυσίδες λιανικής ανέφερε ότι «ο Έλληνας εκτιμά τις προσφορές. Αυτό πρέπει να το θεωρούμε δεδομένο. Το ζητούμενο δεν είναι το εάν θα σταματήσουμε τις προσφορές, αλλά να εντοπίσουμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να αυξήσουμε την καταναλωτική πίτα και πώς να δώσουμε μεγαλύτερη αξία στον καταναλωτή», προσθέτοντας ότι «η απάντηση βρίσκεται στην καινοτομία».

Στη σπουδαιότητα της καινοτομίας στάθηκε και η κ. Ελένη Δομαζάκη, Head of Corporate Communication & Digital Marketing της Creta Farms, τονίζοντας ωστόσο ότι «δεν μπορείς να “φορέσεις” την καινοτομία στον πελάτη. Η καινοτομία πρέπει να εντοπίζει και να απαντάει στις ανθρώπινες ανάγκες». Η ίδια υποστήριξε επίσης ότι «ο καταναλωτής βγάζει offside τις εταιρείες που αγνοούν τις ανάγκες του», ενώ αναφερόμενη στο πεδίο των προσφορών η ίδια σημείωσε ότι «χρειάζεται μια νέα στρατηγική για τον καταναλωτή πίσω από τις προσφορές».

Από την πλευρά του ο κ. Νικόλας Γαλανόπουλος, Managing Director της NOBACCO και ιδρυτής του thetotalretail.com, υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν όρια μεταξύ digital και φυσικού καταστήματος, τονίζοντας ότι το e-commerce είναι εμπόριο κι όχι ένας βραχίονας αυτού.

Νέες τεχνολογίες και συναλλακτικά ήθη

Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν τα πάνω κάτω στα συναλλακτικά ήθη. Στη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου κυριάρχησε η παρουσίαση του κ. Κώστα Μάντζιαρη, Co-Founder & Managing Partner της REBORN, για το πώς η ψηφιακή οικονομία μετασχηματίζει το λιανεμπόριο (digital transformation). O ομιλητής τόνισε ότι οι καινοτόμες επιχειρήσεις του σήμερα θα ορίσουν τις καταναλωτικές προσδοκίες του αύριο, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της ταχύτητας λόγω της ανάγκης για μεγαλύτερη ανταπόκριση. Η στρατηγική του μέλλοντος, όπως είπε, βασίζεται στην αυτοματοποίηση, στη βάση δεδομένων και στην αόρατη συναλλαγή. Σύμφωνα με τον κ. Μάντζιαρη, το 2019 τα έξυπνα brands θα γνωρίζουν τους καταναλωτές καλύτερα από τους ίδιους τους εαυτούς τους, στη λογική του deep retail. Συν τω χρόνω θα οδηγηθούμε στη «μαγική παράδοση» προϊόντων όχι μόνο στο σπίτι, αλλά ακόμη και στο αυτοκίνητο, σε όποιο τόπο ορίσει ο πελάτης ακόμη κι αν δεν βρίσκεται… μέσα σε αυτό! Πάντως, όπως εκτίμησε, η αλλαγή σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του λιανεμπορίου δεν συντελείται με μεγάλα δομημένα πλάνα, αλλά με πολλές μικρές συνεχόμενες αναπροσαρμογές.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, με συντονιστή τον Γιάννη Ριζόπουλο, δημοσιογράφο/host TTC, o Φώτης Βασιλείου, CEO της White Space, έδωσε έμφαση στον ρόλο του branding. To πιο σημαντικό πράγμα στην τεχνολογία -όπως είπε χαρακτηριστικά- είναι πως «είμαστε τυφλοί στο μέλλον», υπογραμμίζοντας ότι η τεχνολογία δεν πρέπει να μας φοβίζει ούτε ο μετασχηματισμός, αλλά για να το κατανοήσουμε αυτό απαιτείται ιδιαίτερη κουλτούρα.

Η Ζήνα Μαυροειδή, διευθύνουσα σύμβουλος του e-Fresh.gr, αντέτεινε, ωστόσο, πως ίσως πρέπει να γίνουν μεγάλα βήματα στην καινοτομία. Αυτό που χρειάζεται, σημείωσε, είναι ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, άρα επαγγελματισμός σε κάθε διαδικασία του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθόσον η ευκολία για τον καταναλωτή αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της αποτελεσματικότητας.

Ο Νίκος Σαχίνης, Commercial Director της FMCG Division Entersoft, διαπίστωσε ότι οι τεχνολογίες εξαπλώνονται όλες μαζί στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που ζούμε και διαφέρει, απλώς, ο χρόνος υιοθέτησής τους. Ξεκαθάρισε ότι η επιστημονική καινοτομία που παρέχει λύσεις συνιστά τη σύγχρονη απόδοση της ελληνικής λέξης «τεχνολογία» (τέχνη+λόγος) σε σχέση με το λιανεμπόριο. Χαρακτήρισε εξόχως σημαντικό βήμα την ηλεκτρονική τιμολόγηση, έθεσε δε ως ζητούμενο για όλους το πώς θα εξοικονομηθούν πόροι με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

Οι επενδύσεις υποδομών στον κλάδο των logistics

Ο «χορός των επενδύσεων» στα logistics αναβαθμίζει τις δομές. Επ’ αυτού κινήθηκε η συζήτηση της 3ης ενότητας, την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος της «Ν» Φάνης Ζώης.

