Σωτ. Γιαμάκος: Επιτακτική ανάγκη για το εγχείρημα μαρίνας στον Βόλο

Ολοκληρωμένη τουριστική ανάπλαση στην περιοχή του λιμανιού με το Μουσείο Αργούς και τη μαρίνα σκαφών
Σήμερα η πρώτη ανοικτή συζήτηση, παρουσία του καθηγητή Κ. Μουτζούρη

Σήμερα Τετάρτη στις 19.30 στο ξενοδοχείο Valis Resort Hotel, θα γίνει η πρώτη συζήτηση για τη μαρίνα του Βόλου, η σύσταση της Volos Marina Κοιν.Σ.Επ. και στρογγυλό τραπέζι συζήτησης για την υλοποίηση της μαρίνας του Βόλου.
Συντονιστής στο τραπέζι θα είναι ο τ. Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) Κώστας Μουτζούρης, τ. Διευθυντής Εργαστηρίου Λιμενικών Έργων του ΕΜΠ και τ. Πρύτανη ΕΜΠ, ενώ θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από τοπικούς φορείς, φίλοι του Yachting και συμπολίτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και των υποστηρίξεων.
Μιλώντας στο «Ράδιο Ένα» ο εμπνευστής της ιδέας αρχιτέκτων Σωτήρης Γιαμάκος είπε ότι ο κ. Μουτζούρης είναι ο πιο ειδικός για το θέμα άνθρωπος στην Ελλάδα και τόνισε ότι σημαντικό που έρχεται να συντονίσει αυτή τη συζήτηση, στην οποία είπε ότι θα αναδειχτεί η δυναμική που υπάρχει στο Βόλο, αυτή τη στιγμή και θα αναδειχτεί η επιτακτική ανάγκη του εγχειρήματος.

Μεγάλη έρευνα μέχρι το 2009

Σύμφωνα με τον Σωτήρη Γιαμάκο, μέχρι το 2009 έγινε μια πολύ μεγάλη έρευνα σε όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Βόλου και είχαν παρουσιαστεί διάφορες επιλογές στα Δημοτικά Συμβούλια.
«Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο που είχε γίνει για τη σύνταξη του Master Plan του λιμένα Βόλου το 2009λ, είχε παρουσιαστεί μια δική μου πρόταση για χωροθέτηση της μαρίνας στις Αλυκές, αλλά αποφασίστηκε η μαρίνα του Βόλου να δημιουργηθεί στο δυτικό τμήμα του λιμανιού, για να επωφεληθεί η πόλη από τα οφέλη της μαρίνας», είπε ο αρχιτέκτονας.
Ο ίδιος είπε ότι πάνω σ’ αυτή την απόφαση προχωράει, διότι δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, καθώς επαγγελματική μαρίνα yachting απαιτεί μεγάλες πυκνότητες κίνησης και μεταφορών, που δεν θα μπορούσαν να γίνουν σε άλλο σημείο, όπως στο κορδόνι, στην παραλία ή στο Τελωνείο, διότι θα δημιουργούσαν σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία της πόλης.

Στην περιοχή του Πεδίου Άρεως
Σύμφωνα με την πρόταση η μαρίνα τοποθετείται στην περιοχή του Πεδίου Άρεως και σε μια περιοχή που δε μπορεί να αξιοποιηθεί για άλλη χρήση και στο σημείο τοποθετείται και το «Μουσείο Αργούς», στην απόληξη της παραλίας που θα συνδέεται με την παραλία του Βόλου και θα επιτρέπει στους Βολιώτες και τους τουρίστες της μαρίνας να πηγαίνουν στην πόλη, ακολουθώντας υψηλής αισθητικής διαδρομή.
Σύμφωνα με τον κ. Γιαμάκο, αν γίνει το έργο, θα αποτελέσει το σαλόνι της πόλης και θα αναβαθμιστεί η γύρω περιοχή, η συνοικία Νεάπολης θα είναι πλέον ακριβή περιοχή, ενώ θα δημιουργηθεί μια πολύ ωραία σύνδεση του Βόλου με τις Αλυκές, ενώ το Πεδίον του Άρεως δεν θα υπάρχει όπως το ξέρουμε σήμερα.

Σημαντικά οφέλη για την πόλη

Ο ίδιος έκανε λόγο για μια μεγάλη πολεοδομική ενότητα με πολύ σημαντικά οφέλη για την πόλη, δεδομένου ότι ανοίγει μια νέα αγορά ια τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και μια πόρτα σε κάποιο πληθυσμό που δεν υπήρχε και ούτε θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς την εγκατάσταση, δεδομένου ότι ξενοδοχεία μεγάλα η περιοχή δεν διαθέτει και υψηλό τουρισμό δεν μπορούν να φιλοξενήσουμε, εκτός από το yachting.
Σχετικά με την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση αλληλέγγυας οικονομίας που θα δημιουργηθεί, ο αρχιτέκτονας είπε ότι μπορεί να συγκεντρώσει πολλές δυνάμεις, κυρίως τεχνικές και συμβουλευτικές, ενώ μπορεί να διεκδικήσει κεφάλαια από Ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα που υπάρχουν, ώστε να φτιάξει ένα ικανό κεφάλαιο, για να μπορέσει να τρέξει το project μέχρι το τέλος, υποστηρίζοντας τη διαδικασία και με ανθρώπους που θα επενδύσουν στην ιδέα.
Ο ίδιος είπε ότι ο ρόλος της Κοιν.Σ.Επ. θα είναι υποστηρικτικός και θα μπαίνει εκεί που κάτι κολλάει, όπως έγινε με τη μαρίνα για την οποία ανοίγει ξανά η διαβούλευση.

Διαχειριστής ο ΟΛΒ, χωρίς εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ

Ο Σωτήρης Γιαμάκος τόνισε ακόμη, ότι οι δηλώσεις που έγιναν από τον ΟΛΒ είναι πολύ θετικές για την πόλη και πρόσθεσε ότι ξεκαθάρισε το πλαίσιο σε ότι αφορά τον υπεύθυνο διαχείρισης του χώρου και για όλες τις αποφάσεις, που είναι ο Οργανισμός Λιμένος και δεν θα χρειαστεί να εμπλακεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο ίδιος τόνισε ότι ο νόμος δίνει το δικαίωμα στον ΟΛΒ να παραχωρήσει τον χώρο στην ΚΟΙΝΣΕΠ, για να την αναπτύξει με τοπικές δυνάμεις και το δικό της προγραμματισμό.

Ωστόσο, αν ο ΟΛΒ αναθέσει το έργο με διεθνή διαγωνισμό σε εταιρία, ο κ. Γιαμάκος διαβεβαίωσε ότι η ΚΟΙΝΣΕΠ που θα ιδρυθεί θα βοηθήσει και πολλά μέλη της θα εργαστούν δωρεάν για το σκοπό αυτό, καθώς στόχος είναι η υλοποίηση του έργου και όχι η κερδοσκοπία.
Τέλος, τόνισε ότι η διαβούλευση είναι τυπική διαδικασία για να ανοίξει ο δρόμος προς το έργο, καθώς δεν υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις και το έργο προγραμματίζεται χωρίς να εμποδίζεται ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός του ΟΛΒ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.