Τραγωδία σε αναμονή – Μαύρες σημαίες αντί μπλε λαμπιονιών στους ιστούς των σκαφών στον Βόλο

Νομικά κατά του Δήμου Βόλου θα στραφεί ο ιδιοκτήτης του σκάφους που πήρε φωτιά

Στα…πανιά βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών στον Βόλο, μετά το παραλίγο τραγικό περιστατικό που συνέβη την δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων που έχει καθιερωθεί να διοργανώνεται η «βραδιά των φαναριών» από τον Δήμο Βόλου, στην παραλία της πόλης. Η φωτιά που ξέσπασε σε ταχύπλοο σκάφος, εξαιτίας φανού που προσγειώθηκε πάνω στην τέντα του αλλά και οι μικρότερες εστίες που προκλήθηκαν σε άλλα σκάφη, από φαναράκια που προσγειώθηκαν ανώμαλα, έχουν θορυβήσει τους ιδιοκτήτες. Όπως αναφέρουν στη «Μ» μέλη της διοίκησης του συλλόγου, κάθε χρόνο συμβαίνουν αντίστοιχα περιστατικά, όμως φέτος τα πράγματα ξέφυγαν και κινδύνεψε να καεί ένα σκάφος που η αξία αγοράς του ως καινούριο υπολογίζεται σε 2,5 εκ. ευρώ. Αντίστοιχα φθορές έχουν υποστεί και άλλα σκάφη, το κόστος αγοράς των οποίων αγγίζει τις αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Μέλος της διοίκησης του Σωματείου Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Θεσσαλίας, επισημαίνει στη «Μ» ότι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν κάθε φορά που πραγματοποιείται η εκδήλωση με τα «φαναράκια» θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια τραγωδία αντίστοιχη των Τεμπών. Μάλιστα την ανησυχία τους εξέφρασαν και προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, επισημαίνοντας αυτούς τους κινδύνους, ζητώντας παράλληλα τη λήψη αυστηρών μέτρων ασφάλειας, τα οποία δυστυχώς ουδέποτε ελήφθησαν, ενώ καμία απάντηση δεν υπήρξε προς αυτούς, από τη διοίκηση του ΚΛΒ. Με χθεσινή της απόφαση μάλιστα η διοίκηση του Σωματείου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα κακοήθη, όπως τα χαρακτηρίζει, σχόλια του Δημάρχου Βόλου Αχιλλέα Μπέου, σε βάρος του ιδιοκτήτη του σκάφους που τυλίχθηκε στις φλόγες, αφαίρεσε τα εορταστικά μπλε λαμπιόνια από τους ιστούς των ιστιοπλοϊκών σκαφών και στη θέση τους τοποθέτησε μαύρες σημαίες. Να θυμίσουμε ότι όταν το ταχύπλοο σκάφος My Half που ήταν αγκυροβολημένο στο νόμιμο σημείο που μισθώνει στην παραλία του Βόλου, έπιασε φωτιά από φαναράκι που άναψε στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος, χλεύασε από μικροφώνου τον ιδιοκτήτη, απαξιώνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης μεγαλύτερης πυρκαγιάς που μπορεί να έθετε σε κίνδυνο και τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, λέγοντας σε κάποιον που ζητούσε από τον εθελοντή Βασίλη Ηλιόπουλο να προστρέξει για την κατάσβεση της φωτιάς στο σκάφος «Ρε μην χαλάτε την γιορτή, καλά είμαστε. Ας το έπαιρνε. Του είπε κανείς να το αφήσει εκεί; Γιορτάζουμε σήμερα. Γιορτάζει όλος ο Βόλος. Χρόνια πολλά σε όλο τον κόσμο, υγεία.»

