Ελλείψεις στα σχολεία, τμήματα με 27 μαθητές στη Μαγνησία

Τι ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ το αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σταύρος Κατσούρας

Καυστικά ήταν τα σχόλια για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία και για τις ελλιπείς κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, του αιρετού μέλους ΠΥΣΔΕ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σταύρου Κατσούρα, που μίλησε στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, με αφορμή το θέμα των καταλήψεων, και επισημαίνοντας τον περιορισμένο σχεδιασμό της κυβέρνησης.

Αρχικά έκανε λόγο για τιμωρητική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που αποκλείει όσους συμμετέχουν στις καταλήψεις από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι τέτοια απόφαση είχε ληφθεί μόνο τη δεκαετία του 1930. «Προσπαθούμε ακόμη και για τα παιδιά που κάνουν αταξίες, να τα πλαισιώνουμε, να τα εκπαιδεύουμε, να τα παραδειγματίζουμε. Αντίθετα γεγονότα, όπως στην Πάτρα (σ.σ. όπου κάποιοι γονείς προσπάθησαν ν’ ανοίξουν τις καταλήψεις), δυναμιτίζουν το κλίμα και θυμόμαστε τη δολοφονία συναδέλφου μας από δήθεν αγανακτισμένους πολίτες. Είναι εξοργιστικό με βία να πας να αντιμετωπίζεις παιδιά» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κατσούρας.
Χαρακτηρίζοντας παράλληλα παραμύθια τα περί υποκινητών των καταλήψεων, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 11 τμήματα στη Μαγνησία με 27 παιδιά ανά τάξη, κάτι που σίγουρα δεν περιορίζει
τις πιθανότητες εξάπλωσης του κορωνοϊού.

«Εμείς θέλουμε τα παιδιά να κάνουν μάθημα δια ζώσης σε ανοιχτά καλά σχολεία. Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας έχει κάνει κατ’ επανάληψη εκκλήσεις να λειτουργήσουν τα σχολεία με τη φυσική παρουσία των παιδιών… Δεν μπορεί αυτό να γίνει χωρίς συνθήκες υγείας. Ο Δήμαρχος Βόλου, αντί να κάνει δηλώσεις, οφείλει να φροντίσει να υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός καθαριστριών στα σχολεία, και όχι να λέμε ότι ο αριθμός είναι ίδιος με πέρυσι και δεν υπάρχει πρόβλημα, με διαφορετικές ανάγκες. Το πρωτόκολλο δεν εφαρμόζεται, όπως για παράδειγμα δεν γίνεται απολύμανση στο πόμολο κάθε πόρτας σε κάθε διάλειμμα» υπογράμμισε ο αιρετός ΠΥΣΔΕ.

Άλλωστε, ανέφερε ότι αυτήν τη στιγμή στη Μαγνησία λείπουν:
-42 καθηγητές πλήρους ωραρίου στην ηπειρωτική Μαγνησία και 2 στα νησιά,
-14 εκπαιδευτικοί ειδικού σκοπού στην ηπειρωτική Μαγνησία και 4 πλήρους και ένας μειωμένου ωραρίου στα νησιά.
-3 άτομα στην παράλληλη στήριξη που παρακολουθούν περισσότερους μαθητές.
-600 μουσικές ώρες στο Μουσικό Σχολείο.
«Λείπουν τουλάχιστον 80 άτομα, όχι με τις κατάλληλες συνθήκες για τη διεξαγωγή του μαθήματος, με 25-27 μαθητές σε κάθε τμήμα. Βγαίνουν έτσι πολλές χιλιάδες ωρών χαμένες, όχι λόγω καταλήψεων αλλά λόγω έλλειψης καθηγητών» ανέφερε, κάνοντας λόγο για πρωτοφανή ανικανότητα και συντηρητισμό από την πλευρά του Υπουργείου. Τόνισε πάντως ότι αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλείνουν τα σχολεία, αλλά και ότι ο αγώνας των μαθητών είναι δίκαιος, ζητώντας αραίωση των τμημάτων και καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης.

Άδειες σχολικές αίθουσες και κανένας σχεδιασμός για δημοτικά κτήρια
Ενδιαφέρον είναι και το ότι υπάρχουν ακόμη άδειες αίθουσες στα σχολεία αυτή τη στιγμή και δεν χρησιμοποιούνται, αφού δεν έχουν προσληφθεί επιπλέον εκπαιδευτικοί, όπως σημείωσε ο κ. Κατσούρας. «Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου δεν αποδέχεται να μειωθεί ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα, ακόμη και όταν υπάρχουν άδειες αίθουσες. Το πρόβλημα γι’ αυτούς, είναι ότι θα πρέπει να πάρουν και καθηγητές. Το σχέδιο είναι να βάλουν όλα τα παιδιά μέσα ώστε κάποια στιγμή να κλείσει το σχολείο. Παίρνουν για τρεις μήνες εκπαιδευτικούς για να αντικαταστήσουν όσους έχουν πάρει άδεια ειδικού σκοπού και μέχρι εκεί» ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι από το καλοκαίρι έπρεπε να υπάρχει σχεδιασμός για να χρησιμοποιηθούν άδεια δημοτικά κτήρια για σχολικές αίθουσες.
«Φαίνεται ότι σχεδιασμός να λειτουργήσουν τα σχολεία δεν υπήρχε. Πάμε στην τύχη, στη Μαγνησία είμαστε τυχεροί, στα Τρίκαλα δεν είναι τόσο και φαίνεται ότι τα σχολεία είναι η εστία για κρούσματα προ καταλήψεων» ολοκλήρωσε ο κ. Κατσούρας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.