Θεόδ. Τσούχλος: Η ΟΛΜΕ είχε συμφωνήσει με το σχέδιο Γαβρόγλου για αυτοαξιολόγηση

«Η κα Κεραμέως όμως ήθελε δικό της σχέδιο με το οποίο διαφωνούμε» είπε στο Ράδιο Ένα, ο πρόεδρος των καθηγητών

Στις προτάσεις που έχουν κάνει για τα μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών στα σχολεία, επιμένει η ΟΛΜΕ, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θεόδωρος Τσούχλος που μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο θέμα της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων, λέγοντας ότι η Δικαιοσύνη στην οποία προσέφυγε η υπουργός Παιδείας, σε πρώτο βαθμό δεν κήρυξε την απεργία καταχρηστική, ούτε άμεσα εκτελεστή.
Στα σχολεία έχουμε αλλαγή πρωτοκόλλων και από 1-2 κρούσματα ανά τάξη με το προηγούμενο καθεστώς, έχουμε πάει στο 50% συν ένα, είναι μια μεγάλη αλλαγή την οποία παρακολουθεί και την ΟΛΜΕ, για να δει πως αποδίδει.
Για το αίτημα των εκπαιδευτικών να σπάσουν τα τμήματα στα σχολεία, ο κ. Τσούχλος είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησε σε καμία προσπάθεια να βρεθούν αίθουσες, παρόλο που το αίτημα έχει υποβληθεί από το καλοκαίρι του 2020. Όπως είπε αν υπήρχε η πρόθεση και η βούληση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα, θα μπορούσαν να είχαν βρεθεί χώροι για μεγάλο αριθμό τμημάτων και τώρα θα υπήρχαν τμήματα με 15 μαθητές.
Επίσης οι καθηγητές είχαν πει στην Υπουργό ότι υπάρχουν σχολεία με περισσότερες αίθουσες από τα τμήματα και εκεί ήταν πιο εύκολο να γίνει για τα μεγάλα τμήματα, που θα μπορούσαν να χωριστούν.
Ακόμη η ΟΛΜΕ είχε προτείνει τα τεστ που γίνονται σε ένα μικρό σχετικά αριθμό εκπαιδευτικών 10 έως 12% που δεν εμβολιάστηκαν, ότι θα πρέπει να γίνονται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, γιατί όσοι έχουν εμβολιαστεί κινδυνεύουν μεν λιγότερο να νοσήσουν, κάτι που δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να κολλήσουν ξανά κορωνοϊό ή ακόμη και να τον μεταδώσουν ως ασυμπτωματικοί.
Σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να υπάρχει όσο το δυνατόν περισσότερο βοηθητικό προσωπικό, με μέτρα προστασίας και η οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, είναι μία βεντάλια προτάσεων και φυσικά και η ΟΛΜΕ συναίνεσε στο ότι ο εμβολιασμός πρέπει να είναι καθολικός, αλλά όχι υποχρεωτικός.
Ο πρόεδρος εξήγησε ότι το ποθούμενο αποτέλεσμα είναι ο εμβολιασμός στο 100%, αλλά ακόμη και αν τα στοιχεία έλεγαν ότι δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός ανεμβολίαστος, πάλι θα επέμεναν στη διενέργεια τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα, για να αποφευχθεί ένας έστω και σχετικά μικρός αριθμός κρουσμάτων.

Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Αναφερόμενος στο θέμα της αυτοαξιολόγησης ο κ. Τσούχλος είπε ότι το θέμα έχει απασχολήσει την ΟΛΜΕ από τον προηγούμενο αιώνα και υπάρχουν σχετικές συζητήσεις και συνεδριακές αποφάσεις. “Η τελευταία φορά που ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό, πριν την κα Κεραμέως, ήταν επί υπουργίας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου το 2018. Τότε ο υπουργός πρότεινε ένα σχέδιο αποτίμησης – αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, το οποίο πέρασε από τη Βουλή και η ΟΛΜΕ το υιοθέτησε κατά πλειοψηφία. Μετά από λίγο καιρό υπήρξε η αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό με αλλαγή της Κυβέρνησης. Η κα Κεραμέως είχε τη δυνατότητα να πάρει αυτό το νόμο και να τον υλοποιήσει. Με αυτό τον τρόπο και η αυτοαξιολόγηση θα ξεκινούσε στις σχολικές μονάδες και δεν θα υπήρχε όλη αυτή η αναταραχή.
Εκείνη έκανε την επιλογή να προτάξει ένα δικό της σχέδιο, με το οποίο υπήρξε διαφωνία, (όχι με την αυτοαξιολόγηση αλλά στο προτεινόμενο σχέδιο) και από κει ξεκίνησε η διαμάχη”, δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών.

«Το 90% των σχολικών μονάδων απέρριψε
την προσπάθεια της κας Κεραμέως»

Ο κ. Τσούχλος τόνισε ότι η πρώτη φάση της διαμάχης σημειώθηκε την άνοιξη, όταν η υπουργός προσπάθησε να επιβάλει το νόμο, τουλάχιστον το 90% των σχολικών μονάδων απέρριψε αυτή την προσπάθεια και η υπουργός δεν έπραξε τίποτα. Ξαφνικά, μέσα στο καλοκαίρι, ψηφίζει έναν νέο νόμο, με τον οποίο δηλώνει ρητά ότι όποιος δεν κάνει αυτοαξιολόγηση και δήλωση απεργία η αποχή (που είναι νόμιμο δικαίωμά του), θα του επιβληθούν πολύ αυστηρές ποινές.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ τόνισε ότι αυτό ως πρακτική θα ήταν ανεφάρμοστο, εφόσον οι σύλλογοι συνέχιζαν να αρνούνται την αυτοαξιολόγηση και θα υπήρχε μεγάλο πρόβλημα στην κοινωνία, αν 120.000 ως 140.000 εκπαιδευτικοί σύρονταν στα πειθαρχικά συμβούλια και η υπουργός προχώρησε στην προσβολή της απεργίας δια της δικαστικής οδού.