Στην κυκλοφορία το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα του αυτοκινητόδρομου Ε65

Στην κυκλοφορία παραδίδεται την Πέμπτη το οδικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 που εκτείνεται από τη Ξυνιάδα έως και τα Τρίκαλα. Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Υποδομών, στην επαναδιαπραγμάτευση η κυβέρνηση πέτυχε όφελος για το δημόσιο που ανέρχεται σε 137.403.444 ευρώ. Κατηγορεί τις προηγούμενες κυβέρνησεις ότι οι διαχειριστικές αστοχίες «άφησαν κληρονομιά έναν τυφλό αυτοκινητόδρομο».

Το οδικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα

Σήμερα παραδίδονται 79 χιλιόμετρα, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ. με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Τρικάλων, βελτιώνουν το ταξίδι από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, θα συναντούν στο 24ο χλμ. του υπάρχοντος άξονα Λαμίας – Τρικάλων, νέο κυκλικό κόμβο που θα τους οδηγεί εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα, ενώ οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, θα συναντούν στον υπάρχοντα άξονα Τρικάλων – Λάρισας, αντίστοιχο κυκλικό κόμβο για να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο.

Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση, διαθέτει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.
13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
17 Άνω &22 Κάτω Διαβάσεις
140 οχετούς
5 διαβάσεις πανίδας
Οι οδηγοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους, 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης (4 ανά κατεύθυνση), ενώ ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω 8 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και Ημι- Κόμβους (ΗΚ):

Α/Κ Ξυνιάδας
Η/Κ Σμοκόβου
Α/Κ Ανάβρας
Α/Κ Σοφάδων
Α/Κ Καρδίτσας
Α/Κ Προαστίου
ΗΚ Λόγγου
Α/Κ Τρικάλων
Κόστος

Το τίμημα μελετών κατασκευών του τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων ανέρχεται στο ποσό των 546.973.553,00 ευρώ.

Το έργο αποτελεί «έργο γέφυρα», Γ’ ΚΠΣ – ΕΣΠΑ και εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007 – 2013».

Η σημασία της ολοκλήρωσης του έργου

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών πρόκειται για έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας καθώς η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, ο οποίος θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την ΠΓΔΜ.

«Θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα» επισημαίνεται.

Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα θα αποκτήσει διάρκεια περίπου 3 ωρών, η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα 2 ωρών και 30 λεπτών και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός 2 ωρών και 10 λεπτών.

Όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας θα γλιτώνουν περισσότερες από 2 ώρες στο ταξίδι τους για την πρωτεύουσα, ενώ το έργο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της περιοχής της Λαμίας (τοπικές μετακινήσεις, βιομηχανική ζώνη, επαγγελματικά ταξίδια) αφού η σύνδεσή του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. θα πραγματοποιείται μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών.

Υπενθυμίζεται ότι την άνοιξη του 2010 οι δανείστριες τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου και από τον Φεβρουάριο του 2011 επιβλήθηκε μακρόχρονη αναστολή εργασιών. Το έργο επανεκκίνησε τον Ιανουάριο του 2014 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το τέλος του 2015.

Σύμφωνα πάντα με το Υπουργείο Υποδομών «το έργο όμως παρέμεινε βαλτωμένο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν την τύχη του, αδυνατούσαν ακόμη και μετά τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013, να βρουν λύσεις στις καθυστερήσεις που δημιουργούνται λόγω των απαλλοτριώσεων, των αρχαιολογικών ερευνών, και των μετακινήσεων των δικτύων Κοινής Ωφελείας. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, διακρίνεται για μία… παγκόσμια πρωτοτυπία. Δεν έχει αρχή και τέλος, καθώς στη «συμφωνία επανεκκίνησης» το 2013, εξαιρέθηκε ένα μεγάλο μέρος του φυσικού αντικειμένου του έργου! , δηλαδή, το βόρειο και το νότιο τμήμα του».

Το Δημόσιο με την έκδοση των δύο υπουργικών Αποφάσεων, αποφάσισε την ολοκλήρωση των αναβαλλόμενων τμημάτων του έργου. Πρόκειται για το νότιο τμήμα Λαμία- Ξυνιάδα και το βόρειο τμήμα Γρεβενά – Εγνατία.

Για το νότιο τμήμα του έργου από Λαμία έως Ξυνιάδα μήκους 32,5 χλμ περίπου, η χρηματοδότησή είναι ήδη εξασφαλισμένη. Εχει ενταχθεί στο πλαίσιο του νέου Ευρωπαϊκού Χρηματοδοτικού Προγράμματος 2014-2020 και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018.

Όσον αφορά στην κατασκευή του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (ξεκινάει από τα Τρίκαλα –ΑΚ Τρικάλων και φθάνει ως πέρας του Ε65), στόχος είναι το συντομότερο δυνατό να είναι δυνατή η εκκίνηση των εργασιών. Οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε εξέλιξη και στα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.