Β. Κοντοχρήστου: «Ελεημοσύνη το fuel pass- Τουλάχιστον δύο χρόνια για να ισορροπήσουν οι τιμές»

Η Βάσω Κοντοχρήστου πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Μαγνησίας
Μέχρι και 1000% κέρδος βγάζουν όσοι νοθεύουν καύσιμα

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για την οικονομία και την τσέπη των πολιτών από τους ανθρώπους της αγοράς, με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά. Στη Μαγνησία, η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι 2.30 ευρώ το λίτρο, ενώ σύμφωνα με την κ. Βάσω Κοντοχρήστου, πρόεδρο των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Μαγνησίας, που μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ, η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί και θα χρειαστεί σχεδόν δύο χρόνια, ώστε οι τιμές να ισορροπήσουν και να επανέλθουν στο 1.60-1.70 ευρώ το λίτρο. Αναφορικά με περιστατικά νοθείας η κ. Κοντοχρήστου τόνισε πως στη Μαγνησία δεν υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, όμως αυτά σημειώνονται σε μεγαλύτερες πόλεις. Πάντως η νοθεία επιφέρει τεράστια ζημία στο κράτος και τους καταναλωτές, αλλά 1000% κέρδος σε όσους τη διαπράττουν.

 

Να κλείνουν όσα πρατήρια νοθεύουν

Η κ. Κοντοχρήστου ήταν κάθετη αναφορικά με τους πρατηριούχους οι οποίοι βρήκαν ως ευκαιρία την κρίση και την αύξηση των τιμών στα καύσιμα για να ξεγελάσουν καταναλωτές και κράτος, επισημαίνοντας πως όσα πρατήρια νοθεύουν, πρέπει να κλείνουν και να μην ξαναλειτουργούν.

«Πρέπει η κυβέρνηση να κάνει ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους για τη νοθεία, να παταχθεί καθετοποιημένα και άμεσα όποιο πρατήριο πιαστεί με νοθευμένα καύσιμα, να κλείνει και να μην ξαναλειτουργεί. Το μέτρο πρέπει να εφαρμοστεί σοβαρά γιατί το κράτος χάνει πολλά από το λαθρεμπόριο και εξαπατούνται και οι καταναλωτές. Θέλουμε περισσότερους εντατικούς ελέγχους ώστε να εντοπιστούν και να μην συμβούν τέτοια γεγονότα, γιατί όλοι είναι χαμένοι», σχολίασε η ίδια.

Ανέφερε δε πως το περιθώριο κέρδους των λαθρεμπόρων είναι τεράστιο εξηγώντας πως το μέσο περιθώριο κέρδους του πρατηρίου είναι 2,5% . Με τη νοθεία, με νέφτι ή οινόπνευμα ή οποιοδήποτε υποκατάστατο της καύσιμης ύλης, που μπορεί να κοστίζει 0,30-,040 ευρώ,  όταν η αμόλυβδη κάνει σχεδόν 2,5 ευρώ γίνεται αντιληπτό ότι καταγράφονται και 1000% κέρδη.

«Δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει και θα πρέπει να γίνονται έλεγχοι. Εμείς είμαστε συνδεδεμένοι με σύστημα εισροών -εκροών και ανά δευτερόλεπτο στέλνουμε στοιχεία στο Υπουργείο. Θεωρώ ότι το Υπουργείο έχει το κατάλληλο προσωπικό, να μπει στα στοιχεία, στις επιχειρήσεις που δεν είναι σωστά και να τελειώσουμε μια και καλή με αυτά τα φαινόμενα.  Το να πληρώσουν ένα πρόστιμο και να συνεχίζουν την άλλη μέρα δεν είναι λύση. Θα γίνεται ένας φαύλος κύκλος», επεσήμανε, συμπληρώνοντας πως στον Βόλο δεν έχουν παρατηρηθεί τέτοια φαινόμενα, που όμως έχουν συμβεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

 

Δεν είναι παροδικό- Θα χρειαστούν δύο χρόνια για να ισορροπήσουν οι τιμές

Όπως επεσήμανε η πρόεδρος των πρατηριούχων Μαγνησίας, αυτή τη στιγμή η μέση τιμή αμόλυβδης στο νομό ανέρχεται στα 2.30 ευρώ το λίτρο, ενώ στα νησιά είναι 0.30 ευρώ πιο αυξημένα λόγω του μεταφορικού κόστους. Η ίδια εξέφρασε την πεποίθησή της πως η κατάσταση δεν θα αλλάξει εύκολα και δεν θα επανέλθουμε στις τιμές του 1,60-1,70 ευρώ το λίτρο, που και πάλι θεωρούνταν υψηλές.

« Φαίνεται ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί, δεν θα σταματήσει σύντομα, θα μας πάρει μέχρι το τέλος του 2023, τουλάχιστον δύο χρόνια για να ισορροπηθούν οι τιμές ή να επιστρέψουν στο 1,60-1,70 ευρώ που λέγαμε πως είναι ακριβά. Θα περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα, γι’ αυτό θα πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα για μείωση φόρου και ΦΠΑ.

