Εφικτός ο στόχος προσέλκυσης επενδυτών μέσω της μαρίνας

Όπως υποστήριξε στο «Ράδιο-Ένα 102,5», ο αρχιτέκτονας Σ. Γιαμάκος

Μεγάλο γεγονός χαρακτήρισε την προκήρυξη διεθνούς πρόσκλησης εκ μέρους του ΟΛΒ για την κατασκευή μαρίνας σκαφών στο λιμάνι του Βόλου ο αρχιτέκτονας Σωτήρης Γιαμάκος, που μίλησε στο «Ράδιο Ένα», συμφωνώντας με τον πρόεδρο του ΟΛΒ Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, ότι θα τοποθετήσει το θέμα στην πραγματική του διάσταση.
Ο αρχιτέκτονας είπε, ότι «η απόφαση αυτή που περιμέναμε τόσα χρόνια στην πόλη, για μας είναι ότι πιο σημαντικό, γιατί θα αναδείξει της δυνατότητες μιας στροφής προς παραγωγικούς τομείς με πολύ μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό αντίκρισμα, που έχει μεγάλη ανάγκη η πόλη και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σ’ αυτούς τους τομείς σήμερα».
Ο ίδιος εκτίμησε ότι η στροφή αυτή δεν είναι εύκολη και δεν πρέπει να είναι απότομη, αλλά να γίνει ομαλά η μετάβαση σε ένα νέο όραμα για την πόλη, κατεύθυνση στην οποία δραστηριοποιείται η «ΚΟΙΝΣΕΠ Volos Marina».

Το όραμα της Ευρώπης
Στη συνάντηση που έγινε το βράδυ της Τρίτης στο Επιμελητήριο, με ανθρώπους που ασχολούνται μ’ αυτά τα ζητήματα και καθηγητές του Πανεπιστημίου, τέθηκε το θέμα της σύνδεσης της μαρίνας με την Ευρωπαϊκή πολιτική και το όραμα της Ευρώπης προς το 2020.
Ο κ. Γιαμάκος τόνισε ότι έχουμε ταύτιση στόχων, καθώς και η Ευρώπη έχει στοχεύσει στην ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας, στηριζόμενη σε τέτοιες δραστηριότητες, ενώ το 2014 αναδείχτηκε η δυναμική που έχει ο θαλάσσιος τουρισμός, που είναι ο πρώτος τομέας σε οικονομική απόδοση για την Ε.Ε. Όπως είπε, ο παράκτιος τουρισμός με το yachting, έχουν ξεπεράσει κάθε άλλη θαλάσσια δραστηριότητα και ο ίδιος στην εκδήλωση παρουσίασε το παράδειγμα του Αμβούργου που κατάφερε να χρηματοδοτήσει ένα νέο εμπορικό λιμάνι, μέσα από την ανάπτυξη τέτοιων προγραμμάτων, διότι είναι πολλά τα έσοδα.
Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα, υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική γι’ αυτές τις δράσεις από την Ε.Ε., προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργούν πολλές ομάδες στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, ενώ η συζήτηση τοπικά θα διαρκέσει τρεις μήνες, μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός.

Προσπάθεια να το μάθουν όλοι…

Ο κ. Γιαμάκος εκτίμησε ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τη μαρίνα του Βόλου, θα προσελκυθούν πολλές δυνάμεις στην περιοχή και πρόσθεσε ότι ήδη παρακολουθούν την ΚΟΙΝΣΕΠ, που ήδη κάνει έναν σχεδιασμό πως θα μεγιστοποιηθεί το θέμα, που δημοσιοποιείται και στο εξωτερικό. Ακόμη ετοιμάζεται μια στοχευμένη ιστοσελίδα που θα διαφημίσει τον διαγωνισμό που θα γίνει, με όλα τα δεδομένα για να είναι εύκολη η επικοινωνία με διάφορα κέντρα ανά την υφήλιο, με στόχο μέχρι τα Χριστούγεννα που θα προκηρυχθεί η πρόσκληση από τον ΟΛΒ να το έχει πληροφορηθεί όλος ο κόσμος.
Ο ίδιος τόνισε, ότι ο διαγωνισμός πρέπει να γίνει σωστά, να αναρτηθεί μια προκήρυξη που να μην αφήσει περιθώρια να χτυπηθούν στη συνέχεια οι εταιρίες μεταξύ τους και να υπάρχουν καθυστερήσεις από εξωγενείς παράγοντες. Όπως ανέφερε στο ΤΑΙΠΕΔ υπηρετούν επιστήμονες με μεγάλη εμπειρία και κατάρτιση που γνωρίζουν το αντικείμενο και υπάρχει εμπιστοσύνη στο πρόσωπό τους.

Εκτός πόλης οι βαριές χρήσεις
Σύμφωνα με τον Σωτ. Γιαμάκο, ο ίδιος με τα σχέδια που κατέθεσε, ήθελε να φτιάξει ένα πρότυπο, που μπορεί να φτάσει η περιοχή μας, με βάση την τοπική κοινωνία. Στη συνέχεια και με τον διάλογο έστω δια του Τύπου με τον ΟΛΒ, έπρεπε να αναδειχτούν και οι εναλλακτικές προτάσεις, για να φανούν η δυναμική και οι δυνατότητες. Ο ίδιος εκτίμησε ότι στο στάδιο του διαγωνισμού θα προχωρήσει το μεγαλύτερο σχέδιο που έχει εκπονήσει που είναι το πιο αποδοτικό, ωφέλιμο για την πόλη, τους επενδυτές και για τα οφέλη του κράτους.
Τέλος, τόνισε ότι σιγά – σιγά θα συνειδητοποιήσουμε ότι οι βαριές χρήσεις του λιμανιού πρέπει να βγουν εκτός πόλης, όπως έγινε στη Βαρκελώνη και άλλα λιμάνια της Ευρώπης και στο κέντρο της πόλης θα μείνουν οι άλλες χρήσεις.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.