Ακριβότερη η Ελλάδα στα ίδια προϊόντα πολυεθνικών, από την υπόλοιπη Ευρώπη!

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου που μίλησε στο Ράδιο Ένα

Στα προβλήματα των Ελλήνων καταναλωτών που έχουν να κάνουν με την ακρίβεια, η οποία πρωτοστατεί και πρωτοπορεί στη χώρα μας, σε σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι τιμές των ίδιων προϊόντων, είναι πολλαπλάσια πιο ακριβά, αναφέρθηκε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η Παναγιώτα Καλαποθαράκου πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ.
Όπως τόνισε, όπως έχουν δείξει έρευνες της ΕΛΣΤΑΤ, της Eurostat, της Επιτροπής Ανταγωνισμού και απ΄τις καταναλωτικές οργανώσεις, είναι περίτρανα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής στην Ελλάδα, αναφορικά με τις πολύ υψηλές τιμές στα ίδια προϊόντα των πολυεθνικών και όχι μόνο, αλλά και με την ποιότητα πολλών προϊόντων, που διαρκώς υποβαθμίζεται και πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μην παραπλανάται ο καταναλωτής με διάφορους ισχυρισμούς.
Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ υποστήριξε, ότι ο καταναλωτής δεν είναι δυνατόν να μπει στη διαδικασία σύγκρισης τιμών σε πολλά καταστήματα, πριν προβεί στις αγορές του για να κερδίσει μερικά λεπτά του Ευρώ. Δεν φθάνει ούτε ο πολύτιμος χρόνος, ούτε αξίζει το καύσιμο που θα καταναλώσει κάποιος, όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

«Η αισχροκέρδεια δεν έχει αντιμετωπιστεί»

«Το ζήτημα και το ζητούμενο, είναι πως θα μειωθούν οι τιμές στη χώρα μας, οι οποίες έχουν εκτοξευτεί, συνεχίζουν να είναι πολλαπλάσια υψηλότερες σε ορισμένες περιπτώσεις από αυτές στις ευρωπαϊκές χώρες. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που ο πληθωρισμός των τροφίμων ανέρχεται στο 5,3%, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό πληθωρισμό τροφίμων που είναι γύρω στο 2%», επισήμανε η κ. Καλαποθαράκου.
Επίσης ανέφερε ότι είμαστε η προτελευταία χώρα σε αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη και στον πληθωρισμό επίσης η προτελευταία μετά τη Μάλτα. Άρα η ακρίβεια καλά κρατεί, η αισχροκέρδεια και οι στρεβλώσεις διαχρονικά στην αγορά τροφίμων, απορρυπαντικών κλπ. δεν έχει αντιμετωπιστεί, παρά τα μέτρα που κατά καιρούς έχει λάβει η κυβέρνηση τα δύο τελευταία χρόνια, τα οποία έχουν αποδειχτεί αναποτελεσματικά και αποσπασματικά, που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του.
Σύμφωνα με την κ. Καλαποθαράκου, γι’ αυτό συνεχίζει η αισχροκέρδεια, συνεχίζουν οι τιμές να ανεβαίνουν, με βραχύτερους ρυθμούς και εκεί που έχουμε δει κάποιες μειώσεις είναι στα απορρυπαντικά και στα καθαριστικά, οι τιμές των οποίων συνεχίζουν να είναι ακριβότερες σε σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες, παρά τις μειώσεις που έγιναν.

Επιστολή στους υποψήφιους ευρωβουλευτές

Οι Ενώσεις Καταναλωτών ανά την Ευρώπη, έστειλαν επιστολές στους υποψήφιους ευρωβουλευτές και ζητούν ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου σε όλους τους τομείς που αφορούν τους καταναλωτές, όπως τρόφιμα, ενέργεια, τράπεζες, φάρμακα κλπ. με εξειδικευμένες προτάσεις σε διάφορους τομείς.
Σύμφωνα με την κ. Καλαποθαράκου, η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου και η επέκτασή του έχει να κάνει και με τα σύγχρονα θέματα ψηφιακού περιεχομένου, όπως προσωπικά δεδομένα, τεχνητή νοημοσύνη κλπ. μιας και εκεί υπάρχει και νομοθετικό κενό σε ευρωπαϊκό επίπεδο και πρέπει να συμπληρωθεί.
Ακόμη θέτουν το θέμα των μηχανισμών ελέγχου και λειτουργίας του ανταγωνισμού των μεγάλων επιχειρήσεων που πρέπει να υπάρξει παρέμβαση της ΕΕ αναφορικά με τις μεγάλες συγχωνεύσεις των εταιριών, ώστε να διασφαλίζεται η λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.