Όσο αυξάνεται η τιμή το κράτος εισπράττει περισσότερο ΦΠΑ. Ένα μέρος από αυτά που εισπράττει θα πρέπει να γυρίσει στην κοινωνία. Δεν θέλουμε άλλα επιδόματα, θέλουμε κατευθείαν στην τιμή. Τα επιδόματα δεν δίνουν λύση. Το επίδομα ελεημοσύνης , το fuel pass, των 40 ευρώ δεν έφτανε για τίποτα. Πρέπει να μειωθεί η τιμή είτε μέσω του ΦΠΑ είτε μέσο του Ειδικού Φόρου», τόνισε η ίδια.

 

Πρόβλημα και στον μεταφορικό κλάδο

Το θέμα της ενέργειας και της τρομακτικής αύξησης του κόστος επηρεάζει όλη την αλυσίδα της οικονομίας και κυρίως τις μεταφορές που εξαρτώνται από το καύσιμο. Σύμφωνα με την κ. Κοντοχρήστου ο μεταφορικός κλάδος περνά δύσκολα αυτή τη στιγμή και όλοι φοβούνται για λουκέτα μιας και  το πετρέλαιο κοντεύει να φτάσει στα 2 ευρώ.

«Το μεταφορικό κόστος έχει εκτοξευτεί, άρα αυτό θα μετακυλήσει στο προϊόν, στον καταναλωτή και μόλις θα τελειώσει το καλοκαίρι, από Οκτώβριο πραγματικά δεν ξέρω σε τι κατάσταση θα βρισκόμαστε. Όλες αυτές οι αυξήσεις δεν έχουν έρθει να τις δούμε στην πραγματικότητα. Τώρα αυξάνονται, σε 3-4 μήνες που θα έχουν έρθει στην πραγματική αγορά, εκεί θα δούμε τα δύσκολα, γιατί όταν οι πληθωριστικές τάσεις ανεβαίνουν μήνα με τον μήνα, έχουμε 10% όταν οι Ευρωπαϊκές τράπεζες και της Αμερικής αυξάνουν το επιτόκιο για να συγκρατήσουν την παγκόσμια πληθωριστική τάση, όταν βλέπουμε μισθολογικά να είμαστε στα 800 ευρώ, αυτά τα 800 ευρώ για τις ανάγκες που έχουμε σήμερα σε 4 μήνες δεν θα φτάνουν για να ζήσουμε», επεσήμανε.

 

Δύσκολα τα τεφτέρια- Το γύρισαν …στο μηχανάκι

Και μπορεί τα καύσιμα να είναι σε τιμή χρυσού, ωστόσο τα τεφτέρια δεν μπορούν να βγουν όπως σε άλλες περιπτώσεις ή όπως συνέβαινε την περίοδο της οικονομικής κρίσης σε πολλές επιχειρήσεις.

«Τα καύσιμα είναι σχεδόν απολύτου μετρητοίς. Κάποιοι που έχουν τη δυνατότητα μπορεί να πιστώσουν κάποιους φερέγγυους αγοραστές, αλλά κι αυτό είναι δύσκολο με την οικονομική αβεβαιότητα που υπάρχει», σχολίασε η κ. Κοντοχρήστου.

Αναφορικά με την αλλαγή μέσου για μείωση του κόστους, η ίδια σημείωσε πως πολλοί είναι αυτοί που έχουν αφήσει το αυτοκίνητο στο σπίτι και κυκλοφορούν με μηχανάκι, για να μειώσουν το κόστος, ενώ άλλοι βρήκαν τη λύση του ποδηλάτου.

 

«Ακούω μέτρα να μειώσουμε τις μετακινήσεις. Αυτή είναι η λύση; Να πηγαίνουμε με τα πόδια; Δεν είναι λύση να μειωθούν οι τιμές; Και να μειώσουμε τις μετακινήσεις, το κόστος παραγωγής δεν ανεβαίνει; Πως θα βιοποριστούμε; Οι λογαριασμοί στις επιχειρήσεις δεν επιδοτούνται και έχουν πάθει όλοι πανωλεθρία. Αυτά τα δύσκολα θέματα δεν πρέπει να μπουν στο τραπέζι; Τα επιδόματα δεν είναι μέτρα, χρειάζεται καθετοποίηση», επεσήμανε η ίδια.

Τέλος αναφερόμενη στον τουρισμό η κ. Κοντοχρήστου σημείωσε πως η οικονομία και οι κλάδοι της είναι σαν μια αλυσίδα και ο ένας εξαρτάται από τον άλλο. «Στη συγκεκριμένη περίοδο έχουμε βγει από μνημόνια, από πανδημία , ξεκίνησε η ενεργειακή κρίση, ήρθε ο πόλεμος, η επισιτιστική κρίση. Κι κάποιος να έχει χρήματα δεν θα τα καταναλώσει γιατί θα φοβάται. Υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα», κατέληξε η ίδια, περιγράφοντας την κατάσταση που υπάρχει στην αγορά.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.