Οι κίνδυνοι

Σύμφωνα με το μέλος της διοίκησης του Σωματείου ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών, τα μέτρα ασφάλειας στη συγκεκριμένη εκδήλωση δεν είναι απλώς πλημμελή αλλά ανύπαρκτα. Ξεκινώντας από την συγκέντρωση χιλιάδων ανθρώπων, χωρίς την πρόβλεψη διαδρόμου διαφυγής στην περίπτωση κάποιου ατυχήματος, όπως συνέβη άλλωστε, το γεγονός ότι δεν υπήρξαν τραυματίες ήταν ευτύχημα. Σε ότι αφορά τους κινδύνους από μια πιθανή πυρκαγιά που μπορεί να εκδηλωθεί καθώς χιλιάδες φλεγόμενα αντικείμενα ίπτανται πάνω από ανθρώπους σκάφη και πολυκατοικίες, τα πράγματα είναι προφανώς πολύ σοβαρά.
Αυτό φαίνεται να το παραβλέπει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, ο οποίος στην απόφαση που έλαβε για την παραχώρηση της παραλίας, κάνει λόγο για «μουσική εκδήλωση» και δηλώνει ρητά στους όρους παραχώρησης προς τον Δήμο Βόλου ότι «απαγορεύει την τοποθέτηση και χρήση εύφλεκτων προϊόντων επί του παραχωρούμενου χώρου» (όρος 11 στην σχετική απόφαση παραχώρησης με ΑΔΑ ΨΣΨΦ469ΗΞ3-ΖΤΣ). Από την πλευρά της η Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν έχει καμία δικαιοδοσία για να δώσει σχετική άδεια για την πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης, μένοντας στο ρόλο του παρατηρητή με πρόθεση να παρέμβει εφόσον χρειαστεί. Το ίδιο ισχύει και για το Λιμεναρχείο Βόλου, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες έχει εκφράσει τις ενστάσεις του στο παρελθόν για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης εκδήλωσης, χωρίς ωστόσο κανένα αποτέλεσμα και χωρίς την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας σε περιοχή ευθύνης του. Ως προς τους κινδύνους, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης σκαφών, έχει περάσει στη συνείδησή του τα τελευταία χρόνια, ότι η δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων είναι εργάσιμη για τον ίδιο, καθώς θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στα σκάφη του ώστε αν τα προστατέψει στην περίπτωση κάποιου ατυχήματος. «Διαχειρίζομαι επτά σκάφη και κάθε φορά που γίνεται αυτή η εκδήλωση τρέμω. Τα πολευστερικά σκάφη είναι πολύ εύφλεκτα και δεν χρειάζεται πολύ για να γίνει το λάθος. Από την άλλη, όλα τα σκάφη διαθέτουν δεξαμενές καυσίμων με τα ιστιοπλοϊκά να έχουν χωρητικότητα περίπου 200 λίτρα βενζίνης που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες εκρήξεις. Στο δε ταχύπλοο που έπιασε φωτιά, η δεξαμενή των καυσίμων έχει χωρητικότητα δύο τόνους! Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά τις φιάλες πετρογκάζ που διαθέτουν τα σκάφη για μαγείρεμα και τις μπαταρίες που διαθέτουν για την αυτονομία τους σε ηλεκτρική ενέργεια, μιλάμε για ένα μείγμα που θα μπορούσε να προκαλέσει πολλαπλές εκρήξεις σε περίπτωση πυρκαγιάς με πολλές ίσως περαιτέρω συνέπειες. Όλα αυτά βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από έναν χώρο που διεξάγεται μία εκδήλωση με χιλιάδες φλεγόμενα αντικείμενα τα οποία αφήνονται ανεξέλεγκτα στον αέρα και μπορεί να καταλήξουν οπουδήποτε, πάνω σε σκάφος, σε κτίριο, σε δέντρο ή όπου αλλού. Αυτό δεν είναι ικανοποιητικό επίπεδο ασφάλειας, επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Το ταχύπλοο My Half που υπέστη σοβαρές ζημιές στα όργανα πλοήγησης, παραμένει στην παραλία του Βόλου, μέχρι την ολοκλήρωση της πραγματογνωμοσύνης της ασφαλιστικής εταιρίας και την προανάκριση που διενεργεί το αρμόδιο τμήμα του Λιμεναρχείου Βόλου.

Νομικά

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη «Μ» ο διαχειριστής της εταιρίας στην οποία ανήκει το ταχύπλοο σκάφος που κάηκε μερικώς, η αξία του φθάνει τα 2 εκ. ευρώ, οι ζημιές που έχει υποστεί υπολογίζονται σε 40-50.000 ευρώ. Όπως ανέφερε ο διαχειριστής, από τη φωτιά έχουν καταστραφεί ολοσχερώς τα όργανα του σκάφους ενώ και το σώμα του έχει υποστεί σημαντικές φθορές. Για την ώρα αναμένει το πόρισμα της προανάκρισης που διενεργεί του Λιμεναρχείο Βόλου καθώς και την έκθεση του πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής εταιρίας στην οποία είναι ασφαλισμένη το σκάφος. Παρά το γεγονός όμως ότι το σκάφος διαθέτει μεικτή ασφάλεια η οποία και φροντίσει για την αποκατάσταση των ζημιών, όπως αναφέρει ο διαχειριστής της εταιρίας, προτίθεται να στραφεί νομικά κατά του Δήμου Βόλου και οποιουδήποτε άλλου θεωρηθεί υπεύθυνος για ότι συνέβη.

Σάπιες σωλήνες έχουν οι μισοί πυροσβεστικοί κρουνοί που βρίσκονται δίπλα στα pillars στην παραλία του Βόλου.
Υποδομές

Στην περίπτωση της φωτιάς στο σκάφος, σωτήρια αποδείχθηκε η παρέμβαση εθελοντών με πυροσβεστήρες, καθώς η παρέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας καθυστέρησε λόγω της δυσκολίας πρόσβασης στο σημείο όπου ήταν συγκεντρωμένοι χιλιάδες άνθρωποι. Και οι υποδομές πυρασφάλειας που διαθέτει ο ΟΛΒ πάντως αποδείχθηκαν ότι είναι απαξιωμένες. Στην αυτοψία που πραγματοποιήσαμε φαίνεται ότι οι πυροσβεστικοί κρουνοί βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, ασυντήρητοι και σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Από την επιτόπια αυτοψία που διενεργήσαμε, οι σωλήνες από τους μισούς από αυτούς που βρίσκονται δίπλα στα pillars , είναι σάπιοι και δεν θα μπορούσαν επουδενί να χρησιμοποιηθούν στην περίπτωση μιας πυρκαγιάς.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.