Ο Ελευθέριος Σαμαράς, διευθύνων σύμβουλος της DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, εκτίμησε πως οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου είναι σήμερα έτοιμες να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες του e-commerce. O ίδιος ανέφερε πως η κρίση επηρέασε πολλές επιχειρήσεις, αρκετές από τις οποίες έμειναν πίσω σε υποδομές, ενώ άλλες επένδυσαν, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δική του. Η DHL αναβάθμισε το κέντρο διαλογής στα Σπάτα το 2015 εν μέσω πολιτικών εντάσεων (δημοψήφισμα κ.λπ.), πήρε προβάδισμα και χειρίστηκε αυξημένους όγκους με πελατολόγιο απ’ όλα τα industries. Οι ταχυμεταφορές, τόνισε, δίνουν λύση και εναλλακτικές στον πελάτη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Γιώργος Κακουλάκης, πρόεδρος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, προέβλεψε ότι το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της Νότιας Ευρώπης και θα αλλάξει τον χάρτη και την οικονομική κλίμακα της χώρας. Τελειώνει η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός, το δυσκολότερο τμήμα με την εμβληματική γέφυρα στην Εκκάρα, και αυτόν το μήνα θα έχουμε πλήρη ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πειραιά – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Εθνική Στρατηγική για τον ΟΣΕ είναι η σιδηροδρομική σύνδεση με τα άλλα λιμάνια και τις βιομηχανικές ζώνες της χώρας. Λειτουργεί η σύνδεση με το λιμάνι Θεσσαλονίκης, επίσης λειτουργεί η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Εμπορευματικού Θριασίου με τον Λιμένα Ικονίου και έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση με το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Σε ό,τι αφορά τις βιομηχανικές ζώνες ήδη έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί η σιδηροδρομική σύνδεση στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, περνά στη φάση υλοποίησης για τη σύνδεση με τη Μότορ Όιλ και τις γύρω βιομηχανίες στους Αγ. Θεοδώρους Κορίνθου, ενώ γίνονται μελέτες για σύνδεση με ΕΛΠΕ, ΒΙΠΕ 1 και ΒΙΠΕ 2 Βόλου και λιμένα Βόλου, αλλά και με ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Κιλκίς.

Ο Καλλίνικος Καλλίνικος, εκτελεστικός αντιπρόεδρος στον Όμιλο Goldair, ανέφερε ότι για να επιτευχθεί η ανάπτυξη του κλάδου των logistics πρέπει να συμβάλουν όλοι στην επιτάχυνση των επενδύσεων, σε σιδηροδρόμους, εμπορευματικά κέντρα και διαχείριση λιμανιών. Ο ίδιος υπογράμμισε σκωπτικά ότι το Θριάσιο πέρασε από 40 κύματα και βρίσκεται σήμερα στο στάδιο λίγο πριν από την έναρξη των εργασιών, με «σφραγίδα» της Βουλής των Ελλήνων και της Ε.Ε.

Ο Αθανάσιος Ψαθάς, διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε., απαντώντας σε αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, δήλωσε ότι βαδίζουν με βάση τους όρους της προκήρυξης για το Θριάσιο «χωρίς ιδιαίτερη μεταχείριση». Το έργο, όπως είπε, αφορά έκταση 600 στρεμμάτων, 210.000 τ.μ. αποθήκες, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 βαγονιών τρένων και 400 φορτηγών αυτοκινήτων κάθε μέρα, ενώ πρόσθεσε ότι δημιουργούνται εκατοντάδες θέσεις εργασίας.

Ο Δημήτριος Σ. Κατσαδάκης, αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Ορφεύς Βεϊνόγλου Α.Ε., υπογράμμισε ότι οι πυλώνες της ανάπτυξης είναι η τεχνολογία και οι υποδομές. Η εταιρεία του διαθέτει 100.000 τ.μ. ιδιόκτητες αποθήκες, προσθέτοντας ότι έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ τα πέντε προηγούμενα χρόνια, ενώ προγραμματίζει τα επόμενα πέντε επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ.

Ο Αθανάσιος Σχίζας, διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, κατήγγειλε ότι συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα βρίσκονταν πίσω από την καθυστέρηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ της μετάβασης στην ανάπτυξη των υποδοχέων εμπορευμάτων και από αυτό, όπως είπε, θα εξαρτηθεί πόσα εμπορευματικά κέντρα θα γίνουν. Συνολικά, έχουν προγραμματισθεί 7 κέντρα, τα 3 από τα οποία είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.