Κάνουν θραύση οι απατεώνες που υπόσχονται σε Βολιώτες ταξίδια, δωροεπιταγές και προϊόντα!

Καταγγελίες ακροατών στο Ράδιο Ένα για … «ψάρεμα» υποψήφιων θεμάτων

Θραύση κάνουν οι απατεώνες που υπόσχονται στους ανυποψίαστους καταναλωτές ότι κέρδισαν ταξίδια, προϊόντα, δωροεπιταγές, όπως καταγράφουν τα παράπονα στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Με αφορμή καταγγελία στο Ράδιο ΕΝΑ ότι εταιρεία επικοινώνησε με συμπολίτισσα και της είπαν ότι κέρδισε ταξίδια, προϊόντα κλπ και σε άλλη ότι κέρδισε δωροεπιταγές σε μάρκετ για 3 μήνες ψώνια, συνομίλησε με τον Ηλία Κουτσερή,  ο Αλέκος Κουτσελίνης, αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας και αναφέρθηκε στις απάτες που γίνονται αυτή την περίοδο και έδωσε συμβουλές για να μην πέφτει στην παγίδα ο κόσμος.

Όπως ανέφερε, οι απάτες συνεχίζονται στο διαδίκτυο, στα κοινωνικά δίκτυα και τηλεφωνικά και η συγκεκριμένη μορφή λέγεται ισπανικό ΛΟΤΤΟ και με το πρόσχημα ότι κάποιος κερδίζει κάποια λαχεία ή δώρα, καλούν τον κόσμο να πάρει κάποιο τηλέφωνο υψηλής χρέωσης ή να επιτρέψει να δέχεται μηνύματα, επίσης υψηλής χρέωσης.

Ακόμη, πολλές φορές με το πρόσχημα των δώρων ή της κλήρωσης, ο καταναλωτής μπαίνει σε διαδικασία ή να μπει σε ιστοσελίδα και να βάλει προσωπικά δεδομένα ή να δώσει κάποιο λογαριασμό για να μπουν υποτίθεται τα δώρα και τα κέρδη, είτε εγκαθίσταται κακόβουλο λογισμικό.

Οι απατεώνες βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους

Ο κ. Κουτσελίνης είπε ότι οι απατεώνες βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να εξαπατήσουν τους πολίτες, γιατί κάποιες μέθοδοι γίνονται γνωστοί, ενώ υπάρχουν και απάτες με τηλεφωνικές επικοινωνίες δια ζώσης με άτομα που είναι έλληνες και προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι κέρδισε ή υπάρχει μια ανάγκη, για ευκαιρίες απασχόλησης, επένδυσης για να βγάλουν χρήματα  ή ενός φθηνού προϊόντος.

«Επειδή έχουν την τέχνη να πείθουν, προσπαθούν να πετύχουν τρία πράγματα. Να αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα και κωδικούς, ή λογαριασμούς τραπεζών, το δεύτερο να πείσουν για κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμό και το τρίτο να ανοίξει ένα επισυναπτόμενο αρχείο, που ίσως είναι κακόβουλο λογισμικό τρέχει στον υπολογιστή και εγκαθιστά πρόγραμμα που μπορεί να υποκλέψει ότι έχει αποθηκευμένο κάποιος», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ.

Καταγγελίες για πώληση σε πολύ δελεαστικές τιμές προϊόντων

Ο ίδιος είπε ότι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι κανείς δεν πρόκειται να μας χαρίσει χρήματα και να μας κάνει δώρα κι συστήνει στους καταναλωτές να μη δίνουν για κανένα λόγο προσωπικά δεδομένα, ακόμη και όταν φαίνεται ότι τα ζητάει τράπεζα, η Εφορία ή άλλος οργανισμός και να έχουμε ενημερωμένο λογισμικό στον υπολογιστή μας για να αντιμετωπίζει τυχόν κακόβουλο λογισμικό.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας έχει καταγγελίες για πώληση σε πολύ δελεαστικές τιμές προϊόντων, κυρίως στο FB και όσοι παρήγγειλαν, και παρέλαβαν – υπήρχαν περιπτώσεις που ακόμη περιμένουν – ήταν ένα ευτελές προϊόν και όταν καλούν στη συνέχεια τον αριθμό επικοινωνίας έχει φραγή εισερχόμενων κλήσεων.

«Μετά από έρευνα που κάναμε διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μια εταιρία με έδρα την Αγγλία και στην περισσότερες περιπτώσεις δεν μπορεί να επικοινωνήσει κάποιος, ούτε και οι αρχές για να επιβληθούν πρόστιμα, γιατί η έδρα τους είναι στο εξωτερικό», ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης.

Ο αντιπρόεδρος της ΕΝΚΑ είπε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμη και οι λογαριασμοί που ζητούν κατάθεση χρημάτων, ή αποσπούν χρήματα, καταλήγουν σε λογαριασμούς τρίτων χωρών, που είναι σχεδόν αδύνατον να επιστραφούν ή να βρεθούν, έστω και με παρέμβαση της Αστυνομίας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.