Σε απεργία και σήμερα οι διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Τα επίμαχα σημεία του νομοσχεδίου με τα οποία διαφωνούν

Σε απεργία κατήλθαν από χθες και συνεχίζουν και σήμερα οι διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο συζητείται στην Βουλή.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ενιαίου Συλλόγου Διδασκόντων, η απόφαση για απεργιακές κινητοποιήσεις πάρθηκε λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη ολοκλήρωση εντός εβδομάδας της διαδικασίας ψήφισης στη Βουλή του Νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις», τις αποφάσεις του Συλλόγου επί του νομοσχεδίου και των κινητοποιήσεων για αυτό, όπως διαμορφώθηκαν στη ΓΣ που έγινε στις 2/6 και τις απεργιακές κινητοποιήσεις στις οποίες κάλεσε η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ με ανακοίνωσή της στις 8/7. Καλεί δε τους διδάσκοντες να απέχουν από τα εκπαιδευτικά, ερευνητικά και διοικητικά τους καθήκοντα.

Οι επίμαχοι άξονες νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια

Ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων του ΠΘ αναφέρει και τους επίμαχους άξονες του νομοσχεδίου με τους οποίους διαφωνεί, επισημαίνοντας πως το νομοσχέδιο στο σύνολό του αποτελεί οπισθοχώρηση στη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ενώ δεν παραλείπει να υποσκάπτει τα θεμέλια του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος αναφέρεται στα σημεία με τα οποία αντιδρά:

– Ο ορισμός Πρύτανη από Συμβούλιο και όχι με απευθείας εκλογική διαδικασία παραβιάζει τη δημοκρατική λειτουργία αφού μπορεί να οριστεί Πρύτανης κάποιος που μειοψήφησε κατά τις εκλογές ανάδειξης εσωτερικών μελών.

– Εντείνει αντί να αποθαρρύνει φαινόμενα διαπλοκής αφού η αντικατάσταση της εκλογικής διαδικασίας από ορισμούς του Συμβουλίου φτάνει μέχρι το επίπεδο του Κοσμήτορα.

– Με τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα ανοίγει η κερκόπορτα της κατάργησης της δωρεάν φοίτησης στα προγράμματα πρώτου κύκλου.

– Η εισαγωγή πληθώρας διαφορετικών μορφών προγραμμάτων σπουδών θα συμβάλλει σε κυνήγι τίτλων εκ μέρους των φοιτητών έναντι της εμβάθυνσης των σπουδών.

– Αλλάζει για πολλοστή φορά η διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ

-Επιστροφή στη λογική της έδρας: Όλον τον νόμο τον διατρέχει η μετακίνηση δικαιωμάτων σε μεγαλύτερες βαθμίδες. Επιστημονικές άδειες μόνο σε μόνιμες βαθμίδες. Δικαίωμα συμμετοχής σε όργανα ελάχιστα σε επίκουρους, μειωμένα στους Αναπληρωτές και αυξημένα σε καθηγητές πλήρους βαθμίδας.

– Αλλάζει τα κριτήρια επιλογής ΔΕΠ ευνοώντας την πρόσληψη υποψηφίων με έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα έναντι της ερευνητικής, διδακτικής κλπ.

– Το νομοσχέδιο ισχυρίζεται ότι εκσυγχρονίζει το πειθαρχικό πλαίσιο, όμως ευνοεί ασύδοτες πρακτικές.

– Ο νόμος διακατέχεται από πνεύμα απεξάρτησης του Δημοσίου από τις οικονομικές του υποχρεώσεις έναντι των Παν/μίων, τα οποία ωθεί σε αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

– Δεν λείπουν διάφορες διατάξεις που παραπέμπουν ευθέως σε φωτογραφικού τύπου ρυθμίσεις.
Αναλυτικά τα επίμαχα σημεία διαφωνίας των διδασκόντων στο magnesianews.gr.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.