Μωραΐτου στο Ράδιο ΕΝΑ: «Συνεργασία σχολείου, γονέων και παιδιών για την καταπολέμηση του bullying»

Οι προτάσεις της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βόλου

Οι γονείς θα πρέπει να συντονίζονται στη δράση σχολείων και φορέων για την καταπολέμηση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, επεσήμανε για μία ακόμη φορά η γ.γ. του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Βόλου, Ασημίνα Μωραΐτου, που φιλοξενήθηκε στο Ράδιο Ένα 102,5 και στην εκπομπή του Ηλία Κουτσερή, με φόντο τη συμμετοχή της Ένωσης στη στρογγυλή τράπεζα συζήτησης που διοργάνωσε προσφάτως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των φαινομένων.

«Αυτοί που παρατηρούν το φαινόμενο, δεν μιλούν για αύξησή του αλλά για ένταση. Σε εμάς τους γονείς εμφανίζεται σαν αύξηση των περιστατικών. Ο λόγος είναι ίσως επειδή συνέβησαν αρκετά το τελευταίο διάστημα αλλά και επειδή το είδος τους είναι αρκετά έντονο» σημείωσε η κα Μωραΐτου, συμπληρώνοντας ότι η Ένωση στοχεύει στην προσέγγιση του σχολείου και των εκπαιδευτικών, με στόχο τη συνεργασία για τη μείωση των περιστατικών και την αύξηση του βαθμού πρόληψης.

«Θέλουμε να γίνουν κοινές δράσεις για τη μείωση των περιστατικών στα σχολεία όλων των βαθμίδων, με περιστατικά μεγαλύτερης έντασης σε γυμνάσια και λύκεια. Στόχος είναι κοινές δράσεις μαθητών-τριών, γονέων και κηδεμόνων σε όλα τα σχολεία, αλλά και με φορείς όπως η ΕΛ.ΑΣ. και ο δικηγορικό σύλλογο, για την πραγματοποίηση ομιλιών, προκειμένου να τονιστεί και το ποινικό κομμάτι του θέματος, και οι ευθύνες των γονέων, τις οποίες τις αγνοούν όλοι. Όταν τα παιδιά καταλάβουν την ευθύνη των γονέων, και οι γονείς τις συνέπειες στα παιδιά, θα ευαισθητοποιηθούν και θα δώσουν μεγαλύτερη σημασία στο όλο θέμα» σημείωσε η κα Μωραΐτου.

Από εκεί και πέρα, στάθηκε στο πλαίσιο των προτάσεων της Ένωσης, που περιλαμβάνει τα εξής:

-Ομιλίες για τη χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

-Μεγαλύτερη ενεργοποίηση συμβούλων σχολικής ζωής, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, θεωρώντας ότι πρέπει να είναι περισσότεροι στα σχολεία και να είναι σταθεροί στις μονάδες σε βάθος χρόνου, για τη σύσφιξη σχέσεων των μελών των εκπαιδευτικών κοινοτήτων, που τώρα διορίζονται και ως αναπληρωτές, ενώ πρέπει να είναι στο σχολείο πριν από τους μαθητές και θα πρέπει να έχουν πιο ενεργό ρόλο στη σχολική ζωή. «Ειδικά στα λύκεια θα πρέπει να υπάρχει καθημερινή παρουσία ψυχολόγων, με τα παιδιά να πιέζονται περισσότερο, διεκδικώντας την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στον επαγγελματικό στίβο» ανέφερε.

-Αυξημένη επιτήρηση των σχολικών μονάδων. «Οι καθηγητές δεν μπορούν να κάνουν τους χωροφύλακες» τόνισε.

-Συναντήσεις γονέων και κηδεμόνων στο πρώτο δεκαπενθήμερο της σχολικής χρονιάς, για να γνωρίζουν το σχολείο, να λαμβάνουν σαφή ενημέρωση λειτουργίας του σχολείου, με σαφή εφαρμογή των κανόνων χωρίς εξαίρεση και ευνοϊκή μεταχείριση μαθητών.

-Όταν συμβαίνουν τέτοια περιστατικά, οι γονείς θα πρέπει να διασταυρώνουν όλες τις πληροφορίες και να έχουν σαφή εικόνα για το τι συνέβη και να μαθαίνουν όλες τις λεπτομέρειες και τη θέση του σχολείου, για να είναι ρεαλιστές και να αποδίδουν τις ευθύνες που αναλογούν και στο παιδί τους.

-Η πειθαρχία να μην ταυτίζεται με την τιμωρία αλλά να σημαίνει σωστή καθοδήγηση και κυρίως θετική συμπεριφορά, και αυτό να γίνεται σαφές και από το σχολείο και από τους γονείς στο παιδί.

-Στην παραβατική συμπεριφορά, να δίνεται προσοχή και στην οικογένεια του παιδιού. Θα πρέπει οι ειδικοί να μιλήσουν και με την οικογένεια, ώστε η δουλειά που θα κάνουν να μην αναιρείται από αυτή, και να υπάρχει συνεργασία και εντοπισμός του προβλήματος.

-Δημιουργία τοίχου έκφρασης ή πανό, με σκοπό να εκφράζονται και να εκτονώνονται τα παιδιά και να βγάζουν και την καλλιτεχνική τους φύση και τις αντιδράσεις τους.

-Καθιέρωση κυτίου στα σχολεία, για να ρίχνουν τα παιδιά φάκελο με μηνύματα για ό,τι τα απασχολεί και τα προβληματίζει για οποιοδήποτε θέμα, για να λαμβάνουν οι ειδικοί πληροφορίες και να αναλαμβάνουν σωστή δράση.

-Να τονίζεται στα παιδιά ότι σεβόμαστε το σχολείο σαν το σπίτι μας.

Έχουν διάθεση οι γονείς να ανταποκριθούν σε δράσεις και κινήσεις; «Πρέπει όλοι να συμμετέχουν ενεργά, σε όλες τις δράσεις του σχολείου, στις ομιλίες και να οργανώσουμε κι εμείς ως ένωση γονέων, με τους αντίστοιχους σχολικούς συλλόγους για κοινή συμμετοχή γονέων και παιδιών. Είναι και δική μας ευθύνη και έχει συνέπειες στα παιδιά» κατέληξε η κα Μωραΐτου.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Χρυσόστομος Τρίμμης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.